Motorkenteken terughalen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Motorkenteken terughalen

Bericht door Saik0 »

Beste allen,

Vandaag de koop gesloten van deze prachtige tijdmachine, het motorkenteken is alleen niet meer actief. Waarschijnlijk ingeleverd bij de RDW. Is dat nog terug te halen?

Thanks, Paul Afbeelding
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Ejvds
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2017 20:26
Bezit: Huidig:
Honda C100, Honda CD50 Benly S,Honda SS50Z '76
Vorig:
Verschillende Chinese Daxen/Monkey, Honda C50 '73, Honda Little Cub '00 Cream, Honda ST50 '72,

Re: Motorkenteken terughalen

Bericht door Ejvds »

Wat een geweldig mooi fiets!

Je kan de RDW even bellen; op basis van het chassisnummer kunnen ze je meer informatie geven. Als hij als eens op NL-kenteken is gezet kan je hem herinvoeren.

ArturiaP3ndrag0n
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jan 2019 06:03

Re: Motorkenteken terughalen

Bericht door ArturiaP3ndrag0n »

Iemand op het zundapp forum heeft een politie Ks50 530. Die had een mail gestuurd met gegevens van archief onderzoek van massink. Kreeg ie te horen dat het frame nummer bekent was bij de rdw. Met die gegevens moest hij een keuring ongeldig verklaard kenteken aanvragen en krijgt het zijn oude kenteken terug.

Dus stuur een mail naar Honda nl. Stuur een mail naar de rdw met de verkregen gegevens: ik ben in het bezit van Honda (type) met frame nummer zonder papieren. Kan ik die nog op kenteken krijgen.. is ie bekent vraag eerder genoemde keuring aan mits de rdw aangeeft dat het kan. Onthoud, is het ori bloknummet bekent in de rdw database, dan moet dat blok er onder zitten.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Motorkenteken terughalen

Bericht door nielspbr »

*Zoekt de like button...*

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Motorkenteken terughalen

Bericht door NIX »

Het is nog simpeler: verkoopverklaring mee en als er een ander blok onder blijkt te zitten, dan ook daar een verkoopverklaring voor meenemen. Specs meenemen kan ook helpen, maar zou niet noodzakelijk moeten zijn, daar de gegevens al bekend zouden moeten zijn. Maar: zouden, he? Maar ik heb een keer een ding weer op kenteken gekregen waarvan de keurmeester het zeer aannemelijk vond dat het blokje ooit eens gewisseld was en dat kon ik niet weten, omdat er geen enkele mogelijkheid is om dat te checken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Motorkenteken terughalen

Bericht door gerbrandicus »

Wat een fantastisch ding, gefeliciteerd.
Ik heb een CB450K0 ori NL waarvan de vorige eigenaar het kenteken nog wist. Hij had zelf van de voorgaande eigenaar een kopie mogen maken van de ori kentekenpapieren, maar het kenteken was toen al niet meer actief.
Ik was eens bij de RDW en vroeg een keurmeester of dat kenteken bij mijn framenummer hoorde en hij bevestigde dit. Ik hoef de motorfiets alleen maar te komen laten zien, hoeft niet eens te lopen of compleet te zijn. Als hij maar geen schade heeft oid, dat zou dan een WOK worden. Maar dan krijg ik dus gewoon het ori kenteken terug.
Jij kunt eens proberen langs te gaan bij de RDW en een keurmeester vragen of hij eens wil kijken in de computer. Neem bv een aankoopbewijs mee, zodat je wel iets hebt.
Omdat ik VIN én kenteken zelf kon opnoemen, hoefde hij alleen maar te bevestigen, dat wilde hij wel doen. Hoop dat ze voor jou op VIN willen zoeken.
En zo niet, dan moet je hem gewoon keuren en krijg je een nieuwe historische combinatie.

Niet gaan bellen naar de RDW, dat is echt zonde van jouw tijd en van de telefoniste die je toch niets anders kan vertellen dan een standaard riedeltje. Je moet een keurmeester spreken. Dus gewoon de hal in lopen en een keurmeester aanspreken.

Saik0
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1856
Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Locatie: Amsterdam

Re: Motorkenteken terughalen

Bericht door Saik0 »

Dank jullie wel voor alle antwoorden, de kentekenplaat zit er zelfs nog op. Verkoop verklaring is getekend en ik ga binnenkort eens langs de RDW. Inmiddels heb ik eindelijk de ruimte om projecten droog en warm te stallen dus dit zal een langzame minimale restauratie worden die ook niet meer de deur uit hoeft. De lak is goed, al het metaal is hard, maar bijv de verzinkte en verchroomde onderdelen zijn wel verroest.

Gerbrandicus, had je daarvoor wel een afspraak gemaakt?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 10:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Motorkenteken terughalen

Bericht door gerbrandicus »

Ik was er om iets anders te keuren, dus vroeg meteen even naar dat kenteken.
Maar je kunt ook zonder afspraak binnen lopen en even een keurmeester beleefd aanschieten. Er zitten sikkeneurige mensen bij, vooral in de Randstad, maar er zijn er genoeg die wel even voor je willen kijken.

Plaats reactie