Monkey frame

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Monkey frame

Bericht door Vroom »

Hallo,
Ben opzoek naar een frame en heb er 1 gevonden met papieren maar er is geen kadernummer kan je hier iets aan doen? Vindt alleen maar oude regels hierover maar niks recent. Kan er iemand mij helpen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Monkey frame

Bericht door nielspbr »

Hardtail of softtail? Bij een softtail rechts op het balhoofd. Hardtail links naast de achteras.

(wel papieren en geen nummer op zou ik niet aan beginnen, waar is het frame waar het nummer wel op staat...)

Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Re: Monkey frame

Bericht door Vroom »

nielspbr schreef: 09 jun 2019 11:04 Hardtail of softtail? Bij een softtail rechts op het balhoofd. Hardtail links naast de achteras.

(wel papieren en geen nummer op zou ik niet aan beginnen, waar is het frame waar het nummer wel op staat...)
Omdat de verkoper zegt van een typeplaatje laten maken en erover hangen dat dit inorde is?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Monkey frame

Bericht door nielspbr »

Vroom schreef: 09 jun 2019 11:33
nielspbr schreef: 09 jun 2019 11:04 Hardtail of softtail? Bij een softtail rechts op het balhoofd. Hardtail links naast de achteras.

(wel papieren en geen nummer op zou ik niet aan beginnen, waar is het frame waar het nummer wel op staat...)
Omdat de verkoper zegt van een typeplaatje laten maken en erover hangen dat dit inorde is?
Als hij dan ook eerst even dat frame door de rdw duwt.
Mijn japanse monkey's/baja/gorilla's, 1981(z50j-14***** ) - 1998(z50j-25*****), hebben echt allemaal een ingeslagen nummer rechts op het balhoofd.

Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Re: Monkey frame

Bericht door Vroom »

nielspbr schreef: 09 jun 2019 11:48
Vroom schreef: 09 jun 2019 11:33
nielspbr schreef: 09 jun 2019 11:04 Hardtail of softtail? Bij een softtail rechts op het balhoofd. Hardtail links naast de achteras.

(wel papieren en geen nummer op zou ik niet aan beginnen, waar is het frame waar het nummer wel op staat...)
Omdat de verkoper zegt van een typeplaatje laten maken en erover hangen dat dit inorde is?
Als hij dan ook eerst even dat frame door de rdw duwt.
Mijn japanse monkey's/baja/gorilla's, 1981(z50j-14***** ) - 1998(z50j-25*****), hebben echt allemaal een ingeslagen nummer rechts op het balhoofd.
Is een typeplaatje genoeg met het kadernummer erop of moet dit appart op het balhoofd staan ook?

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Monkey frame

Bericht door stoterstangen90 »

Moet ingeslagen zijn ( in Nederland ) België geen idee.
Afbeelding

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Monkey frame

Bericht door wim V8 »

Plaatje is totaal nutteloos, kan je ook gewoon weggooien. Wordt niet naar gekeken.
Ingeslagen framenummer is het enige dat telt.
Staat het er niet in, niet kopen.
Verhalen van de verkoper kan je totaal langs je heen laten gaan. Niet naar luisteren.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Re: Monkey frame

Bericht door Vroom »

OK bedankt dan laat ik het zo en zoek ik verder
Gr Arne

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Monkey frame

Bericht door MrSinga »

In België moet er ook een framenummer in staan hoor. Typeplaatje liefst ook maar geen noodzaak.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Monkey frame

Bericht door butt head »

MrSinga schreef: 11 jun 2019 15:49 In België moet er ook een framenummer in staan hoor. Typeplaatje liefst ook maar geen noodzaak.
alleen krijg ik het idee dat in belgie een thuis ingeslagen frame nummer ook goed is. zo als ik laatst een relletje had op een Belgische dax monkey facebook pagina

met zulk soort nummers krijg je hem in nederland ook niet legaal.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Monkey frame

Bericht door MrSinga »

butt head schreef: 12 jun 2019 20:28
MrSinga schreef: 11 jun 2019 15:49 In België moet er ook een framenummer in staan hoor. Typeplaatje liefst ook maar geen noodzaak.
alleen krijg ik het idee dat in belgie een thuis ingeslagen frame nummer ook goed is. zo als ik laatst een relletje had op een Belgische dax monkey facebook pagina

met zulk soort nummers krijg je hem in nederland ook niet legaal.
Legaal is het niet. Maar het gebeurt gewoon TE vaak hier. Begin er ook moe van te komen. En zeker van china brommertjes die zonder papieren verkocht worden. Waar zijn al die dingen heen? Het is niet zo dat je papieren van een brommer waar je mee reed ineens ‘kwijt’ kunt zijn.
Nuja, ik probeer allemaal originele nummers te hebben altijd. Ben dat, we rijden met verkeerde soort typenummers, beu.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Monkey frame

Bericht door NIX »

Ik zie ook regelmatig alleen papieren te koop. Is toch wel iets dat in Belgie vaker gebeurt. Probleem is gewoon dat je moet uitkijken met die frames. Er zitten zat goede bij, maar soms een overgetikte en dat komt in NL niet meer goed. Ik zeg het niet om Belgen of hun spullen te bashen, ik zie het gewoon wel eens gebeuren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie