12 volt accu in een Honda ss50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
hadeejee
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2018 19:39
Bezit: Honda ss50

Re: 12 volt accu in een Honda ss50

Bericht door hadeejee »

Bedankt voor al jullie adviezen. Zojuist een Yucel 12 volt accu besteld bij Coos. Moet volgens hem passen in een SS50. Ik heb alleen nog een vraag over de aansluiting van de draden die van de spoel afkomen. Ik heb een XY / Lifan spoel (zonder massaverbinding) , waar twee gele draden af komen. Ik neem aan dat ik slechts één gele draad hoef te gebruiken om aan te sluiten op de tussenboom? Er wordt door 4taktwinkel geadviseerd alle elektra, dus ook de normale verlichting, direct op de accu aan te sluiten. Heeft iemand hier ervaring mee?
En wellicht kan iemand mij helpen aan een accudekseltje? Ik ben benieuwd naar jullie reacties, Groet, Hans

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: 12 volt accu in een Honda ss50

Bericht door NIX »

1 Van de gele ontstekingsdraden moet op de massa, de andere moet je splitsen en op de witte en groene van de kabelboom aansluiten. Ik ga ervan uit dat er een 4pins regelaar gemonteerd wordt, daar moet de gele ook naar afgesplitst en de witgele en rode die nu nog op de oude gelijkrichter zitten, moeten ook naar de regelaar. Welke pin waarvoor is staat in de FAQ.

Het spoeltje zal te weinig prik geven om het licht op de accu te laten branden, maar direct op de wisselspanning zoals ik hierboven beschreef zal hij het prima doen. Voordeel is ook dat je je kabelboom zo goed als niet hoeft te verbouwen en je gewoon de originele knoppen kunt blijven gebruiken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

hadeejee
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2018 19:39
Bezit: Honda ss50

Re: 12 volt accu in een Honda ss50

Bericht door hadeejee »

Beste forumleden, Afgelopen weekend heb ik alles gemonteerd: de Yucel gelaccu van 4taktwinkel kon ik ondersteboven in het gereedschapbakje kwijt. Nog een paar stekkertjes vervangen en voila: mijn licht werkt weer. Bedankt voor alle tips! Groet, Hans

Plaats reactie