Ik heb een pitbike gekocht met een blok dat verdacht veel op het blok van mijn ss50 lijkt , vandaar deze forum.!
Het volgende is het geval :
Setup - 48cc , 19mm , 70 sproeier
Brommer start slecht , als hij aan is lopen de toeren hoog op en zakt langzaam terug , van stationaire naar ineens vol gas gaat niet ,,,.. langzaam werijden gaat , maar na de 2e versnelling trekt hij niet door.
Het volgende heb ik gedaan :
-Kleppen gesteld - in 0,04 uit 0,06
-Pakkingen cilinder en carburateur vervangen
- geprobeerd met andere carburateur , zelfde euvel .
- bougie vervangen
Ik weet het echt niet meer , wat een kt blok zeg
Iemand een idee ?????
Zongshen blok houd in
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Zongshen blok houd in
Klinkt toch wat naar valse lucht. Maar je zegt getest te hebben met ndere carbu.
Check eens de timing, het kan altijd zijn dat die een tandje verkeerd staat. Zou het moeilijker starten kunnen verklaren, maar niet alles.
O ja, kleppen is beide 0.05mm
Check eens de timing, het kan altijd zijn dat die een tandje verkeerd staat. Zou het moeilijker starten kunnen verklaren, maar niet alles.
O ja, kleppen is beide 0.05mm
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 27 feb 2011 12:59
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Zongshen blok houd in
Dank je voor je reactie.
Kun je uitleggen hoe ik de timing moet checken ?
Kun je uitleggen hoe ik de timing moet checken ?
Re: Zongshen blok houd in
Ontsteking: check CDI, vliegwiel en pic-kup.
Timing kan inderdaad ook: Nokkenas kettinkje (DistriButie ketting- DB-) één tand of naar beneden of omhoog. Achter het ronde dekseltje op de cilinderkop.
Na DB afstellen eerst het vliegwiel even met de hand voorzichtig rond draaien (dit gaat het makkelijkst met verwijderde boezie) Pas als het vliegwiel twee keer helemaal (soepel) rond gaat starten!
Bij mechanische weerstand tijdens het met de hand draaien, is waarschijnlijk een tand teveel versteld en raak je misschien een klep (extreem), en moet je dus de andere kant op terug stellen.
Met speedgas direct naar vol gas gaat niet altijd even soepel, hapering (hesitation) is normaal. (met een gikke carburateur)
Groet,
Arie
Timing kan inderdaad ook: Nokkenas kettinkje (DistriButie ketting- DB-) één tand of naar beneden of omhoog. Achter het ronde dekseltje op de cilinderkop.
Na DB afstellen eerst het vliegwiel even met de hand voorzichtig rond draaien (dit gaat het makkelijkst met verwijderde boezie) Pas als het vliegwiel twee keer helemaal (soepel) rond gaat starten!
Bij mechanische weerstand tijdens het met de hand draaien, is waarschijnlijk een tand teveel versteld en raak je misschien een klep (extreem), en moet je dus de andere kant op terug stellen.
Met speedgas direct naar vol gas gaat niet altijd even soepel, hapering (hesitation) is normaal. (met een gikke carburateur)
Groet,
Arie
HIJ IS LOPEND WEGGEZET
Re: Zongshen blok houd in
Timing checken:
Bij de meeste motoren wordt gebruik gemaakt van merktekens.
Pijltjes, sterretjes, streepjes, O-tjes. T-tjes F-jes. Dit is bij deze motoren niet anders.
Truuk is te weten wat ze betekenen en waar ze op welk onderdeel staan en
hoe de merktekens ten opzichte van elkaar moeten staan.
Laatste is voor de timing het belangrijkst. o-tje tenopzichte van het streepje...
Achter het ronde plaatje op de cilinderkop achter de pakking zit een inkerving, streepje. (goed kijken, zit er echt)
Dit streepje moet weer corresponderen met het o-tje op het kettingtandwieltje (distributie tandwiel)
Distributie tandwiel zit op de nokkenas. Nokkenas bedient de kleppen. draait met de krukas mee.
1 slag kruk is halve slag nok.
Vliegwiel teken T is dtc (Top dead center). Moet corresponderen met uitsparing in het blok achter vliegwieldeksel.
Zuiger moet dan bovenaan staan. (boven in de cilinder)
Kijk of het o-tje nu correspondeert met het streepje in de kop. 1 ( -O+ ) 2 ( -+O )
Illustratie geeft twee mogelijkheden aan.
- teken geeft streepje weer in kop.
O geeft tandwieltje weer.
+ geeft merkteken weer op het tandwiel links of rechts op het tandwiel ten opzichte van het centrum
De stand van Illustratie 2 is goed. Merktekens in lijn dicht tegen elkaar aan. vliegwiel op T zuiger in TDC.
Om de zuiger in TDC te checken via het bougie gat. GEEN schroevendraaier of iets van metaal gebruiken!
Gebruik bv een plastic bindstrip, rietje. Wees creatief.
Arie
Bij de meeste motoren wordt gebruik gemaakt van merktekens.
Pijltjes, sterretjes, streepjes, O-tjes. T-tjes F-jes. Dit is bij deze motoren niet anders.
Truuk is te weten wat ze betekenen en waar ze op welk onderdeel staan en
hoe de merktekens ten opzichte van elkaar moeten staan.
Laatste is voor de timing het belangrijkst. o-tje tenopzichte van het streepje...
Achter het ronde plaatje op de cilinderkop achter de pakking zit een inkerving, streepje. (goed kijken, zit er echt)
Dit streepje moet weer corresponderen met het o-tje op het kettingtandwieltje (distributie tandwiel)
Distributie tandwiel zit op de nokkenas. Nokkenas bedient de kleppen. draait met de krukas mee.
1 slag kruk is halve slag nok.
Vliegwiel teken T is dtc (Top dead center). Moet corresponderen met uitsparing in het blok achter vliegwieldeksel.
Zuiger moet dan bovenaan staan. (boven in de cilinder)
Kijk of het o-tje nu correspondeert met het streepje in de kop. 1 ( -O+ ) 2 ( -+O )
Illustratie geeft twee mogelijkheden aan.
- teken geeft streepje weer in kop.
O geeft tandwieltje weer.
+ geeft merkteken weer op het tandwiel links of rechts op het tandwiel ten opzichte van het centrum
De stand van Illustratie 2 is goed. Merktekens in lijn dicht tegen elkaar aan. vliegwiel op T zuiger in TDC.
Om de zuiger in TDC te checken via het bougie gat. GEEN schroevendraaier of iets van metaal gebruiken!
Gebruik bv een plastic bindstrip, rietje. Wees creatief.
Arie
HIJ IS LOPEND WEGGEZET