Sproeier vast en breekt af

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Re: Sproeier vast en breekt af

Bericht door plofkop »

Ik heb een immi aangeschaft een jaar geleden. Ligt werkeloos in een doosje.
Je suis Chaly!

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Sproeier vast en breekt af

Bericht door Gooische Honda »

Ken deze carburateurs niet maar heb ervaring genoeg in het demonteren van idiote legeringen op beroerde plekken.
Linkse tap NIET gebruiken (al lijkt het me dat zo'n sproeier niet zo vast kan zitten).
Heet maken e.d. NIET doen, hooguit in de zon leggen en daarna strategisch koelen met koudespray. Die zon is er de aankomende tijd niet dus ook dat gaat NIET.

Gegarandeerd succes;
- Aantal boortjes zo 'stomp' mogelijk slijpen (ik weet de maat niet van die sproeier en het 'vlees' er omheen).
Standaard boortjes 'happen' in dat slecht verspaanbare messing van de sproeier.
Google ff op 'tophoek/punthoek' dan heb je er een beeld bij.
- Daarna de boortjes scherp maken zodat ze daadwerkelijk verspanen en niet poetsen/polijsten.
Enige ervaring om dit te slijpen is wel vereist
- Dan iedere keer een per boortje doorboren (weet niet de diepte/hoever je kan gaan)
Wel koelen met WD40 of een andere kruipolie.
- Mogelijk komt er beweging in als je er bijna bent, en kan je hem er zo uit draaien (de spanning is eraf omdat het gat groter is geworden en kan vervormen naar binnen toe)
- Als hij er nog niet uit wil omdat hij vast gerot zit dan kan je gewoon doorgaan met het vergroten van de boortjes totdat het schroefdraad geraakt kan worden. Stoppen en verder fröbelen met fohn/koudemiddel/ultrasoon badje/geduld en een potje, of drie, bier met kaasknabbels.
- Bovenstaande booractie kan gewoon vanuit de hand, als je enige ervaring hebt met klussen moet dat wel goed komen. Inspannen in een kolomboor kan ook maar dan mis je het 'gevoel' en dat vindt ik persoonlijk niet prettig. Los van het feit dat je het object 100% t.o.v. de boor moet hebben staan...

Maar het lijkt me sterk dat zo'n sproeier je gaat foppen, bovenstaande beschrijving is hetzelfde als de dokter voorschrijft bij een loopneus; prednison... :idea: een zakdoek is wijzer denk ik dan.
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Plaats reactie