Hoog stationair

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Mdane
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2019 19:09
Bezit: Honda dax Zhenuhua

Hoog stationair

Bericht door Mdane »

Daxje wat ik heb gekregen is uit elkaar geweest inmiddels weer in elkaar alleen nu het volgende:

De carburateur heb ik uit elkaar gehaald, alles goed schoon gemaakt en doorgeblazen.
Luchtschroef stond helemaal in en dan halve slag terug.
Stationairschroef stond in en 3 slagen terug.

Als ik het brommertje start loopt deze gelijk heel hoog stationair. Ik heb als basis de luchtschroef en stationairschroef terug gezet hoe het stond.

Als ik de shoke met de hand bijna dicht zet loopt deze niet meer hoog stationair opzich wel netjes, . Wel hoor ik dat ie soms weer even omhoog schiet en terug zakt. geef ik wat gas dan pruttelt ie. als ik de shoke weer open zet dan klimt ie weer helemaal in toeren.

Het rare is dat er niks is veranderd alleen schoon gemaakt. Heb tevens ook diverse standen van de gesnaaid geprobeerd maar zonder resultaat.

Kan iemand aan de hand van mijn verhaal verklaren wat er op doet?

Alvast vriendelijk bedankt!

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Hoog stationair

Bericht door Ben C50 »

Is hij met afstellen van deze twee schroeven niet te kalmeren?
Dan even valse lucht checken

Mdane
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2019 19:09
Bezit: Honda dax Zhenuhua

Re: Hoog stationair

Bericht door Mdane »

Nee als ik de stationair schroef uitdraai blijft deze net zo hoog lopen. Als ik de lucht schroef dicht draai ook het zelfde.

Oké valse lucht, en hoe kan ik dat opsporen? Ik dacht hier ookal aan namelijk want als ik met de choke het toerental omlaag breng en hou deze vast varieert ie gewoon.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Hoog stationair

Bericht door Ben C50 »

Met remreiniger oid. Staat je gaskabel niet gewoon te strak?

Mdane
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2019 19:09
Bezit: Honda dax Zhenuhua

Re: Hoog stationair

Bericht door Mdane »

Nee gaskabel staat niet strak heb de Carb eraf gehaald en zie mooi dat de gasnaald beneden staat. Maar mijn verhaal klinkt als valse lucht?

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Hoog stationair

Bericht door Ben C50 »

Zou goed kunnen. Checken is snel gedaan.

Mdane
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2019 19:09
Bezit: Honda dax Zhenuhua

Re: Hoog stationair

Bericht door Mdane »

Jaa dat ga ik checken, maar wat mij lijkt is toch als je last hebt van valse lucht dat je juist te veel lucht heb en te weinig benzine en dan toch juist zachter zou moeten lopen dan zo erom hoog? Of is mijn denkwijze verkeerd?

Solex-19
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2018 16:05
Bezit: CB 50
MB 5
MTX OT

Re: Hoog stationair

Bericht door Solex-19 »

Te weinig brandstof is hoger toerental en ook geen vermogen. Als je de choke gebruikt wordt het mengsel rijker en in dit geval goed genoeg voor stationair. Slaat hij ook af als je het gas opentrekt zonder choke?
Solexracing: world champion 1990, 22 victories, 65 podiums

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Hoog stationair

Bericht door Novio Jorg »

Volgens mij is je sproeier los, of je vlotter zit vast

Mdane
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2019 19:09
Bezit: Honda dax Zhenuhua

Re: Hoog stationair

Bericht door Mdane »

Opzich logisch als ik het goed begrijp: te veel lucht (valse) zorgt voor een betere verbranding hierdoor loopt de motor hoog stationair maar hier zit helemaal geen power achter.

Ben vandaag nog bezig geweest en er lijkt valse lucht te trekken via de koppakking bij de cilinder. Zodra ik er remreiniger opspuit hoor ik hem heel even anders lopen. Morgen gaat het blokje er onderuit en dan kan ik de pakking ertussen uit zien te halen.

Pakking van spruitstuk -cilinder was ook defect deze is vervangen. Nu alleen een vraagje ik kan hier weinig over vinden op het internet, maar tussen spruitstuk en carburateur zit een kunstrof ring (ook wel isolator genoemd op internet) alleen hier zit verder geen pakking tussen ik vraag me af of dit bij jullie ook zo is?

Mvg Mike

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Hoog stationair

Bericht door Ben C50 »

Aan de kant van de rubber ring geen pakking bij de isolator. Andere kant wel. Als ik het juist heb. Je koppakking zal geen valse lucht trekken lijkt me. Laat die maar zitten. Je pakking tussen kop en spruit is belangrijker voor deze kwestie(en makkelijker). Zijn je pakkingvlakken nog helemaal vlak?

Mdane
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2019 19:09
Bezit: Honda dax Zhenuhua

Re: Hoog stationair

Bericht door Mdane »

Oké dan klopt het toch wel dat er toch een pakking bij moet. Ik dacht toch al zoiets gezien te hebben op een vage foto! Maar ik heb de koppakking er vanochtend uitgevist en deze is niet vlak en beschadigd net of er met een schroevendraaier tussen is gezeten! Ik ga eerst die is vervangen en nog een pakking tussen isolator en spruitstuk plaatsen.

Bedankt voor de bevestiging!

Mdane
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jan 2019 19:09
Bezit: Honda dax Zhenuhua

Re: Hoog stationair

Bericht door Mdane »

Nou ik heb de koppakking vervangen deze was echt beschadigd. Nu heb ik de nieuwe geplaatst,en de kop terug geplaatst en de 4 moeren om en om vast gezet. Nadat alles in elkaar staat loopt de brommer veel beter alleen spuit ik met remreiniger rondom de pakking dan loopt deze toch weer anders stationair... Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Mvg

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Hoog stationair

Bericht door Ben C50 »

Welke pakking bedoel je nu?
Is het pakkingvlak wel helemaal vlak?

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Hoog stationair

Bericht door Novio Jorg »

volgend, succes

Plaats reactie