plaatsing zuiger in honda C50L

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
dirk hondac50
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2018 15:12
Bezit: Honda C50

plaatsing zuiger in honda C50L

Bericht door dirk hondac50 »

In het Haynes werkboek beschrijft men dat de pijl op de zuiger naar de uitlaatzijde dient geplaatst te worden. Ik vind echter geen pijl terug op mijn zuiger. Ik merk wel een grotere ( 1/4 ° cirkel ) en kleinere cirkel ( 1/8° cirkel ) op de zuiger. Iemand enig idee welke aan de linkerzijde en de rechterzijde dient te komen vanuit het gezichtspunt op de brommer te zitten ?

Kan me iemand zeggen wat de 'thrust side' is ?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: plaatsing zuiger in honda C50L

Bericht door MrSinga »

Grootste is altijd inlaat. Maar de vraag is, is uw zuiger wel de juiste? Op de meeste 6V’s dat ik heb, staat idd zo’n pijl

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: plaatsing zuiger in honda C50L

Bericht door nielspbr »

Of het woordje IN in de uitsparing van de inlaatklep. En idd is de inlaatklep altijd het grootst.

De "thrust" zijde van de zuiger is aan de inlaatkant van de zuiger/cilinder. Tijdens de arbeidsslag duwt de drijfstang de zuiger tegen de bovenkant(inlaatkant) van de cilinder.

Die cirkeltjes zeggen mij eerlijk gezegd niets.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: plaatsing zuiger in honda C50L

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 26 apr 2019 21:49 Of het woordje IN in de uitsparing van de inlaatklep. En idd is de inlaatklep altijd het grootst.

De "thrust" zijde van de zuiger is aan de inlaatkant van de zuiger/cilinder. Tijdens de arbeidsslag duwt de drijfstang de zuiger tegen de bovenkant(inlaatkant) van de cilinder.

Die cirkeltjes zeggen mij eerlijk gezegd niets.
Ik vermoed dat de cirkels de uitsparingen zijn voor de kleppen, althans zo heb ik geredeneerd

Plaats reactie