Pagina 1 van 2

Honda CD50

Geplaatst: 21 feb 2019 21:27
door Bardiee
.

Re: Zongsheng 190 cc blok

Geplaatst: 21 feb 2019 22:16
door nielspbr
Kwa formaat is het ongeveer 2x zo groot als je huidige blok. (Dat ding is echt lomp groot vergeleken bij een standaard 50/90 blokje)
Vooral heel erg breed. Ik lees er niet veel rare dingen over maar volgens mij worden ze ook niet even vaak ingezet.

Even over ontstekingen, dat blok heeft ook niet echt een normale lichtspoel. Voordeel is wel dat deze wel een normale cdi gebruikt.


Doe eens een foto van je huidige ontststeking, wij nemen hier allemaal wat aan maar we weten eigenlijk nog steeds niet wat er aan je krukas hangt. (ok, we vermoeden een daytona (kloon) gezien de cdi met 7 draden)

Honda CD50

Geplaatst: 21 feb 2019 22:21
door Bardiee
.

Re: Zongsheng 190 cc blok

Geplaatst: 22 feb 2019 06:19
door MrSinga
Ik heb er al 3 gehad voor elektriciteit. Kutblok, alle 3 werkten anders. De 1 had zo’n gelijkrichter nodig met 4 draden, de andere met 5 draden en bij de 3e oest alle elktra over batterij lopen. Met niets qua gelijkrichters en manieren van aansluiten op 12v te krijge, behalve op batterijladen. Mss daarom dat er ook 2 soorten gelijkrichters in de doos zaten

Koop u verdorie gewoon een simpele 108-125cc ofzo. Betrouwbaar, normale ontstekingen

Honda CD50

Geplaatst: 22 feb 2019 07:14
door Bardiee
.

Re: Zongsheng 190 cc blok

Geplaatst: 22 feb 2019 12:30
door MrSinga
Mja. Was ik u had ik de 106 gehouden.

Als ik moet kiezen zoncheng. Al dat lifan 108 ook top rijdt en ori uitzicht heeft

Honda CD50

Geplaatst: 22 feb 2019 21:19
door Bardiee
.

Re: Zongsheng 190 cc blok

Geplaatst: 23 feb 2019 08:42
door Arie
Wat een beest van een blok.

Maar,

Ik ben op de Honda-tjes gevallen juist van wegen de schoonheid het blok!
Met name de ss50 met hoge uitlaat. Blok duidelijk zichtbaar iets schuin omhoog geplaats. (jaja, niet helemaal horizontaal)
Hoe de bocht van de uitlaat de zelfde roette omhoog volgt als het inlaatspruitstuk.
Horizontale koelribben in cilinder gevolgd door de cilinderkop in de zelfde lijn.
Volgens mij een Italiaans ontwerp (aermacchi) gekopieerd en verbeterd door de japanners!

Alles wat afwijkt van vorm van de ''originele'' Honda's doet afbruek!
De blokken tot 125cc lijken het best in mijn ogen, met de draaibare
klepdeksels en de liggende horizontale koelribben. Prima kopie en alternatief
Al het andere al loopt het 200kmh en 1 op 100 hoeft van mij niet.

Arie

Re: Zongsheng 190 cc blok

Geplaatst: 23 feb 2019 09:31
door ReezYard
Arie schreef: 23 feb 2019 08:42
Volgens mij een Italiaans ontwerp (aermacchi) gekopieerd en verbeterd door de japanners!
Nope ...... Parilla, 50cc 4takt (!) met handgeschakelde 3-bak!
Hieronder de 2-takt versie uit 1962.
Daar weer onder de zeldzame 4-takt uit 1960.

Afbeelding

Afbeelding

Honda CD50

Geplaatst: 23 feb 2019 20:49
door Bardiee
.

Re: Honda CD50 met Zongsheng 190 cc blok

Geplaatst: 24 feb 2019 00:48
door nielspbr
Volgens mij heb een regina rx3 aan mijn daytona 150 hangen.

Ga eerst maar eens rijden met het meegeleverde carbu/filter combo. Als dat goed loopt en je schuift er een k&N op of een dubbel schuimfilter mag je de carburateur opnieuw afstellen, weet je in ieder geval dat het goed heeft gelopen..

Honda CD50

Geplaatst: 24 feb 2019 20:37
door Bardiee
.

Re: Honda CD50 met Zongsheng 190 cc blok

Geplaatst: 24 feb 2019 20:59
door Daan1508
Mijn Astrea met Lifan 125 heeft ook 428. Ik heb een voortandwiel gekocht bij Leertouwer, vooral omdat de as uit het blok zeker niet hetzelfde is als bij kleine Honda's. Misschien is dat bij jou ook?

Honda CD50

Geplaatst: 24 feb 2019 21:10
door Bardiee
.

Re: Honda CD50 met Zongsheng 190 cc blok

Geplaatst: 24 feb 2019 21:52
door nielspbr
Newsflash, een goede 420 houd makkelijk 14pk. Je moet alleen niet die standaard elastiekjes gebruiken, maar een goede ketting.
(waaronder de regina professional RX3 en de DID NZ3)


(Ter info, mijn daytona 150 heeft een gemeten 17pk.)


ps. Let met 428 ketting op dat deze vrij blijft lopen van ophangingsdelen. Ketting is hoger en breder, de rollen zijn dikker en de tandwielen zijn dikker.