SS50 hapt lucht ?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
HondaRat
4T-MSB regular
Berichten: 444
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:52
Locatie: Bolsward

SS50 hapt lucht ?

Bericht door HondaRat »

Hallo ,

Ik heb een honda ss50 gekocht en deels gerestaureerd .
Nu loopt het blokje prima stationair maar als ik gas geef dan hapt hij alleen maar lucht ipv benzine . (als ik mijn hand voor de carbu doe dan loopt hij ook al beter ) zit een origineel luchtfilter op .
Heb sproeiers 60 tot 90 geprobeerd , is een 50cc origineel / 16mm keihin carb . gasnaald op 2de stand van boven .
onsteking is een mitsubiti met nieuwe punten + condenstator .
als ik hem half op de choke heb loopt hij al aardig goed . maar ik was van mening choke : minder lucht meer benzine .
Maar met sproeier 90 dan is halfgas nog 'lucht' en dan pakt hij op maar kan ik geen volgas geven dan verzuipt hij erin .
Valse lucht is ook uitgesloten (geprobeert met remreiniger)
Wat zou dit nog kunnen wezen ? Timing ? onsteking afstellen (hoeveel mm voor bpd? ) ? vliegwielveertjes versleten ? spiebaan kapot ? bobine ? is de 16mm carb te groot voor deze 50cc ?
normaal is een ss50 niet zo moeilijk maar deze snap ik even niet , iemand suggesties ? :)
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SS50 hapt lucht ?

Bericht door NIX »

Hoe geef je gas? In 1x vol open? Dat kunnen veel brommers niet hebben.
Je zit alleen met sproeiers te klieren dat is voor volgas op volle toeren, ik zou de naald eens een standje omhoog doen. Juist omdat hij met choke wel op toeren komt. Vlotterniveau zou ook iets aan de lage kant kunnen zijn. Je geeft ook niet aan wat voor pijp erop zit.
Punten stel je op F of 2mm voor F. Dat is al 1000x uitgelegd en staat in de FAQ.
Vliegwielveren? Vergeet alles hierboven als je niet eens een vastgezet vliegwiel hebt. Als het een verliegend vroegwiel is, dank voor het erbij vermelden. Op F dus.
Spiebaan kapot? Moet ik komen kijken of doe je dat gewoon zelf even?
Verdenk je de bobine? Test gewoon even met een andere. Maar een kapotte bobine ploft meestal boven een bepaald toerental dus is voor mij niet de eerste verdachte.
Nee, 16mm is niet te groot voor een 50cc. Wel kan een 16mm ergens dichtgekoekt zitten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

HondaRat
4T-MSB regular
Berichten: 444
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:52
Locatie: Bolsward

Re: SS50 hapt lucht ?

Bericht door HondaRat »

Hoi , het is een verlatend vliegwiel zoals origineel .
Originele hoge uitlaat met demper erin .
Ik geef gewoon rustig gas niet in 1 keer vol open .
Het is een nieuwe immitatie 16mm van 4takt onderdelen zwolle. Spiebaan van de krukas goed maar vliegwiel heb ik niet gecontroleert .
Deze immitatie carburateur kan ik de vlotter niet aanpassen ivm plastic vlotter of kan dat wel met klein beetje verwarmen zodat ik hem kan verbuigen .
Gasnaald zal ik nog even mee prutsen . Mijn andere ss50 en c50 + c310 is afstellen prima gelukt maar deze ss heeft ‘karakter’ maar ik zal eerst de onsteking maar eens afstellen . Gewoon met vloeitje ertussen afstellen toch ?
Misschien verkeerd vliegwiel / onsteking combinatie ?
Zal vanavond weer even proberen .
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SS50 hapt lucht ?

Bericht door NIX »

Ik denk dat je imi carb gedoe geeft. Niet aan de plestik vlotter gaan kloten. Verder zou ik sowieso het vliegwiel vastzetten. Ik zou niet weten wat er verkeerd is aan een vliegwiel/ontsteking combo van hetzelfde merk.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1386
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: SS50 hapt lucht ?

Bericht door iclaudius »

En als je de eerder genoemde ori Keihin erop zet ? met schone, en met schoon bedoel ik dat ook het gasnaaldbuisje eruit is geweest (eruit tikken met b.v. een houten lollystokje) en met ovetuigde schone sproeiers...ook de stationair.
En weet je zeker dat de kleppen goed gesteld zijn?? (was NIX vergeten)
Doe ook eens een andere bougie!
En loopt de benzine goed door? (vanaf de tank, t.m. de carb)

HondaRat
4T-MSB regular
Berichten: 444
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:52
Locatie: Bolsward

Re: SS50 hapt lucht ?

Bericht door HondaRat »

https://www.youtube.com/watch?v=jczvfUy ... x=144&t=0s

Ik verdenk nu zelf ook de carburateur . ik heb ergens nog een originele keihin 12mm liggen maar moet even zoeken in de bult :)
Heb ook nog een klembak gekregen bij de brommer 16mm maar die lekt bij die grote messing bout waar de benzine binnen komt . is de revisie set iets waard of is dat ook chinese zooi ?
wil liever niet https://4taktwinkel.nl/Carburateur-SS50 ... neel-Honda bestellen als het niet hoeft .


Ps. heb het luchtfilter er ook af gegooid (origineel) eigenlijks totaal geen verschil :?
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1386
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: SS50 hapt lucht ?

Bericht door iclaudius »

Goed idee, ik denk als je die 12mm erop zet (moet wel akelig schoon zijn) loopt ie weer prima!!!

HondaRat
4T-MSB regular
Berichten: 444
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:52
Locatie: Bolsward

Re: SS50 hapt lucht ?

Bericht door HondaRat »

Hoi , Via marktplaats een originele 12mm pc12A gevonden in goede staat , mijne was niet compleet meer .
even schoongeblazen met lucht en tweede trap lopen , en loopt goed . geen lucht happen en loopt erg mooi stationair / pakt goed het gas op .
Loopt netjes 50 km/h .

Dus bij deze de immitatie carburateur niet gebruiken , Iemand die intresse heeft in een nieuwe immitatie 16mm keihin die mag me
PB'en voor 20 inclusief mag die weg . ik krijg hem niet afgesteld .
nu rijden met die hap :D
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SS50 hapt lucht ?

Bericht door NIX »

Je mag hem gratis aan me opsturen omdat ik ook geen geld vraag voor mijn juiste advies.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie