In het Haynes werkboek beschrijft men dat de pijl op de zuiger naar de uitlaatzijde dient geplaatst te worden. Ik vind echter geen pijl terug op mijn zuiger. Ik merk wel een grotere ( 1/4 ° cirkel ) en kleinere cirkel ( 1/8° cirkel ) op de zuiger. Iemand enig idee welke aan de linkerzijde en de rechterzijde dient te komen vanuit het gezichtspunt op de brommer te zitten ?
Kan me iemand zeggen wat de 'thrust side' is ?
plaatsing zuiger in honda C50L
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21 jul 2018 15:12
- Bezit: Honda C50
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: plaatsing zuiger in honda C50L
Grootste is altijd inlaat. Maar de vraag is, is uw zuiger wel de juiste? Op de meeste 6V’s dat ik heb, staat idd zo’n pijl
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16199
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: plaatsing zuiger in honda C50L
Of het woordje IN in de uitsparing van de inlaatklep. En idd is de inlaatklep altijd het grootst.
De "thrust" zijde van de zuiger is aan de inlaatkant van de zuiger/cilinder. Tijdens de arbeidsslag duwt de drijfstang de zuiger tegen de bovenkant(inlaatkant) van de cilinder.
Die cirkeltjes zeggen mij eerlijk gezegd niets.
De "thrust" zijde van de zuiger is aan de inlaatkant van de zuiger/cilinder. Tijdens de arbeidsslag duwt de drijfstang de zuiger tegen de bovenkant(inlaatkant) van de cilinder.
Die cirkeltjes zeggen mij eerlijk gezegd niets.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: plaatsing zuiger in honda C50L
Ik vermoed dat de cirkels de uitsparingen zijn voor de kleppen, althans zo heb ik geredeneerdnielspbr schreef: ↑26 apr 2019 21:49 Of het woordje IN in de uitsparing van de inlaatklep. En idd is de inlaatklep altijd het grootst.
De "thrust" zijde van de zuiger is aan de inlaatkant van de zuiger/cilinder. Tijdens de arbeidsslag duwt de drijfstang de zuiger tegen de bovenkant(inlaatkant) van de cilinder.
Die cirkeltjes zeggen mij eerlijk gezegd niets.