Kopzorgen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Kopzorgen

Bericht door René »

Zojuist mijn OT70 kop wat beter bekeken. Daarbij zag ik dat tuimelaars wat slijtage hebben. Het is zichtbaar maar ook voelbaar. Deze moet ik vervangen denk ik?

Ook de uitlaatklep heeft een puntje. Maar is verder niet voelbaar. Dat lijkt mij verder niet zo erg?

Als de tuimelaar slijtage heeft dan is de nokkenas misschien ook wel versleten? De nokkenas lijkt mij nog prima, maar mocht die slijtage hebben is dat dan wel goed te zien? De as heeft in zijn glijlagers wel een heel kleine beetje speling. Maar dat is echt minimaal, dat is niet zo erg toch?

En tenslotte zit er nog een dunne ring in de uitlaatpoort. Overblijfsel van een pakking denk ik. Maar die zit aardig vastgerot. Weet iemand een goede truc om die er uit te krijgen? Of gewoon lekker laten zitten en er een nieuwe pakking tegenaan leggen?

Foto's bij het verhaal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kopzorgen

Bericht door NIX »

Ik gebruik zulk spul gewoon en rijd vervolgens bijna iedereen voorbij. Als het niet overmatig tikt of irritant kleppert, who cares? Je nok is gewoon goed. Als je de andere 2 perse wil vervangen, gewoon doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Re: Kopzorgen

Bericht door René »

Top. Ik ga wel even zoeken. Kan uit een andere kopje misschien wel betere tuimelaars halen.

Waardoor is dit eigenlijk zo versleten? Te weinig olie in de kop gehad? Of valt dit nog onder normale slijtage?

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kopzorgen

Bericht door NIX »

Ik denk teveel met teveel klepspeling gereden, dan slaan de nokken de tuimelaar naar beneden en slaan de stelboutjes op de klepsteel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie