Pagina 1 van 4

Klep dicht

Geplaatst: 06 dec 2018 17:52
door Ben C50
Kan iemand mij vertellen hoe goed een klep moet afsluiten?

Ik heb nu een kop waarvan de uitlaatklep niet verbrand is, en juist gesteld. Als ik daarbij wat terpentine (had ik voor t grijpen) in het uitlaatkanaal doe, zie ik het langzaam doorzweten rondom de klep. Hoe lang moet dit echt droog blijven? Is een beetje doorzweten erg?
Heeft iemand hier een mooie beschrijving voor?

Re: Klep dicht

Geplaatst: 06 dec 2018 19:48
door iclaudius
Als je de kop eraf hebt, kan je wd40 in het uitlaat-kanaal spuiten, of inlaat, en dan als het goed is blijft er een mooi badje in dat kanaal staan, en lekt er niets door!!!
Dan zitten ze perfect!
Als ze wat doorzweten kan je ze slijpen, met een fijne pasta en dan ronddraaien en lekker passend slijpen.
Dan moet je de klepveer er wel af hebben...En na de klus jezelf overtuigen dat er geen slijppasta meer aanwezig is!

Re: Klep dicht

Geplaatst: 06 dec 2018 20:20
door Ben C50
Top, dank je, dan ga ik aan het slijpen

Re: Klep dicht

Geplaatst: 06 dec 2018 22:21
door iclaudius
Ik gebruik een klein accuboormachientje, en klem het uiteinde van de klep voorzichtig in de boormachine (met de klep in de kop) en laat de boel draaien, en trek dan de klep zachtjes met een klein likkie slijppasta in de zitting. Doe dit langzaam en rustig.
Maar vergeet niet de slijppasta na de klus te verwijderen, want het is echt tuig dat spul !

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 08:58
door Ben C50
Hoe verwijder je dat het beste? Kun je het wegspoelen met iets? Perslucht?

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 10:24
door iclaudius
Als je een slijppasta gebruikt die zich mengt met water, kan je het met lekker warm watersopje doen..overvloedig spoelen en met een verfkwast poetsen...De kop is toch leeg. Met perslucht drogen, is ook prima!!
Wel alles (als het droog is )even inoliën (klep en klepzitting)

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 10:27
door Ben C50
Ik heb vanavond iets te doen!

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 11:31
door iclaudius
Wat voor kop is het eigenlijk?

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 11:32
door Ben C50
Nt 70, wil hem gaan gebruiken voor nieuwe 85cc. Heb laatst vastloper gehad met full nt70. Ik denk dat kop en kruk nog goed zijn.

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 12:23
door MrSinga
Vastloper en kruk nog goed zijn meestal geen 2 te combineren woorden.

Nu vooral kijken waarom je een vastloper hebt gekregen!

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 13:06
door iclaudius
MrSinga schreef: 07 dec 2018 12:23 Vastloper en kruk nog goed zijn meestal geen 2 te combineren woorden.

Nu vooral kijken waarom je een vastloper hebt gekregen!
Mee eens!!

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 13:14
door Ben C50
Te heet geworden en slechte smering, zie ander topic. Hij liep niet echt vast, maar zuiger ging vreten en hij verloor compressie, stopte er mee (zonder klap of ander spektakel). Misschien is vastlopen niet het juiste woord. Hij blokkeerde zeker niet, maar zuiger en cilinder kan ik wel weggooien

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 19:10
door nielspbr
Eeh, Als die met 70cc al te heet werd kan je de 85cc korteslag variant wel vergeten.
(Heb je er al een 270-300% oliepomp inzitten? Koeler had je volgens mij al?)

bakbrommertip, Gooi er een nt90 blok of een 90(86)/100(97)/110(106/107) bamiblok onder. Is langeslag en hoeft daardoor minder hard te werken.

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 20:18
door Ben C50
Dank voor de tip. Ik heb verder zo’n fijn honda blok, dat het me het makkelijkst leek er een nieuw zuiger/cilindersetje op te zetten. Met 85cc net ff meer power dan met 70.
Er zit een 300% pomp op. En een te kleine koeler. Die ga ik natuurlijk ook direct vervangen. Ik denk dat ik ook de verkeerde oliekoelerslangen had gebruikt, en dat die wat oploste/smolten bij 140+ graden. Vandaar die drappige olie.

Ik vind het ook fijn dat er op het carter en op de cilinder staat dat t 50cc is.

Re: Klep dicht

Geplaatst: 07 dec 2018 22:05
door MrSinga
Een oliekoeler op 70cc? Dan zou ik toch willen weten waarom die ZO warm werd!