Van mn peda chip (binnenstebuiten ontsteking 12v met spoelen in stervorm) was de accu leeg. Niet zo erg, ik kan hem aanfietsen. Laadspanning gemeten, laad niet bij.
De stekker bij de spanningsregelaar zat in een gare oude fietsband (vorige eigenaar) en die leek niet goed in elkaar te zitten. Binnenband er af getrokken en stekker goed in elkaar, en weer meten dacht ik. Toen starte hij helemaal niet meer op accu. Aanfietsen ook niet.
Hoofdzekering was door.
Als ik hem zonder zekering aansluit wil de startmotor wel rond (maar accu nu te leeg om te starten).
Als ik met alle verbruikers uit de stekkers van de zekering tegen elkaar doe, zie ik hier een vonk en wordt het warm. Daarom klapte de zekering denk ik.
Ik ga zo even nieuwe zekeringen halen, maar zou iemand kunnen vertellen wat er aan de hand is? Sluiting in de spanningsregelaar ofzo? Zie ik iets over het hoofd? Elektra is niet zo echt mijn talent...
Laadstroom peda
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Laadstroom peda
Kleuren op de spanningsregelaar zitten nog goed? Stel fiche ooit uiteen geweest en de vorige eigenaar heeft goed komt het uit terug in gestoken
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Laadstroom peda
Draadjes zitten goed. Uit de gele, en ook uit de witte draad uit het blok komt bij lopende motor zo’n 21 volt wisselspanning. Is dat normaal?
En als dat goed is, moet het wel mn spanningsregelaar zijn die stuk is toch? Het is er 1 met 5 draden.
Op de accupolen meet ik met draaiende en ook met stilstaande motor 11,50 volt. Deze lege accu wordt dus niet bijgeladen.
Heb ik juist geconcludeerd?
En als dat goed is, moet het wel mn spanningsregelaar zijn die stuk is toch? Het is er 1 met 5 draden.
Op de accupolen meet ik met draaiende en ook met stilstaande motor 11,50 volt. Deze lege accu wordt dus niet bijgeladen.
Heb ik juist geconcludeerd?
- Roel
- 4T-MSB regular
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
- Bezit: CD50, C310s, Amigo
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Re: Laadstroom peda
"heeft goed komt het uit terug in gestoken"
Que????
Que????
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Laadstroom peda
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Laadstroom peda
Ik begreep m. Het heeft goed gewerkt. Dus ik verdenk toch de regelaar. Ik zal maar eens investeren in een nieuwe met 5 draadjes.
Maar meer dan 20volt is dus normaal?
Maar meer dan 20volt is dus normaal?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Laadstroom peda
dat is zeker normaal. Mijn ND onbelast ging naar 120V. M'n Mitsuba's, 4 gemeten, onbelast vlot naar de 90V. Een china ontsteking heb ik nog nooit over de 40V onbelast weten gaan (ja, geen idee waarom ik dat steeds test).
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Laadstroom peda
Mmmm. De nieuwe 5-pins regelaar maakt geen verschil. Ik probeer te begrijpen wat alle vijf de draadjes doen. De witte en gele vanuit het blok zijn de hoge voltage wisselstroombron, waarbij de gele door de hele draadboom geel blijft, en de witte gaat als roze de regelaar in.
de rode uit de regelaar is de laadstroom voor de accu, zou meer dan de huidige 12,3volt moeten zijn? De groene uit de regelaar moet aan massa, en dat zit hij ook. De zwarte uit de regelaar kan ik alleen niet plaatsen. Er komt 11,7 volt uit. Waar gaat hij heen? Naar contactschakelaar? Naar noodstop op t stuur? En waar wordt hij om welke reden mee geschakeld?
Iemand die weet wat de zwarte doet of zou moeten doen?
de rode uit de regelaar is de laadstroom voor de accu, zou meer dan de huidige 12,3volt moeten zijn? De groene uit de regelaar moet aan massa, en dat zit hij ook. De zwarte uit de regelaar kan ik alleen niet plaatsen. Er komt 11,7 volt uit. Waar gaat hij heen? Naar contactschakelaar? Naar noodstop op t stuur? En waar wordt hij om welke reden mee geschakeld?
Iemand die weet wat de zwarte doet of zou moeten doen?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Laadstroom peda
5 draads gelijkrichters wordt gebruikt bij een bepaald jaar Jincheng, hebben ze alles op batterij gezet qua lichten (en dus een geheel andere boom erin). Werkt geheel anders dan de 4 draads versie. Ook Lifan werkt met 5 draads gelijkrichter en met 4 pins CDI.
Dus ik ga ff denken.
uwen brommer start enkel met batterij, tenzij je hem aanfietst? Dus zou de CDI 4 pins kunnen zijn ook.
Dus ik ga ff denken.
uwen brommer start enkel met batterij, tenzij je hem aanfietst? Dus zou de CDI 4 pins kunnen zijn ook.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Laadstroom peda
Fijn dat je wilt meedenken!
De cdi heeft 5 draden. De stekker is het zelfde als van een gangbare honda/imi cdi. Maar toch werkt een gewone cdi hier niet op. Ik heb er een baotian scooter cdi op gezet.
Dit gekke brommertje werkt dus toch best wel anders qua elektronica.
Als iemand me kan helpen met die zwarte draad te doorgronden, dan krijg ik het misschien weer werkend allemaal.
Hij start met fietsen of met startmotor. Aanfietsen kan prima met platte accu.
De cdi heeft 5 draden. De stekker is het zelfde als van een gangbare honda/imi cdi. Maar toch werkt een gewone cdi hier niet op. Ik heb er een baotian scooter cdi op gezet.
Dit gekke brommertje werkt dus toch best wel anders qua elektronica.
Als iemand me kan helpen met die zwarte draad te doorgronden, dan krijg ik het misschien weer werkend allemaal.
Hij start met fietsen of met startmotor. Aanfietsen kan prima met platte accu.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Laadstroom peda
Ik snap m!
De zwarte is de geschakelde plus, welke de regelaar in en uitschakelt met het contactslot. In de stekker van de regelaar maakte deze pen sluiting met de roze (waardeloze kwaliteit) zodat er wisselspanning op stond ipv dc.
Nu lijkt alles weer te werken en heb ik 14,3 volt max laadvermogen.
De zwarte is de geschakelde plus, welke de regelaar in en uitschakelt met het contactslot. In de stekker van de regelaar maakte deze pen sluiting met de roze (waardeloze kwaliteit) zodat er wisselspanning op stond ipv dc.
Nu lijkt alles weer te werken en heb ik 14,3 volt max laadvermogen.