Honda cy ontsteking

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Honda cy ontsteking

Bericht door Hondapat »

Hallo als allereerst wil ik mij voorstellen op dit forum lijkt me wel zo netjes.

Ik ben patrick 28 jaar oud en sinds kort in de oudere honda brommers terrecht gekomen. zelf bezit ik een honda cy50 van 1979

Nu is mijn vraag. ik ben opzoek naar een betaalbare en betrouwbare 12v cdi ontsteking. Om mijn cy wat meer pit te geven. Nu heb ik op dit forum al verschillende dingen gelezen. Honda mt ontstekingen die zouden moeten passen op een cy. een honda c90 ontsteking. die zou passen maar nergens vind ik een definitief antwoord. wie zou me verder kunnen helpen?

P.s ik weet dat er een ombouwsetje bestaat voor 350 euro maar dit is zeer overprijst gezien dit een chineese ontsteking betreft die veel te snel stuk gaat

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door MrSinga »

Echt sneller zou ik een 12V niet noemen. Met een 6V heb je meer speelmogelijlheden en zeker naar ontstekingstijdstip.

Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door Hondapat »

Oke dus echt meer trekkracht c.q vermogen win in er niet mee dus? Mijn probleem is vooral dat ik de cy onderin erg traag vind. en als het een beetje bergop gaat trekt die het hellemaal niet meer.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door Daan1508 »

Nee, dat wordt niet merkbaar beter door de ontsteking te veranderen denk ik. Je kunt dat beter zoeken in overbrengingsverhouding ofzo. Of te kleine carburateur. Of zo iets.

Ronaldo
4T-MSB addict
Berichten: 844
Lid geworden op: 20 sep 2009 15:18
Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door Ronaldo »

Die overpriced set heeft wel een kwalitatief goede spoel en vliegwiel. Vandaar dat ik hem o.a. op mijn cy heb.

Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door Hondapat »

Ohw ik had van een eerlijke verkoper gehoord dat hij hem wel kon leveren. maar liever niet verkocht .omdat de kwaliteit niet goed bleek te zijn. Wat zou ik dan verder kunnen doen om ietske beter te trekken onderin? Mijn cy setup is volledig orgineel heb alleen het vliegwiel vastgezet

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door nielspbr »

Koppel kun je alleen winnen door een kortere eindoverbrenging, betere vulling of meer cilinderinhoud.

Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door Hondapat »

Wat bedoel je precies met betere vulling? En wat betreft de overbrenging de topsnelheid is nu met moeite 55 dus daar kan ik eigenlijk niets missen helaas.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door nielspbr »

Betere vulling = meer mengsel in de verbrandingsruimte= meer druk op de zuiger. Welke maat carburateur zit er op een cy?

Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door Hondapat »

Ik heb een pc15a erop zitten welke diameter dit is durf ik niet te zeggen helaas

ManuDeroover
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2022 11:28
Bezit: Honda CBR RR125 2010
Honda CY50 1978 K1 met nu een 72cc en een getuunde 50cc cilinderkop en een grotere inlaatklep. De Achterbrug is zelf gemaakt. Achteropganging komt van MBX Honda en alle stukken van een Honda MBX zitten op mijn Honda CY50

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door ManuDeroover »

Hey ben hier nieuw.. ik heb ook een Honda cy 1978 staan en heb net elektronische ontsteking kant en klaar te monteren van viertaktwinkel.nl en die werk enorm goed.. heb een 72 gestoken, een originele kop met bijgeslepen kleppen en de inlaatklep laten vergroten met bijgeslepen nokkenas en dat ding rijd heel vlot… heeft er iemand een idee trouwens wat de waarde van mijn Honda cy zou kunnen zijn… hierbij wat foto’s en hoop op leuke reacties.. Mvg ManuAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ManuDeroover
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2022 11:28
Bezit: Honda CBR RR125 2010
Honda CY50 1978 K1 met nu een 72cc en een getuunde 50cc cilinderkop en een grotere inlaatklep. De Achterbrug is zelf gemaakt. Achteropganging komt van MBX Honda en alle stukken van een Honda MBX zitten op mijn Honda CY50

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door ManuDeroover »

Hey ik ben hier ook nieuw.. ik heb net mijn Honda cy af met een 12v ontsteking kan en klaar te monteren voor op 6v cy.. wel de draden wisselen en wat aanpassingen maar die werkt heel goed en met een gleuf in het vliegwiel voor het asje op de krukas. Deze kwam van 4taktwinkel.no en niet zo duur en draait heel hoog in toeren gezien het met een elektronische cdi is… Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door nielspbr »

Punt 1 creatief
punt 2 geen idee

ps. die uitlaat ziet er niet echt stil uit...

ManuDeroover
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2022 11:28
Bezit: Honda CBR RR125 2010
Honda CY50 1978 K1 met nu een 72cc en een getuunde 50cc cilinderkop en een grotere inlaatklep. De Achterbrug is zelf gemaakt. Achteropganging komt van MBX Honda en alle stukken van een Honda MBX zitten op mijn Honda CY50

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door ManuDeroover »

Thx.. de uitlaat valt mee van lawaai tov de snelheid.. tegen de 100km/u bijna..

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 267
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Honda cy ontsteking

Bericht door SeeWhy50 »

Van dichtbij herken ik wat onderdelen maar als ik dit zo voorbij zou zien rijden zou ik er niet direct een CY in herkennen....Die is flink onderhanden genomen zeg! Wel een leuk ding overigens. :D
Wat dit waard is hangt sterk af aan wie je het vraagt. Iemand die graag een CY wil zal er vast veel minder voor over hebben dan iemand die iets speciaals zoekt.
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

Plaats reactie