imi carb vlotter problemen op ori dax

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
bartembregts
4T-MSB beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2017 13:14
Bezit: ST50
Locatie: Breda

imi carb vlotter problemen op ori dax

Bericht door bartembregts »

Ik heb een probleem met mijn imi carb op mijn ori dax.

Situatie uitgaand van warm blok, situatie 'veel' gas = tussen de 45 en 65km/u

Wanneer ik langdurig (te)veel gas geef, begint de brommer te stotteren en haakt hij af
Het probleem is sinds ik mijn vlotter (het gedeelte dat de naald omhoog en omlaag duwt) heb proberen recht te buigen, omdat deze was verbogen en de carb constant overliep.

Op het fietspad, naast een 70 weg rijd ik 65. Na 500m begint de brommer te stotteren, wat steeds erger wordt. Uiteindelijk kom ik op het punt dat de brommer helemaal niet meer reageerd op het gas, het enige wat ik soms hoor is 'plof'.

Nu de dagen met veel tegenwind aankomen, geef ik uitaard meer gas om met het verkeer mee te komen. Het probleem komt nu ook bij het constant 40 rijden bij tegenwind.

Wat ik denk dat het probleem is? De benzine in de vlotterbak wordt niet genoeg aangevult, en een nacht met de benzinekraan open loopt de carb over.

Ik ga eerst een nieuwe vlotter kopen, de vlotterbak reinigen en de vlotternaald schoonmaken. Wellicht heeft iemand anders andere ideeen die mij op het goede pad kunnen helpen.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1386
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: imi carb vlotter problemen op ori dax

Bericht door iclaudius »

Hoe komt die vlotterpen verbogen?? Heb je erop gestaan?
Je laatste zin in je bericht is denk ik het enige wat je kunt doen!!!

bartembregts
4T-MSB beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2017 13:14
Bezit: ST50
Locatie: Breda

Re: imi carb vlotter problemen op ori dax

Bericht door bartembregts »

Het deel van de vlotter zelf, dat de vlotternaald aanraakt is wat verbogen. Proberen terug te buigen naar de stand waar er mee te rijden was, maar dat werkt steeds slechter.

Update: Ik heb een nieuwe vlotter gekocht, en een nieuwe vlotternaald zodat ze zeker weten met elkaar perfect moeten werken. Ik ga het deze week vervanging!

Bart

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1386
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: imi carb vlotter problemen op ori dax

Bericht door iclaudius »

Het zal dan wel weer in orde zijn!!! succes...

Plaats reactie