Pagina 1 van 1

CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 28 nov 2018 12:19
door Kioors
Vriendjes,

Ik ben de moed aan het verliezen op mn CB50.
Hij start na lang trappen, draait even, begint te zakken in toeren en valt dood. Als m draait kan ik 'm soms door gas te geven wat hoger in toeren krijgen, maar meestal verliest hij alle vermogen, en valt 'm uit. Als hij toch in toeren wil klimmen kan ik er enkele meters mee rijden, aan een maximum van ongeveer 3km/u, voor hij alsnog uitvalt.

Ik heb een nieuwe luchtfilter gestoken (OEM), carb uitgekuist (sproeiers allen OEM), nieuwe piston en segmenten, kleppen geslepen en afgesteld... geen verandering.

Ter info: ik heb 'm jaren geleden gekocht, maar echt lekker heeft 'm nooit gelopen. Ik geraakte er nog wel mee van plaats tegen een goeie 25-30, maar dat is gaandeweg beginnen minderen tot duwen sneller ging. Ik vermoedde compressieverlies, vandaar die piston en kleppen, maar dat heeft dus niets uitgehaald. Ik heb 'm dan weggezet wegens tijdsgebrek. Ondertussen ben ik er terug aan begonnen, spijtig genoeg zonder vorderingen. De brommer is nu nog volledig standaard. Ik plan er nog wel wat aan te sleutelen, maar ik wil 'm al eens eerst de standaard 45 laten lopen...

Jullie nog ideëen? Ik plan morgen de puntjes nog eens na te kijken, maar eerlijk gezegd doe ik het niet meer met plezier. Ik heb het rotding al 5 jaar in m'n weg staan, vele uren mooie tijd aan verkwanseld, en maximum 20 km mee gereden... :roll: :( :?

Iemand suggesties?

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 28 nov 2018 12:27
door MrSinga
En uwen carbu is zeker in orde? Heb iets gelijkaardigs gehad. Hoofdsproeier die losgetrild was en bijna niet starten, kut rijden (allez als ge kon rijden). Ook iets 'onlogisch' maar toch.

Anderzijds juiste vliegwiel op juiste grondplaat? Doet me denken aan wat een maat jaar of 20 terug had. 6V ontstekibg en een vliegwiel voor dat type volgens van kets, bleek na een tijd dat ze voor een ander type grondplaat was. Nok zat niet goed

Ik denk luidop. Maar carbu zou ik zeker bekijken, vliegwielspie en ontstekingstijdstip/model

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 28 nov 2018 14:25
door Solex-19
Ik zou ook naar de carb kijken, zelf ook veel problemen gehad met mijn cb50 maar nadat ik de carb had vervangen door een nieuwe was het probleem gelijk voorbij. Nu wil ik niet zeggen dat dat bij jou ook zo is maar wil je toch mijn ervaring delen.

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 28 nov 2018 16:34
door NIX
Het verstopte kraantje van deze week of een dop die niet ontlucht.

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 28 nov 2018 16:41
door Kioors
Ja carb is idd een verdachte. Ik zou eigenlijk eens moeten kunnen wisselen met een goede, mja, om er nu zo maar 1 te kopen zonder zeker te zijn, das ook wat gek.

@Nix, daar zijn we al voorbij: als ik de kraan dichtzet op de moment dat hij afvalt, zit de vlotterkamer nog mooi vol benzine, dus daar heeft hij geen gebrek aan.

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 28 nov 2018 19:51
door Solex-19
Met de benzine van tegenwoordig wordt het brandstof systeem vuil als je hem lang laat staan. Ik kon mijn carb niet goed krijgen, zelfs met een revisie set niet, daarom een nieuwe gekocht (16 mm voor 94 € bij 4taktwinkel) Ik tank nu total excellium, iets duurder maar rijdt merkbaar beter en deze benzine kan je een poos laten staan zonder dat de boel vuil wordt.

Je hebt de kleppen geslepen en een nieuwe zuiger dus dat kan je doorstrepen mits de kleppen goed zijn gesteld. Blijft over ontsteking en brandstofsyteem. Hoe is de vonk overigens?

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 05 dec 2018 09:37
door Kioors
Hey,
Eindelijk nog eens wat tijd gehad:
- Compressie gecontroleerd: Ok.
- Timing van het standaard F140-21 vliegwiel: stond een beetje laat, maar na juist zetten niet echt veel veranderd.

=> Het zal dus inderdaad toch die *@"#% Carbu zijn.. Vanavond nog eens opengooien, en zien wat er nog aan te verprutsen valt.

Merci voor de tips alvast!

M

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 05 dec 2018 12:31
door MrSinga
Koop zo'n cheap pd18'tje of 20'tje. Of ne Kitaco als je wat poen over hebt. Quasi p&p
Ik heb enkel hoofdsproeier naar ori terug gebracht op cb50

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 05 dec 2018 15:46
door nielspbr
Lol, als je een takegawa 18mm kitje koopt krijg je tegenwoordig een dekni (pc18 zijn niet meer leverbaar)

Ik heb op mijn ape een clipping point 18mm kitje (uit mijn hoofd is dat een shengwey)

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 05 dec 2018 18:44
door Solex-19
Ik zou het op een 16 mm houden maximaal, groter heeft weinig zin met een standaard setup. Om een 16 mm te gebruiken moet je het spruitstuk nog wel flowen (de binnenkant pas maken op de carb)

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 05 dec 2018 22:00
door MrSinga
nielspbr schreef: 05 dec 2018 15:46 Lol, als je een takegawa 18mm kitje koopt krijg je tegenwoordig een dekni (pc18 zijn niet meer leverbaar)

Ik heb op mijn ape een clipping point 18mm kitje (uit mijn hoofd is dat een shengwey)
Kitaco is nog altijd nen keihin hoor, PC18...
Solex-19 schreef: 05 dec 2018 18:44 Ik zou het op een 16 mm houden maximaal, groter heeft weinig zin met een standaard setup. Om een 16 mm te gebruiken moet je het spruitstuk nog wel flowen (de binnenkant pas maken op de carb)
Nen 18 lukt en tis direct p&p. Zonder te klooien met een chinese 16mm er tussen te foefelen om toch maar te testen en dan mss tot de conclusie te komen dat het niet dat is...

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 17 dec 2018 12:59
door Kioors
Ik heb nog altijd geen idee wat het probleem was, maar een 16mm keihin imitatie carbje heeft het in ieder geval opgelost. :D

Bedankt voor de goede raad en morele steun! Nu nog even bekijken waarom ik geen licht heb, en dan eens kijken hoe ik er wat meer punch in krijg.

Groetjes!

Re: CB50 zonder vermogen

Geplaatst: 17 dec 2018 18:33
door Solex-19
Mooi dat het werkt :-)