C50 Carb/ gaskabel (geen valstroom)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Rcmhage
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2018 23:53

C50 Carb/ gaskabel (geen valstroom)

Bericht door Rcmhage »

Beste heren, dames

Afgelopen week aan de brommer geklust, en is mijn gaskabel klem komen te zitten bij het stuur ergens zonder gemerkt te hebben.
Hierdoor is de gaskabel doorgesleten en zit die vast, Brommert gaf alleen volgas bij starten.

Ik op weg om nieuwe gaskabel te halen, nieuwe gaskabel in de mik blijkt het een compleet andere afmeting te zijn.
Weer terug gaskabel op maat gemaakt (voor het eerst), brommer bijna lopend...
Ik denk dat ligt aan de afstelling, gevolg: aan de lucht/stationair schroef lopen draaien.

Uitkomst: nu loopt de brommer helemaal niet meer en er is nog steeds geen gaskabel op maat af.
Hierdoor komt het probleem...
Hoe kan ik een gaskabel op maat maken als ik niet zeker weet of de brommer wel überhaupt loopt met die afmetingen.
En hoe kan ik de carb afstellen als ik geen gaskabel heb!

Waar moet ik beginnen??? Carburateur heeft is geen valstroom maar gewoon met spruitstuk richting voorwiel (niet origineel natuurlijk, wel keihin) ((Geprobeerd foto te uploaden maar bestand is telkens te groot...))

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: C50 Carb/ gaskabel (geen valstroom)

Bericht door Ben C50 »

Zorg eerst maar voor een juiste gaskabel. Als dat al niet werkt begin je niets. En pas aan schroeven gaan draaien als hij loopt.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: C50 Carb/ gaskabel (geen valstroom)

Bericht door MrSinga »

Kabel maken is toch niet zo moeilijk?
De buitenkabel maken op lengte zodat je bij links en rechts draaien mooi uit komt en nergens knikt (te lang knikt ook). Aja, vergeet de kabeluiteindes niet (die chroom dingskes)
Binnenkabel erin en 1st monteren in carbu. Dan kijken in gashendel, bolleke erop schuiven en zien dat ze past in uw gashendel. Afknippen op maat en bolleke stevig vast zetten (laat hem op de kabel zitten voor je ze afknipt)

Ik kan me niet herinneren wanneer ik nog, behalve voor een restauratie, een complete koppeling of gaskabel heb gekocht. Remkabel koop ik wel, bollekes in rem/koppelingstrekker komt niet goed.

Rcmhage
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2018 23:53

Re: C50 Carb/ gaskabel (geen valstroom)

Bericht door Rcmhage »

Brommer heeft gelopen, gaskabel ind afgeknipt, soldeer er op en handvat terug geplaatst.
's avonds liep hij erg goed en netjes stationair (afgesteld zoals in de FAQ is beschreven)

Volgende ochtend enorme benzine lucht in de garage, bij benzine kraantje lijkt benzine te lekken en/of van de vlotterbakje.
Brommer loopt nu ook niet meer, wel benzine in de tank, denk dat er ergens benzine instroomt of dergelijks.

Wel raar dat ie van lopen naar niet lopen kan gaan in 1 nachtje zonder ergens aan te zitten....
Wederom alles uit mekaar halen en even in badje ultrasoon doen denk ik.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: C50 Carb/ gaskabel (geen valstroom)

Bericht door MrSinga »

Bougie de nat staat door een ovrlopende carbu kan ook. Start dan bijna niet

Rcmhage
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2018 23:53

Re: C50 Carb/ gaskabel (geen valstroom)

Bericht door Rcmhage »

Probleem opgelost, carb liep inderdaad direct over, waardoor wss de bougie een lekker badje benzine had in de cilinder.

carb nu prachtig schoon door zijn eigen badje.

Brommer loopt weer perfect, case closed

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: C50 Carb/ gaskabel (geen valstroom)

Bericht door nielspbr »

Als de bougie in een lekker benzinebadje stond, heb je ook je oliepeil nagekeken?

Plaats reactie