C schokt bij hogere toeren.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
C schokt bij hogere toeren.
Het lukt me niet de C goed lopend te krijgen.
Vanaf halfgas komen er schokken vrij (inhouden)en duurt tot je volgas rijdt!(géén ploffen)
Het is 70cc en OT50 kop, ori valstroom 17 of 16mm (weet niet precies!)
Alles is perfect afgesteld #78 sproeier puntjes op F, geen valse luchten, heb me steeds overtuigd dat alles goed is
Altijd onmiddellik starten en netjes stationair.
Het gebeurd ook bij een andere carb, en ook met een VVvliegwiel en vastgezet vliegwiel, andere bougie, andere bougiedop.
Benzienetoevoer is goed,(verse benzine 98) ook bij een andere vlotterhoogte, andere gasschuiven, allerhande gasnaalden,(hoogtes) met/zonder luchtfilter, enz enz. kortom de technische Faq ken ik uit mijn hoofd.
Best wel irritant, ik hoop dat ik iets over het hoofd zie, mischien schiet U iets te binnen.
Vanaf halfgas komen er schokken vrij (inhouden)en duurt tot je volgas rijdt!(géén ploffen)
Het is 70cc en OT50 kop, ori valstroom 17 of 16mm (weet niet precies!)
Alles is perfect afgesteld #78 sproeier puntjes op F, geen valse luchten, heb me steeds overtuigd dat alles goed is
Altijd onmiddellik starten en netjes stationair.
Het gebeurd ook bij een andere carb, en ook met een VVvliegwiel en vastgezet vliegwiel, andere bougie, andere bougiedop.
Benzienetoevoer is goed,(verse benzine 98) ook bij een andere vlotterhoogte, andere gasschuiven, allerhande gasnaalden,(hoogtes) met/zonder luchtfilter, enz enz. kortom de technische Faq ken ik uit mijn hoofd.
Best wel irritant, ik hoop dat ik iets over het hoofd zie, mischien schiet U iets te binnen.
Re: C schokt bij hogere toeren.
Condensator al eens vervangen?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C schokt bij hogere toeren.
Nou niet door mij, het ziet er wel nieuw uit !
-
- chaly addict
- Berichten: 18806
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C schokt bij hogere toeren.
Kijk of de punten vonken. Naar de condensator kijken is net zo nuttig als naar je stuur gaan zitten staren. Maar ik verdenk eigenlijk de timing van de nok die een tandje te vroeg staat. Kapotte bobine kan ook stotteren bij hoge toeren veroorzaken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C schokt bij hogere toeren.
Condensator vind ik altijd lastig, met vonken issie niet meer in orde (soms ook nieuwe)en zonder vonken tuusen de puntjes? is het dan soms ook niet in orde? (ik probeer wel een ander)
Zojuist de timing bekeken, en die O op nokkenas wieltje zit vlak voor het streepje in de kop, en de kruk op T . Zet je de nokkenas op O dan is de T iets (halve CM) voorbij zijn streepje.(antie klok)
Andere bobine maakt niks uit! (het probleem is er nog,Oja en er zijn absoluut geen vonken tussen de puntjes ( bij hoge toeren en lage) Blijft alleen de condensator nog over waarschijnlijk.
Zojuist de timing bekeken, en die O op nokkenas wieltje zit vlak voor het streepje in de kop, en de kruk op T . Zet je de nokkenas op O dan is de T iets (halve CM) voorbij zijn streepje.(antie klok)
Andere bobine maakt niks uit! (het probleem is er nog,Oja en er zijn absoluut geen vonken tussen de puntjes ( bij hoge toeren en lage) Blijft alleen de condensator nog over waarschijnlijk.
-
- chaly addict
- Berichten: 18806
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C schokt bij hogere toeren.
Een incidenteel vonkje mag, een vonkenregen waar je een boek bij kunt lezen is fout. Timing klinkt ook ok, mits de spie goed is. Is de sproeier niet gewoon verstopt of te klein? Of het vlotterniveau te laag?
Hoe staan de kleppen?
Hoe staan de kleppen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C schokt bij hogere toeren.
Kleppen staan helemaal goed (daar kom je, zomaar niet langs in dit Forum...en terecht) Sproeier is een nieuwe #78 heb er ook een 80 in gehad.
C start en rijdt soepel, maar als het gas erop gaat kom ik bij een bepaald toerental en begint dan te haperen. Ruistig ritje in het dorp is er niks aan de hand!
Vlotterniveau? er zit een witplastic vlotter in met vaste hoogte, heb er een zwarte in gedaan waar ik de hoogte in de + kon stellen (clipje een halve cm hoger) En steeds blijven haperen
Spie is ook goed.
Andere condensator kan ik ook nog proberen.
Nou is er alleen een nieuwe nokkenas in gekomen, (had die nog liggen) want de oude leek me te oud (wat speling) Het is er een van Rising sun 14101-AFT-0017, en dat is dan de namaak van Honda 14101-041-030 Zou die namaak dan zo ruk zijn, dat ie problemen geeft?
Is die nokkenas uit de kop te peuteren?(langs de tuimelaars) of moet de hele kop er weer af?
C start en rijdt soepel, maar als het gas erop gaat kom ik bij een bepaald toerental en begint dan te haperen. Ruistig ritje in het dorp is er niks aan de hand!
Vlotterniveau? er zit een witplastic vlotter in met vaste hoogte, heb er een zwarte in gedaan waar ik de hoogte in de + kon stellen (clipje een halve cm hoger) En steeds blijven haperen
Spie is ook goed.
Andere condensator kan ik ook nog proberen.
Nou is er alleen een nieuwe nokkenas in gekomen, (had die nog liggen) want de oude leek me te oud (wat speling) Het is er een van Rising sun 14101-AFT-0017, en dat is dan de namaak van Honda 14101-041-030 Zou die namaak dan zo ruk zijn, dat ie problemen geeft?
Is die nokkenas uit de kop te peuteren?(langs de tuimelaars) of moet de hele kop er weer af?
-
- chaly addict
- Berichten: 18806
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: C schokt bij hogere toeren.
Kop moet eraf. Kon je geen andere gebruikte echte 041 pakken?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C schokt bij hogere toeren.
Zekers, heb ik nog wel...Doe ik nog wel. Alleen deze week effe nog niet!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C schokt bij hogere toeren.
Het spookding houd me toch bezig, vanochtend 2 andere condensatoren geprobeerd, en de klacht blijft! Helaas.
Zo raar, je betrekt je onderdelen bij de betere shops e.d. En je weet niet wat je fout hebt gedaan, zeer irritant!
Nu blijven er nog twee onderdelen over die ik nog niet heb verwisseld en dat zijn de nokkenas (lijkt me goed, maar toch...ik vertrouw niks meer)en de ontstekingsspoel.
Dan heb ik alles gehad
Zo raar, je betrekt je onderdelen bij de betere shops e.d. En je weet niet wat je fout hebt gedaan, zeer irritant!
Nu blijven er nog twee onderdelen over die ik nog niet heb verwisseld en dat zijn de nokkenas (lijkt me goed, maar toch...ik vertrouw niks meer)en de ontstekingsspoel.
Dan heb ik alles gehad
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: C schokt bij hogere toeren.
Zeker weten?
Ik zou de volgende zaken ook nog even checken c.q. vervangen:
- Is het nokkenastandwiel op de kruktap (achter de onstekingsgrondplaat) niet verschoven?
- Zijn de klepstelen niet ingeslagen? Waardoor de afstelling verloopt!
- Zijn de kleppen niet verbrand? Met name de uitlaatklep!
- Zijn de klepveren niet gebroken? Met name de binnenveren!
- Zijn de tuimelaars niet te ver ingesleten?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C schokt bij hogere toeren.
Bedankt voor je opties, ik ga het binnenkort allemaal na! Ik leg je lijstje op m'n werkbank.ReezYard schreef: ↑15 jan 2019 12:57Zeker weten?
Ik zou de volgende zaken ook nog even checken c.q. vervangen:
- Is het nokkenastandwiel op de kruktap (achter de onstekingsgrondplaat) niet verschoven?
- Zijn de klepstelen niet ingeslagen? Waardoor de afstelling verloopt!
- Zijn de kleppen niet verbrand? Met name de uitlaatklep!
- Zijn de klepveren niet gebroken? Met name de binnenveren!
- Zijn de tuimelaars niet te ver ingesleten?
Je hoort zéker nog van dit geval!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C schokt bij hogere toeren.
Alles weer los...ReezYard schreef: ↑15 jan 2019 12:57Zeker weten?
Ik zou de volgende zaken ook nog even checken c.q. vervangen:
- Is het nokkenastandwiel op de kruktap (achter de onstekingsgrondplaat) niet verschoven?
- Zijn de klepstelen niet ingeslagen? Waardoor de afstelling verloopt!
- Zijn de kleppen niet verbrand? Met name de uitlaatklep!
- Zijn de klepveren niet gebroken? Met name de binnenveren!
- Zijn de tuimelaars niet te ver ingesleten?
Nokkenastandwiel zit goed (timing O en T liggen nagoeg op de merktekens , scheelt 2mm.(vóór de O op de kop, bij T op VVV)
Klepstelen zijn plat (geen slijt-waarneming)
Kleppen sluiten perfect (wd40 in de in/uitlaat gespoten, en na een half uur nog steeds géén lekkage)
Klepveren zijn heel, ook de binnenveren.
Tuimelaars hadden wel een spoortje, heb daar andere (zonder spoortje) ingedaan. Denk niet dat het ernstig was..maar toch!
De nokkenas had géén merktekens of 41 erop (immitatie) heb deze nagemeten, en kwam even hoog uit als de ori 41. Een ori 41 zit er weer in.
De kop zit er nog niet op, maar laat het weten of er verbetering is.
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: C schokt bij hogere toeren.
Vergeet het tandwiel niet op de iinker kruktap (achter de grondplaat van de onsteking)!
Kun je ook meteen het tandwiel checken dat de oliepomp aandrijft.
Kun je ook meteen het tandwiel checken dat de oliepomp aandrijft.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: C schokt bij hogere toeren.
Nu de kop erop, met ori nokkenas, en nieuwere tuimelaars, nog steeds schokken maar iets minder! Dát scheelt!
Ik had een berg gasnaalden liggen, en weet eigenlijk niet welke bij de 17mm valstroom hoort.(de gasschuif is wel ori)
Even een middagje pielen in de polder (géén pekel en kou) bij elke naald bleef het probleem, nu lag er een in de verzamelbak van m'n 40 jarige Honda-hobby, een lange naald die heel dun wordt, echt zo'n dun stopnaaldje! Nou dat was het! De C loopt van 0 tot top zonder één kik!
Weer wat geleerd!
Ik had een berg gasnaalden liggen, en weet eigenlijk niet welke bij de 17mm valstroom hoort.(de gasschuif is wel ori)
Even een middagje pielen in de polder (géén pekel en kou) bij elke naald bleef het probleem, nu lag er een in de verzamelbak van m'n 40 jarige Honda-hobby, een lange naald die heel dun wordt, echt zo'n dun stopnaaldje! Nou dat was het! De C loopt van 0 tot top zonder één kik!
Weer wat geleerd!