Honda Amigo

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
De 4 Amigo Sjakes
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2018 21:13
Bezit: Honda Amigo

Honda Amigo

Bericht door De 4 Amigo Sjakes »

Mijn Honda Amigo start en rijd vlotjes tot als hij aan de 40km/uur a 45km/uur komt dan houd hou ineens in en valt terug tot zo een 30-35km/u dit haald hij terug direct op tor de 40km per uur en dan herhaald het zich elke keer.. (dit is bij volledige gas open ) ik hoor dan terwijl hij afremt een puffend geluid in de uitlaat,cilinder ik ben niet 100% zeker,denk mss ook een beetje naverbranding in de uitlaat aanwezig.. wat te doen? Mvg

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Honda Amigo

Bericht door wim V8 »

Honda blokjes zijn begrensd bij 40/45 dmv een ontsteking verlatings systeem.
Dit werkt dmv een centrifugaalkracht die de ontstekingsnok iets verdraait.(later)
Als je het vliegwiel met een poelietrekker demonteert zie je het aan de binnenkant van het vliegwiel zitten.

Normaal werkt dit systeem wel redelijk alleen voel je altijd wel een beetje het inhouden maar terugval naar 30 is niet goed.
Kans dat het ontsteking tijdstip afgesteld moet worden.
Je kan dit even vlug controleren met het vliegwiel er nog op, met een sigarettenvloeitje(het moet echt heel dun zijn)tussen de contactpunten via een opening in het vliegwiel, al rustig draaiende aan het vliegwiel moet het vloeitje loskomen precies als het F merkteken op het vliegwiel
gelijk is met het merkteken op het carter(kleine inkeping in het alu). Mag ook twee mm er voor maar zeker niet later.
Als je een stroboscoop en een 12v accu hebt gaat het daarmee uiteraard makkelijker.
Ik denk dat het bij jouw iets te laat gebeurd. Vandaar dat hij teveel verlaat en afzakt naar 30 en ploft in de uitlaatpoort.
Staat het tijdstip verkeerd stel dan je tijdstip af.

Je kan het centrifugaalsysteem ook vastzetten met een ijzerdraadje. Als je het systeem even bestudeerd zie je van zelf wel hoe dat zou moeten. Dan rijd de Amigo richting de 50km maar beter nog het pulserende inhouden rond 40 is helemaal verdwenen.

Stel ook direct je kleppen op 0,05 let op dus geen 0,5! Met nog koude motor!
Ververs de olie ook op tijd.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Honda Amigo

Bericht door wim V8 »

honda pf vliegwiel.jpg
Even een plaatje van dit forum gepikt van een pf vliegwiel
Hier zie je het systeem vastgezet met een laspitje.
Ik ben hier geen fan van en doe een stevig ijzerdraadje spannen gelijk met de veer, of het ijzerdraadje op de plaats waar nu het laspitje is.
Dit knip je gauw weer weg mocht je dat willen.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Plaats reactie