Honda cy50 welke uitlaat en carburateur

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Honda cy50 welke uitlaat en carburateur

Bericht door Hondapat »

Als ik teveel topics start. kan iemand mij vertellen hoe ik de andere sluit? Maar hoop dat het geen probleem is, hoe meer topics hoe meer info er verspreid word.

Ik twijfel tussen de orginele uitlaat ontgrenzen,of deze lekker mooi orgineel laten? En een motorsport uitlaat kopen.

En ik heb nu een pc15a carburateur weet iemand wat hier de doorlaat van is? En welke maat carburateur is aan te raden?
Even een fototje delen van mijn cy met jullie motordekseltjes zijn ondertussen netjes opnieuw gepoedercoat 8-)

Afbeelding

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1807
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Honda cy50 welke uitlaat en carburateur

Bericht door hypercub »

originele uitlaat ontgrenzen, kijk even op cy50.de naar tips en pics en videos. De las netjes slijpen en je ziet er niks meer van.
Ik dacht dat de pc15 een 12mm is.


Leuke CY!
Life is too short for lousy coffee.

Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Re: Honda cy50 welke uitlaat en carburateur

Bericht door Hondapat »

Preseert de orginele uitlaat beter dan een motorsport, of is dit gelijk? liefst zaag ik mijn orginele pijp niet stuk. tenzij dit natuurlijk velen malen beter loopt dan een motorsport.

Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Re: Honda cy50 welke uitlaat en carburateur

Bericht door Hondapat »

En heb wel iets gevonden met fotos op cy50.de maar geen video. dat zou hellemaak super zijn. vind de fotos ect. Niet echt duidelijk alleen de bocht doen of ook de demper?

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda cy50 welke uitlaat en carburateur

Bericht door NIX »

In de demper zit net zo'n dun stuk pijp, dus wat denk je? Het enige wat je zou kunnen doen is het trechterdeel net na de bocht flink doorslaan om het afknijpende effect wat teniet te doen icm het verwijderen van de vernauwing en dunne pijp uit de bocht. Ik heb ergens foto's waar ik Eelco's demper ooit heb aangepast naar een 80cc type. Ik heb alleen het eindstuk van de demper ook veranderd omdat daar al aan gezaagd was en omdat er een wat zwaarder geluid uit moest komen. Hij was nog best stil en het geluid mooi laag:
https://www.hondavereniging.nl/index.ph ... m&id=22981

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Hondapat
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 218
Lid geworden op: 01 mar 2019 11:55
Bezit: Honda cy50 1979
Locatie: Limburg nederland

Re: Honda cy50 welke uitlaat en carburateur

Bericht door Hondapat »

Heb zojuist de bocht ontgrenst. de demper nog niet want vind dat eind stukje niet echt mooi meer van die fotos wat jij deelt. Verder wel mooie duidelijke fotos. En als je het eind pijpje orgineel laat dan heb je daar alnog weer een dun pijpje als laatste dus neem aan dat je verplicht bent die ook te vervangen?

Plaats reactie