Klep dicht

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Klep dicht

Bericht door NIX »

Om wat voor kop gaat het precies en welke klep?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1388
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Klep dicht

Bericht door iclaudius »

Zou kunnen dat de klep "ovaal" door oververhitting is geworden (verbrand door lange tijd geen speling tussen klep en tuimelaar) Een ander of nieuwe klep is meestal wel de manier. Het zou toch handig zijn voor een foto!!

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Klep dicht

Bericht door Ben C50 »

Het gaat om een nt70 kop. Het is de uitlaatklep. Inlaatklep sluit mooi af.

Ik zal vanavond eens onderzoeken hoe ik foto’s plaats.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Klep dicht

Bericht door NIX »

De klep kan ook krom zijn. Of de geleider versleten. Dun randje is geen absolute noodzaak. Als de zitting flink is of was ingeslagen, zou hij iets gefreest kunnen worden. Is de ingeslepen rand wel helemaal op de klep te zien of is ie ergens dunner of onderbroken?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Klep dicht

Bericht door Ben C50 »

Op de klep is hij als een spoed van een schroefdraad ofzo, slecht te zien en ook pitjes er in.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Klep dicht

Bericht door NIX »

Dus...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Klep dicht

Bericht door Ben C50 »

Ja dat klinkt erger dan het er uit ziet hoor, maar fraai is het niet. Morgen met nieuwe klep proberen of kopje/zetel te redden is.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Klep dicht

Bericht door NIX »

En anders even laten frezen of indien toch nodig van een nieuwe geleider laten voorzien en dan even opnieuw frezen en inslijpen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Klep dicht

Bericht door Ben C50 »

Ik heb een zgan klep gevonden. Die bleek er toch wat anders uit te zien op t randje.
Als het plaatsen van foto’s weer werkt zal ik het laten zien.
Deze klep was wel in te slijpen op dit kopje, want nu is hij helemaal dicht! Zweet geen druppie meer door.
Iets nieuws kopen is niet erg, maar als iets te redden is vind ik dat leuk. Nu hoef ik maar 1 klepje weg te gooien. En een zuiger/cilindersetje..

Ik vroeg me nog wat af, op het kopje, maar ook in de cilinder, zie ik daar waar de ketting langs loopt allemaal zwarte zooi vastgekoekt zitten. Vooral aan de kant van de verbrandingsruimte, waar het het heetst is.
Is dit altijd zo? Ik het het vaker gezien in mijn blokjes. Is het verbrande olieresten? Of is dat het restant van mijn te heet geworden onderdelen? De krukaskeerring is gesmolten, misschien is dat het?

Maw, hoort dat zwart?

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Klep dicht

Bericht door NIX »

Zou zomaar kunnen, who cares. Goed dat je nog een klep had liggen, nooit wat weggooien.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1388
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Klep dicht

Bericht door iclaudius »

Meestal is het gekoekte olie resten, na jaren dienst doen!
Gesmolten olie keerring? Heeft ie in de fik gestaan??
Goed dat je het gered hebt met de klep...iid niks weggooien, ook mijn devies!!

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Klep dicht

Bericht door Ben C50 »

Eindelijk tijd om het blok in elkaar te zetten. Omdat ik voor 85cc ga moest het blok gesplitst om ruimte te maken voor de grotere cilinder. Nu dus aan toegekomen.
Daarbij kwam ik stukjes voering tegen van de koppeling. Toen ik die uit elkaar haalde, zag ik dat er van 1 plaat een centimeter of twee en een half voering weg was. De rest van de plaat was niet versleten ofzo. Dit stukje had gewoon aan beide kanten van de plaat losgelaten.

Ik heb dit nog nooit gezien. Koppeling werkte nog prima. Fabricagefout? Te heet? Verkeerde olie?

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1388
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: Klep dicht

Bericht door iclaudius »

Kan van alles zijn, dat met de koppeling, ook sommige remvoeringen (ouderdom)laten gewoon los (ook bij auto's) en worden dan aan stukken geslagen. Goed dat je het eruit gepikt hebt!
Succes verder.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Klep dicht

Bericht door NIX »

Zo vaak gehad. Meestal met oude platen, maar bij jou mogelijk een combi van bami quality en extreme hitte.
Afbeelding
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Klep dicht

Bericht door Ben C50 »

Inmiddels de 85cc zo’n 150km ingereden. Bdgint hij flink te stinken en te walmen. Dit keer niet uit de carterventilatie, maar uit mijn uitlaat! Blauwe rook.

Heb het blokje er maar onder vandaan gehaald en open gemaakt. Enige wat ik kan ontdekken is dat de rubber ringen in de koppakking snot zijn geworden! Iemand dat wel eens meegemaakt? De kleine in de koppakking was echt voor meer dan dr helft weg, zat alleen nog wat zwarte smurrie. De grote was er nog grotendeels. Maar ook helemaal zacht en gaar. Die in de voetpakking was enigzins slap, ik trok hem zo in tweeen zonder kracht.
Kan dit oplossen in olie? Was het gewoon een heel slecht pakkingsetje? Ik heb gebruikt wat er bij het cilindersetje van Coos zat.

Maar dan nog, de metalen rand van de koppakking is nog prima. Ik zie er niets aan. Zou hij dan toch naar de verbrandingskamer hebben kunnen lekken? De zuiger/cilinder en veren zien er nog netjes uit. Vanwaar die rook?

Plaats reactie