C Blok kraakt bij volgas geven.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door iclaudius »

De C geeft een akelig geluid vanaf half gas naar volgas, een soort "krakend"geluid, pingelen of detoneren. Dit alles doet ie met een vervroegend vliegwiel, en de puntjes op F (bij stationair. Verder doet ie wat er verwacht wordt, alleen dat geluid is niet fris , zuiger en cilinder 70cc zijn nieuw en zitten onder een schone OT kop, ori 16mm valstroom met #75 sproeier, en ook nog een nieuwe krukas.
Zet ik echter een vastgezet Vliegwiel erop en de puntjes precies op F, is dat gekraak weg! Alleen begint ie wat in te houden in de hogere toeren. In beide gevallen start het altijd in een keer.
Alle afstelbare werkzaamheden zijn met zorg gedaan!
Iemand een idee? :)

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door NIX »

50 of 70 kop? Kan toch detoneren zijn.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door iclaudius »

Het is een 70cc onder een OT50 kop, Waar komt het detoneren vandaan? Alles is nieuw spul, behalve de kop dan, maar die is kraak schoon (ha ha "krraak"schoon, whats in the name)

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door NIX »

Vaak heeft de combo 70cc met 50 kop toch nog teveel compressie. Alle scherpe hoeken van de dome van de zuiger flink wegvijlen kan die naar beneden brengen en het levert ook een beter vlamfront en betere verbranding op. Mogelijk is de sproeier ook wat aan de kleine kant.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door iclaudius »

NIX schreef: 03 jan 2019 23:54 Vaak heeft de combo 70cc met 50 kop toch nog teveel compressie. Alle scherpe hoeken van de dome van de zuiger flink wegvijlen kan die naar beneden brengen en het levert ook een beter vlamfront en betere verbranding op. Mogelijk is de sproeier ook wat aan de kleine kant.
De dome van de zuiger; bedoel je daarmee enkel dat bultje met uitsparingen voor de kleppen ?
Heb vandaag ook nog de bougie gecheckt, en die was krijtje wit..ik denk dat ik dat eerst moet oplossen met een dikkere sproeier ;) Thanks.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door iclaudius »

Heb er een grotere sproeier in gedaan #78 en de bougie is mooi koffie-bruin. En het loopt stukken soepeler! Dus dat is geregeld.
Het detoneren blijft helaas wél.Heb nu het vervroegend vliegwiel zodanig aangepast dat het voor de helft vervroegt, en moet zeggen dat het bijna over is. Het is wel de omgekeerde wereld.
Ik kan nog een vast gezet V-wiel doen. Kijken wat dat doet.
De zuiger aanpakken moet ik nog overwegen! Ik meen me te herrinneren dat die geen scherpe draairanden bovenop had (kant en klaar gegoten).
Mocht het detoneren aanhouden, ga ik het toch proberen, ik heb het idee, dat het je blokje sloopt op den duur!! (of misschien een 70cc kop!)

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door NIX »

Je bigend wordt aan gort gehamerd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door iclaudius »

Hey NIX, je bent je gewicht in goud waard! Vandaag de zuiger eruit gehaald (klein zwart plekje op de zuiger, en uit het midden), en heb van het bultje een gladde bult (over de hele zuiger) van gemaakt, even waterproof na geschuurd, en terug gezet.
Het hele kraken is voorbij, en hoor nu bijna alleen de uitlaat, echt perfect...Zó moet een Honda klinken, en ik ben weer heel blij! Thanks!

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C Blok kraakt bij volgas geven.

Bericht door NIX »

Goedzo knul!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie