Honda C50E

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
van beest
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2018 17:02
Bezit: Honda C50E

Honda C50E

Bericht door van beest » 07 sep 2018 20:40

mijn honda C50E krijg ik na revisie door mijzelf
niet goed lopend.
ik vermoed dat het probleem in het ontstekingstijdstip zit.
Het betreft hier een mitsubishi punten ontsteking en een vastgelast,
vervroegd of verlatend ? vliegwiel.
openen van de punten zou op F of iets daarvoor moeten zijn.
Met deze afstelling loopt de motor eventjes maar slaat dan af ,gevolg natte bougie.
Wat ik mij afvraag , is F niet veel te vroeg daar De zuiger zijn hoogste stand
althans bij deze motor bij T heeft.
Als ik de punten wil laten openen op T of iets daarvoor lukt dit niet omdat
de punten dan dicht blijven staan.
Wie weet de oplossing?

Gebruikersavatar
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 4387
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Honda C50E

Bericht door stoterstangen90 » 07 sep 2018 20:52

Openen op F moet.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13676
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda C50E

Bericht door nielspbr » 07 sep 2018 21:54

Zoiets heet voorontsteking, en dat is nodig omdat het mengsel tijd nodig heeft om te ontbranden en daardoor druk op te bouwen.
Als je pas op t gaat ontsteken ben je te laat en krijg je hooguit een pufje uit de uitlaat.

van beest
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2018 17:02
Bezit: Honda C50E

Re: Honda C50E

Bericht door van beest » 09 sep 2018 12:21

bedankt voor de reactie,
inmiddels opening op F afgesteld en motor start direct na 1 x kicken.
loopt dan netjes zonder haperen en regeert goed op gas.
Na iets minder dan een minuut stopt de motor abrupt en is niet meer aan te krijgen, bougie is nat en ruikt naar benzine.
Het lijkt of de motor verzuipt.
wat kan dit zijn?

Gebruikersavatar
wim V8
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1597
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Super 100 '12 (daily driver)
Bitri 200 '57
C321 (sleeping project).
Novio '74 (sleeping project.)
PC50 '68. daily driver.

Re: Honda C50E

Bericht door wim V8 » 09 sep 2018 12:28

Nou, teveel benzine dus. Sproeier te groot, sproeier los of eruit, vlotter vast, vlotterniveau te hoog.
viewtopic.php?f=54&t=51


Gr. Wim.
Laatst gewijzigd door wim V8 op 09 sep 2018 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17116
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda C50E

Bericht door NIX » 09 sep 2018 12:29

Nee, eerst kleppen stellen.
Kijk eerst even in de FAQ.

van beest
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2018 17:02
Bezit: Honda C50E

Re: Honda C50E

Bericht door van beest » 09 sep 2018 21:41

in faq staat dat indien de uitlaatklep te strak afgesteld staat de motor wel start maar bij warm worden weer stopt.
Dit is exact wat er gebeurd.
inlaat en uitlaat staan grsteld op 0.05 mm, op welke maar moet ik nu de uitlaatklep afstellen?

Gebruikersavatar
wim V8
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1597
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Super 100 '12 (daily driver)
Bitri 200 '57
C321 (sleeping project).
Novio '74 (sleeping project.)
PC50 '68. daily driver.

Re: Honda C50E

Bericht door wim V8 » 10 sep 2018 08:45

Controleer ze ieder geval nog eens. Uitlaat wordt ook wel eens op 0,08 gezet.

Gr. Wim.

van beest
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2018 17:02
Bezit: Honda C50E

Re: Honda C50E

Bericht door van beest » 10 sep 2018 09:13

Wim bedankt

Plaats reactie