at blok issue

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

at blok issue

Bericht door ildert »

Is er hier nog iemand met wat at blokkennis? Ik heb tijdje geleden eens een gebruikt at blokje gekocht en daar blijkt de bak vast verbonden met de kruk. Waar moet ik dat zoeken? Zijn er bepaalde onderdelen die vaak stuk zijn? Het blokje loopt netjes, maar de uitgaande as draait vast mee. Als ik de ketting er om leg slipt er in het blok wel iets als ik hem vooruit duw, maar achteruit zit muurvast.
grote klappen, snel thuis

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: at blok issue

Bericht door h5speedje »

je moet die dingen kunnen kicken als hij op zijn wieltjes staat en idd achteruit is het zelfde als kicken als ik me niet vergis.
Is voor mij ook heel lang geleden maar ik herken het..
Volgens mij is het ook zo dat hij (als hij niks aandrijft) in de 3 gaat lopen; er zit in ieder geval geen vrijloop in zoals bij een trabant of zo..
Monteren met ketting en wiel kun je zien wat hij doet..
Wat veel kapot gaat is dat zwarte verrubberde tandkrans voor de eenrichtings koppeling; rubber gaat er van af en loopt hij over de stalen tanden en dat is een iets ratelend geluid.
Wat ik zelf 2x heb meegemaakt is de eenrichtings koppeling die op de tussen as zit ; deze kunnen breken en rijd hij niet meer (1x blok (carter)ook echt kapot gelopen
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: at blok issue

Bericht door NIX »

Een AT blok is toch gewoon een issue?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: at blok issue

Bericht door MrSinga »

Heb een jaar of 2 terug voor iemand onderdelen gezocht en van die china AT blokjes (op quadjes ed) zijn de onderdelen nog vlot verkrijgbaar. Zo konden we op ‘goedkope’ manier een Honda herstellen daar de stukken bijna onvindbaar zijn

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: at blok issue

Bericht door ildert »

thanks voor de reacties heren. ik zal het blokje maar eens open maken. ik had het koppelingsdeksel er al eens af gehad, maar zag er niets raars aan. hij ratelde wel behoorlijk, dus toch waarschijnlijk dat kunstof "tandwiel" kapot. hij rolt niet achteruit en als ik kick met ketting op het wiel, wil hij uiteraard voorruit, wat opzicht wel lukt. ik zag bij cms dat er best nog wat voor te krijgen was, behalve natuurlijk het bewuste kunstof onderdeel.
grote klappen, snel thuis

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: at blok issue

Bericht door MrSinga »

ildert schreef: 12 sep 2018 13:08 thanks voor de reacties heren. ik zal het blokje maar eens open maken. ik had het koppelingsdeksel er al eens af gehad, maar zag er niets raars aan. hij ratelde wel behoorlijk, dus toch waarschijnlijk dat kunstof "tandwiel" kapot. hij rolt niet achteruit en als ik kick met ketting op het wiel, wil hij uiteraard voorruit, wat opzicht wel lukt. ik zag bij cms dat er best nog wat voor te krijgen was, behalve natuurlijk het bewuste kunstof onderdeel.
Vandaar dat ik direct keek naar de china delen. Kun je beter al dien boel ineens china pakken (stel dat hun schuifmaat niet goed was)

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: at blok issue

Bericht door ceedee »

Hmm, het hoort zo te zijn dat je broem met zo'n blok naar voren vrijloopt en naar achter ook maar wel zwaarder dan naar voor. Als je kickt hoort ie niet gelijk weg te springen.
Als ik het verhaal zo hoor, is er idd wat kapot.
Wat nou precies stuk is, kan ik niet zeggen, heb met deze blokken al de raarste dingen mee gemaakt.
Repareren met china-spullen lijkt me lastig, die blokken werken anders denk ik, want die hebben meestal enkel elctr. start.

Plaats reactie