Gekraak uit C bij half gas.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1388
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Gekraak uit C bij half gas.

Bericht door iclaudius »

Ben al een poos bezig met een C op te bouwen, van allerhande (goede) onderdelen, en ben nu zover dat er mee gereden kan worden (illegaal door de polder)
Alles werkt, gelukkig, maar er komt een akelig geluid uit het blok zo rondom half gas!
En vooral als het Vervroegend vliegwiel erop zit, dan begint het helse kabaal zo na de 45 KM/pu. Pit zit er wel in het blok want hij trekt door naar het einde van de teller!
Zet ik het vastgezet vliegwiel eronder, dan gaat alles wat gezapiger(minder hoge top)maar dan is het geluid veel minder (na de 45 KM/pu)
Set up;
OT Honda blok
70cc op ot 50 kop
17mm valstroom (hoofdsproeier #76)
Puntjes exact op F
Kleppen exact op 0.05
Nieuwe distrieketting
Nieuwe bougie
Nieuwe krukas. en nieuwe zuigerpen
Mooie kop met perfect passende 41 nokkenas
Vliegwiel op de spie, koppeling zit vast.
Nokkenas op O en VVV op T
Start meteen, maar Oh wee boven de 45KM

Het is een geluid waar ik liever niet een half uur naar ga luisteren, of heb ik het verkeerd? Is het allemaal normaal met een VVV.
Had vroeger een SS en een C50/70 en kan me dit gekraak niet herrineren.
Zie ik iets over het hoofd, zou er iets vette speling hebben....tis al zo'n mooi karretje :|
Laatst gewijzigd door iclaudius op 10 okt 2018 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Gekraak uit C bij half gas.

Bericht door Ben C50 »

Zonder het geluid gehoord te hebben een paar gokjes: komt er olie in de kop? Kan soms verbazend lang geluid geven voor hij er definitief mee stopt. Geluid (gieren) kan bij bepaalde toerentallen en belastingen meer zijn dan bij andere.
Of misschien vervroegd je vvv te extreem icm hoge compressie? Gecheckt?
Of onbalans in dat vliegwiel?

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1388
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Gekraak uit C bij half gas.

Bericht door iclaudius »

Ik kan het geluid niet openbaar maken, je zal waarschijnlijk alleen maar de wind horen (als ik het zou opnemen,zie andermans filmpjes op you-tube)
Olie komt zéker bovenin.
Heb 2 vliegwielen er op gehad. (geen verschil.
Hoge compressie is wél aan de orde.(kan hem nooit aankicken voor ie geslipt heeft)
Ik heb de veertjes wat strakker gezet (armpjes iets omhoog gebogen) en het geluid (kraken/pingelen) komt nu hoger in de toeren.
Misschien moet ik de dingen die de uitslag geven iets tegenhouden, zodat het niet té ver vervroegd.
Bedankt voor je reactie.

Plaats reactie