rook uit cilinder

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
ggoemin
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:36
Bezit: skyteam club s

rook uit cilinder

Bericht door ggoemin »

ik had dus een lange tijd gereden met de brommer (25 minuten) hij was gloeiend heet.
daarna ging ik hem wassen maar toen ik water op de brommer smeet kwam er lichtjes rook uit de cilinder voor ongeveer 5-10 seconden... ik heb deze brommer net dus..
komt dat gewoon door de hitte van de cilinder en kan dit kwaad? laat mij aub iets weten
alv bedankt

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: rook uit cilinder

Bericht door nielspbr »

Water wordt inderdaad stoom op een hete cilinder(kop)

Ik vindt het sowieso handiger om de brommer eerst even af te laten koelen voor je de brommer schoonmaakt, Als je met een sopje en een spons aan de gang gaat heb je geen zin om je vingers te branden aan cilinder, kop of uitlaat. (althans, ik niet)

Kan het kwaad? In mijn optiek had het dan geen brommer/motor/auto/boot moeten worden als het niet tegen een plons water kan.

ggoemin
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:36
Bezit: skyteam club s

Re: rook uit cilinder

Bericht door ggoemin »

nielspbr schreef: 11 dec 2018 00:03 Water wordt inderdaad stoom op een hete cilinder(kop)

Ik vindt het sowieso handiger om de brommer eerst even af te laten koelen voor je de brommer schoonmaakt, Als je met een sopje en een spons aan de gang gaat heb je geen zin om je vingers te branden aan cilinder, kop of uitlaat. (althans, ik niet)

Kan het kwaad? In mijn optiek had het dan geen brommer/motor/auto/boot moeten worden als het niet tegen een plons water kan.
dankjewel voor je reactie! 🙂

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1386
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: rook uit cilinder

Bericht door iclaudius »

Klopt...Je kan immers ook onderweg een gigantische plensbui krijgen, dan zal het hier en daar ook wel stomen.
Toch zou ik liever de brommer wassen als ie koud is...warme onderdelen zijn gewoon moeilijker schoon te krijgen!!

Plaats reactie