contactslot SS werkt niet en andere vraag

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

contactslot SS werkt niet en andere vraag

Bericht door Oscar »

Hallo,

Twee vraagjes, mijn zoon zijn daily is een ori SS. (leuk, er staan regelmatig 'oude lui' naar zijn brommer te kijken met verhalen van vroeger :lol: ) Brommer kent nu echter twee problemen:

1: contactslot werkt niet, maw hij gaat niet uit als je het contactslot op uit zet. Hoe/waar zouden jullie beginnen met zoeken?

2: hij slaat af als je geen gas geeft met het licht aan. Licht uit rijdt die als een zonnetje. Ik heb al even gezocht en gevonden dat een weerstandsloze bougiedop kan helpen maar dat zie ik meer als symptoom bestrijding. Jullie nog tips om mee te beginnen? Condensator vervangen?

Gr. Oscar

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Re: contactslot SS werkt niet en andere vraag

Bericht door plofkop »

Als het contactslot geen goede massa maakt kan hij de zwarte draad met de bobinepuls niet naar massa trekken en blijft de motor gewoon lopen.

Wat betreft de problemen met stationair lopen met licht aan. Er kunnen een paar dingen zijn:
Je kan een ontsteking hebben met een gedeelde spoel waarbij de ene spoel ook een paar wikkelingen heeft op de ander. Ik weet even niet meer of dit nou voor kwam op de nd, mitsu of Hitachi ontstekingen. Ik weet ook niet precies meer welke spoel nou doorliep in de ander. Maar mocht dit zo zijn en de spoelen maken intern contact dan weet je hoe laat het is.
Het kan ook zijn dat de isolatie van de draden ergens slecht is, vaak in het hoesje waar de draden onder een klemmetje zitten op de ankerplaat.
Je suis Chaly!

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: contactslot SS werkt niet en andere vraag

Bericht door NIX »

En soms betekent slecht lopen met licht aan een gare condensator. Meestal vonken de punten dan ook flink.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: contactslot SS werkt niet en andere vraag

Bericht door Oscar »

OK, bedankt ga ik even checken.

Plaats reactie