Pagina 1 van 1

Elektrische schok SS50

Geplaatst: 15 mei 2019 21:23
door JorTim
Beste honda liefhebbers,
Ik heb een klein probleempje;
mijn honda ss50 K1 start en loopt prima. Echter begon het licht te falen en werkte de toeter niet. Plotseling werkte het licht helemaal niet meer. Nieuw getest lampje erin en het werkte nogsteeds niet. Als ik toeterde ging de lamp wel aan. De toeter blijft constant toeteren. Allemaal vervelend maar niet extreem erg. Nu heb ik echter het probleem dat als ik de rem indruk (dus contact maak met het frame) en dan de brommer uit wil zetten met de sleutel ik een schok krijg. De sleutel aanraken kan prima, het omdraaien naar uit stand resulteert echter in een schok.

Ik heb de groene kabel van de lamp, teller en groene kabel uit knipperlicht schakelaar bij elkaar gebracht (zoals naar mijn inzien moet zoals op het schema staat, echter begrijp ik het stukje van G naar G en GW niet helemaal denk ik?) Deze resulteren dan in een groen witte kabel. Deze lijkt dan naar het contact slot te gaan. Ik heb nu een beetje lopen proberen en het schema bestudeerd. Maar ik kom er niet uit.

Kan iemand mij helpen?

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 15 mei 2019 22:04
door nielspbr
licht gaat branden als je toetert en de toeter blijft hangen. Klinkt naar een mooie kortsluiting.
Multlimeter en draadboomschema erbij en meten maar.

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 15 mei 2019 22:10
door SuzuhaTR1
Kijk je massa na, dat geeft dit soort klachten

G & GW(massa) moeten NOOIT bij elkaar iig


De ‘licht’groene uit de raw-schakelaar moet naar de claxon, deze geeft de stroom ‘door’ (of de massa aan het stuur, maar maakt niet uit)

De Groen-witte uit de tellerdraadboom en de koplamp moeten op de groen-witte uit de draadboom en die sluiten dus aan op de accu -

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 16 mei 2019 16:59
door JorTim
Afbeelding Dat wordt al iets duidelijker SuzuhaTR1! Maar waar moet de G/W van de RAW schakelaar heen. Ik begrijp dit stukje op de tekening niet helemaal. Ik denk dat ik daar iets grandioos fout doe.

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 16 mei 2019 19:00
door nielspbr
Dat plaatje is zo vaag dat ik hem ook niet snap. Ik zie wel dat groenwit via de toeterschakelaar, lichtgroen en toeter aan de plus (R) hangt.

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 16 mei 2019 20:51
door NIX
Wijnand heeft gelijk. Het contactslot moet massa maken met het frame. Dat zal mis zijn en vermoedelijk maakt de lichtgroen toeterdraad ook ergens massa waar dat niet moet, anders dan alleen als het toeterknopje wordt ingedrukt. In de FAQ staan betere schema's.

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 17 mei 2019 15:58
door Novio Jorg
NIX schreef: 16 mei 2019 20:51 Wijnand heeft gelijk. Het contactslot moet massa maken met het frame. Dat zal mis zijn en vermoedelijk maakt de lichtgroen toeterdraad ook ergens massa waar dat niet moet, anders dan alleen als het toeterknopje wordt ingedrukt. In de FAQ staan betere schema's.
Nix ......een beetje off topic vraag maar er wordt heel vaak dit gezegd "In de FAQ staat " maar hoe open je FAQ zodat je alle onderwerpen ziet ?
Heb je een directe link voor mij ? ( tijd voor een brilletje misschien ) bedankt alvast !

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 17 mei 2019 18:48
door nielspbr
Er zit rechts boven ook nog een "Zoek" knop.

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 17 mei 2019 19:06
door NIX
Gewoon de Technische FAQ, eletrisch systeem aanklikken, hier. Ik weet niet wat daar zo ingewikkeld aan is. viewtopic.php?f=57&t=19531

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 17 mei 2019 20:50
door gonzo
En ik maar denken dat ik soms een noob ben.....

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 18 mei 2019 11:32
door Novio Jorg
Maar hoe open je de FAQ zodat je alle onderwerpen ziet ? zonder op een zoekterm te zoeken is mijn vraag

Re: Elektrische schok SS50

Geplaatst: 18 mei 2019 12:06
door nielspbr
Ga naar Home => Forumoverzicht, scroll naar beneden naar technische faqs en algemene faqs. Leef je uit.