Pagina 1 van 1

Zongshen 190 electra

Geplaatst: 05 okt 2018 08:52
door arnold-d
Een vraag aan de enkele mensen die ook een ZS190 blok hebben!

Mijn electra is en blijft moeilijk. Ik heb een dynamo met 2 gele draden. (Stationair rond de 50volt)
De meegeleverde spanningsregelaar heeft ook 2 gele draden input. En 3 uitgaande. 1 massa, en 2 uitgaande.

Op 1 meet ik ruim 16 tot 20 volt. De ander eigenlijk niets.

Het heeft een tijdje gewerkt. Door de +draad direct op de accu te zetten. Probleem is wel dat die accu nu zo bol staat dat deze bijna op exploderen staat.


Klopt jet dat ik er gewoon een accu tussen moet zetten. Moet ik.meer stroom laten verbruiken om de accu minder te belasten.

Accu die er nu in zit is een oudje. Kan het zijn dat die oud was en daarom de spanning niet aan kon?


Iemands die kan helpen!

Re: Zongshen 190 electra

Geplaatst: 05 okt 2018 21:14
door Ben C50
Ik denk dat je de zwarte uitgaande waar je niets op meet, aan de accu moet zetten/schakelen, om als het ware de regelaar “aan” te zetten. Daarna komt er denk ik 14volt uit de rode draad.

Masr elektronica is verder niet zo mijn specialisme...

Re: Zongshen 190 electra

Geplaatst: 06 okt 2018 06:51
door MrSinga
Gewoon es kleuren zeggen die uit de gelijkrichter komen helpt ook.

De ontsteking zal wss net zoals de dt150 4kleps zijn, moet echt op die gelijkrichter zitten en is wat speciaals

Re: Zongshen 190 electra

Geplaatst: 06 okt 2018 20:16
door nielspbr
Vaag, ik heb er hier eentje in een doos staan daar zit een gelijkrichter bij met 4 draden nl. zwart, geel, roze en rood. (geen schema)
Stroom aan de motozijde is 2x geel. Er zit trouwens een best koellichaam op de regelaar/gelijkrichter.

(Die doos stamt nog uit de tijd dat de zs190 net uitkwam.)

Re: Zongshen 190 electra

Geplaatst: 08 okt 2018 09:06
door arnold-d
Oplossing gevonden! Misschien handig voor de FAQ straks. Zal hen uitgebreider door geven

Zoals hierboven. Rood is 12uit. En zwarte is inderdaad de activerende draad. Zodra daar ook 12v+op komt stabiliseerde de rode naar 14.8volt.