Kymco K pipe loopt niet stationair

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Peter73
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 feb 2018 12:22
Bezit: Kymco K-Pipe 50

Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door Peter73 »

Toch maar even een eigen topic aangemaakt...
Mijn K pipe loopt niet meer stationair. Eerder had ik mijn twijfels bij de klepspeling. Deze staat goed. Carb schoongemaakt. Was overigens schoon.
Prima lopen, maar niet stationair. Toevoer van brandstof gecontroleerd. Ik kreeg een ingeving door bij draaiende motor de brandstofkraan eens dicht te draaien. Wat denk je....hij blijft stationair draaien. Kraan open en hij smoort weer stationair en slaat af.

Op het inlaatspruitstuk zit een vacuümslang welke een brandstofmembraam bediend. Deze laat dus brandstof door als de motor draait.

Er zit een 70cc op dus een hoger vacuüm dan bij een 50cc, wat een hogere brandstofdruk zou kunnen betekenen. Maar hoe kan het dan dat dit niet stationair lopen langzaam is ontstaan? Kan ik dit membraam er bijv. tussenuit halen en de brandstofslang rechtstreeks vanaf het tankfilter op de kraan aansluiten?

Mvg. Peter

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door Daan1508 »

Ik denk eigenlijk niet -maar ik weet het niet zeker- dat het membraantje echt een pompje is. Ik denk dat het een vacuumkraan is: open als de motor draait, dicht als de motor niet draait.

Dat verklaart niet waarom je problemen hebt. Maar als het zo is als ik denk, dan kun je het er inderdaad gewoon tussenuit halen.

Peter73
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 feb 2018 12:22
Bezit: Kymco K-Pipe 50

Re: Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door Peter73 »

Daan1508 schreef: 29 nov 2018 09:17 Ik denk eigenlijk niet -maar ik weet het niet zeker- dat het membraantje echt een pompje is. Ik denk dat het een vacuumkraan is: open als de motor draait, dicht als de motor niet draait.

Dat verklaart niet waarom je problemen hebt. Maar als het zo is als ik denk, dan kun je het er inderdaad gewoon tussenuit halen.
Inderdaad geen pomp, maar doordat hij op vacuüm werkt, en het een 1 cilinder is, is er geen constant vacuüm en ontstaat er een drukpuls in de brandstofleiding.
Anyway, ik ga het membraam er tussenuit halen en kijken wat er dan gebeurd.

Blijft de vraag wel open staan waarom de storing niet vanaf begin af aan speelt. Dat begrijp ik dus nog niet.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door NIX »

Klinkt gewoon als een dichtgeslibte luchttoevoer naar de stationairmenging.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Peter73
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 feb 2018 12:22
Bezit: Kymco K-Pipe 50

Re: Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door Peter73 »

NIX schreef: 29 nov 2018 11:24 Klinkt gewoon als een dichtgeslibte luchttoevoer naar de stationairmenging.
...dat komt vaker voor?
Carb (VM16) is een klein jaar oud en lijkt brandschoon. Of zijn er tips om de moeilijk bereikbare plaatsen te reinigen?

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door NIX »

Of stel de luchtschroef gewoon eens af.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door Daan1508 »

Peter73 schreef: 29 nov 2018 10:36 Inderdaad geen pomp, maar doordat hij op vacuüm werkt, en het een 1 cilinder is, is er geen constant vacuüm en ontstaat er een drukpuls in de brandstofleiding.
Nah, ik denk dat dat zichzelf wel uiteffent.
Peter73 schreef: 29 nov 2018 10:36 Anyway, ik ga het membraam er tussenuit halen en kijken wat er dan gebeurd.
Uitsluiten is altijd een goed principe!

Peter73
4T-MSB beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 feb 2018 12:22
Bezit: Kymco K-Pipe 50

Re: Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door Peter73 »

Inmiddels is de carburateur nogmaals goed gereinigd. De brommert slaat ook zeer slecht aan. Op de choke al helemaal niet. Soms ploft hij tijdens starten uit de inlaat.
In ieder geval is afstellen niet mogelijk omdat hij op geen enkele manier stationair loopt.
Ik heb gecontroleerd of hij goed vonkt. Ik kan een mooie vink trekken over bijna 2 cm.
Zou het kunnen zijn dat de kleppen op eoa manier slecht sluiten waardoor er compressie verlies is?
Weet iemand wat de compressie van een 70cc met 70cc kop zou moeten zijn?

K-pipe driver
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 feb 2017 18:27
Bezit: Kymco k pipe honda imi blok

Re: Kymco K pipe loopt niet stationair

Bericht door K-pipe driver »

Hallo, heb ook een Kymco k-pipe 70cc 70 kop.
Dat vacuüm pompje heb ik ook verwijderd en de slang vanaf de tank direct aan de carburateur aangesloten , wel met benzine filter ertussen, dit werkt prima.
Ook heb ik de gehele eco egr zooi verwijderd.
In die leidingen van dit ding trof ik crème kleurige zooi aan die wellicht de boel negatief beïnvloed.
Slang van het spruitstuk heb ik afgedopt.
Trouwens, ik heb ook een mikuni vm16 carb, dat is een 19mm,spruitstuk heb je ook aangepast ivm het gat van 12mm in het spruitstuk?
Misschien grotere stationair sproeier ook een idee.

Plaats reactie