Nu mijn CB50J erg mooi draait en rustig 40-45 km/u rijdt, zou ik hem graag 55-60 km/u laten rijden zodat ik mee kan met enkele Kreidlers en Zundapps uit de buurt.
Ik heb me al proberen verdiepen in de materie van het 'vastzetten' van de gewichtjes in het vliegwiel. Ik heb zoveel mogelijk op dit forum en andere fora gezocht en me ingelezen. Het moeilijke is wel dat meestal wordt verwezen naar oude topics / FAQs / howto's, waar men iets uitlegt met afbeeldingen die niet meer beschikbaar zijn, of dat men veel voorkennis van de lezer verwacht.
Door overal wat te lezen is het me al gelukt te achterhalen dat ik een verlatend vliegwiel heb (F140) en hoe ik dit zonder schade kan losmaken. Wat ik niet verwachtte, is dat er aan de binnenkant precies een metalen beschermkap over de veertjes en gewichtjes ligt. In geen enkel van de doorzochte topics ben ik dit beschermkapje tegengekomen?
Foto's: https://imgur.com/a/ZSh9GFe
Is dit normaal bij dit type vliegwiel? Wat is de aangewezen methode om verder te gaan?
Mijn excuses dat ik een topic open over materie die al talloze malen behandeld is, maar nogmaals, door het ontbreken van sommige bijlagen is het vaak moeilijk te volgen.
Vliegwiel CB50J heeft 'beschermkap' over gewichtjes
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Vliegwiel CB50J heeft 'beschermkap' over gewichtjes
Die kapjes zitten daar om je het moeilijk te maken die verlater vast te zetten.
Mocht je je vliegwiel zo willen houden, ik heb eventueel een vastgezet CB vliegwiel liggen 25 euro...
Die plaatjes/kapjes moet je wegslopen, om bij het mechanisme te komen.
Mocht je je vliegwiel zo willen houden, ik heb eventueel een vastgezet CB vliegwiel liggen 25 euro...
Die plaatjes/kapjes moet je wegslopen, om bij het mechanisme te komen.