Klep dicht
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16216
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Klep dicht
Klinkt alsof je blokje veel te heet is geworden.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Klep dicht
Naar de verbrandingskamer lekken is niet aan de orde.
Het kan zijn ; zuigerveren met té grote slotjes (als ze in de cilinder zitten), klepsealtje op, Te kleine zuiger t.o.v. de cilinder.Zitten de zuigerveren met het merkteken naar boven?
Was het pakkingsetje nieuw? die ringetjes moeten wel langer dan 150 km meegaan.
Het kan zijn ; zuigerveren met té grote slotjes (als ze in de cilinder zitten), klepsealtje op, Te kleine zuiger t.o.v. de cilinder.Zitten de zuigerveren met het merkteken naar boven?
Was het pakkingsetje nieuw? die ringetjes moeten wel langer dan 150 km meegaan.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Klep dicht
Hij rookte in het begin niet. Dus zuiger en veren lijken me niet het probleem. Hij is vrij warm geworden een keer. Misschien is dat het geweest. Wel snel gebeurd dan. Het klepsealtje was ook nieuw. Die is nu wel opvallend zacht geworden. Ik zal t met een nieuwe goede pakkingset opnieuw proberen. Hij blijkt iets arm te lopen bij half gas (inrijden). Zal de gasnaald wat verstellen.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Klep dicht
Als het allemaal nieuwe ringen en pakkingen waren, vlak voor je ging rijden, vind ik het erg vreemd dat de ringetjes al snot zijn geworden...Die gaan jaren mee!
En is ie misschien té heet geworden? Heeft ie fors ingehouden tijdens rit. Heetloper of bijna vastloper. Dan kan er beschadiging in je cilinder/zuiger wezen.
Een beetje inrijden als alles fonkelnieuw is!
Moeilijk te beoordelen van een afstand!
En is ie misschien té heet geworden? Heeft ie fors ingehouden tijdens rit. Heetloper of bijna vastloper. Dan kan er beschadiging in je cilinder/zuiger wezen.
Een beetje inrijden als alles fonkelnieuw is!
Moeilijk te beoordelen van een afstand!
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Klep dicht
Ik denk ook eerder dat het blokje warm is geweest, maar:
Ik zie heel veel mensen die de zuigerveren (en soms ook zuiger) vervangen zonder de cilinder ook maar te honen. De zuigerveren slijten dan heel veel harder dan normaal. Dat zou best kunnen verklaren waarom je blok eerst niet rookte maar nu al wel.
Ik weet de geschiedenis niet precies, dus als je het wel netjes gedaan hebt, heb ik niks gezegd, maar:
Ik zie heel veel mensen die de zuigerveren (en soms ook zuiger) vervangen zonder de cilinder ook maar te honen. De zuigerveren slijten dan heel veel harder dan normaal. Dat zou best kunnen verklaren waarom je blok eerst niet rookte maar nu al wel.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Klep dicht
Cilinder en zuiger en veren waren nieuw. Ik heb de eerste 100km niet meer dan half gas gegeven, alles binnen comfortabel toerenbereik. Laatste 50km ook niet meer dan 2/3 gas gegeven.
Ik zal nog voorzichtiger zijn de volgende 350km en hem wat rijker zetten. Het zal met de temp te maken hebben gehad. Ik zie heel licht loopspoortjes in cilinder/zuiger. Geen strepen maar licht spiegelende plekjes boven en onder.
Heeft een motor met inrijden eerder de neiging heet te worden ivm extra wrijving?
Ik zal nog voorzichtiger zijn de volgende 350km en hem wat rijker zetten. Het zal met de temp te maken hebben gehad. Ik zie heel licht loopspoortjes in cilinder/zuiger. Geen strepen maar licht spiegelende plekjes boven en onder.
Heeft een motor met inrijden eerder de neiging heet te worden ivm extra wrijving?
-
- chaly addict
- Berichten: 18845
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Klep dicht
Klinkt als carb afstelling, of veel te veel compressie, of gebrek aan olie in de kop. Ik zou ook eens een stroboscoop op de ontsteking zetten om te zien wat daar gebeurt. Heb hier een vliegwiel liggen dat ondanks de pukkel op 90* gaat voorontsteken als hij boven de 3000 tpm komt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Klep dicht
Ja ik had de vervroegende cdi alvast vervangen door een vaste. Toch niet modig met inrijden. Maar het is een chinees vliegwiel met streep. Misschien is die niet goed?
Bougie is nu best wit, dus ga hem sowieso wat rijker zetten.
En op zoek naar een stroboskoop.
Olie in de kop komt er wel (doorzichtige slang op koeler gezet)
Compressie lijkt op gevoel erg mee (of tegen) te vallen.
Bougie is nu best wit, dus ga hem sowieso wat rijker zetten.
En op zoek naar een stroboskoop.
Olie in de kop komt er wel (doorzichtige slang op koeler gezet)
Compressie lijkt op gevoel erg mee (of tegen) te vallen.
-
- chaly addict
- Berichten: 18845
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Klep dicht
Dat dus. Een vaste cdi pakt het vroegste tijdstip. Gewoon de CDI die bij het vliegwiel hoort pakken. Nu heeft ie al maximaal voorontsteking bij stationairloop. Zo ram je ook het bigend aan gort.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Klep dicht
Ojee. Ik dacht juist dat een vaste het laatste moment pakte. Weer wat geleerd, dank!
Gauw weer de vervroegende erop.
Gauw weer de vervroegende erop.