Afstellen lukt niet
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1898
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Afstellen lukt niet
hij heeft al diverse carbs aangeschaft, het euvel bleef hetzelfde, dus de carburateur is niet het probleem. ergens trekt ie meer lucht dan zou moeten, remedie was grotere sproeier. hij had hem al bijna goed en nou doet ie dit... tuurlijk, dingen proberen, ok. maar valt het resultaat tegen, ga dan terug naar hoe die beter was. nou heeft ie hem weggebracht naar een of andere reparateur en die zegt dan hé joh probeer het beter zelf dat scheelt geld, aka hij kreeg het niet voor elkaar, ben benieuwd hoeveel dat advies gekost heeft...
@dwdw1998, zwolle ligt geloof ik voor jou het dichtste bij, viertaktwinkel, ga daar anders es heen met dat ding. ik bedoel, als je toch geld gaat uitgeven, geef het dan goed uit.
@dwdw1998, zwolle ligt geloof ik voor jou het dichtste bij, viertaktwinkel, ga daar anders es heen met dat ding. ik bedoel, als je toch geld gaat uitgeven, geef het dan goed uit.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- wim V8
- Kill me please, I'm trapped here!
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Afstellen lukt niet
De 13 is ieder geval de originele maat.
Volgens Honda:
Hoofdsproeier .65
Stationairsproeier .35
Gasnaald in het derde gleufje van boven.
Vlotterhoogte 21,5mm.
Luchtschroef +/- 1,5 slag uit.
Stationair 1500tpm.
Bougie NGK6. niet kouder! (hoger getal) ivm aflezen bougiekleur, anders blijft ie zwart.
Gr. Wim.
Volgens Honda:
Hoofdsproeier .65
Stationairsproeier .35
Gasnaald in het derde gleufje van boven.
Vlotterhoogte 21,5mm.
Luchtschroef +/- 1,5 slag uit.
Stationair 1500tpm.
Bougie NGK6. niet kouder! (hoger getal) ivm aflezen bougiekleur, anders blijft ie zwart.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 10 mei 2019 16:35
- Bezit: Honda CB50 J 1977
Re: Afstellen lukt niet
Bedankt voor de reacties,
Ik ga nog proberen de carburateur schoon te maken en te controleren.
Brommerboer was gelukkig niet veel geld, hij heeft me 25 euro in rekening gebracht. Anders wordt het inderdaad toch naar Zwolle als ik wat tijd vrij kan vinden..
Ik ga nog proberen de carburateur schoon te maken en te controleren.
Brommerboer was gelukkig niet veel geld, hij heeft me 25 euro in rekening gebracht. Anders wordt het inderdaad toch naar Zwolle als ik wat tijd vrij kan vinden..
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Re: Afstellen lukt niet
Als ik het goed heb komt het benzineniveau in de vlotterbak niet zo hoog dat het over de rand loopt waar de pakking zit.Carb liep wat over dus een nieuwe pakking bij vlotterbakje tussen gedaan.
Het lijkt erop dat de vlotternaald misschien niet goed afsluit. Als het vlotterniveau niet constant is, kun je proberen met sproeiers wat je wilt maar je krijgt steeds verschillende resultaten.
Als de vlotternaald wel afsluit op de goede hoogte (zie reactie van Wim, gisteren), én alles vrij beweegt als de carburateur in elkaar zit, dan misschien ook even controleren of de vlotter wel drijft (niet lek is) en of het verende pennetje in de vlotternaald ook werkt zoals het hoort.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 10 mei 2019 16:35
- Bezit: Honda CB50 J 1977
Re: Afstellen lukt niet
Duidelijke uitleg, ga ik doen!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 10 mei 2019 16:35
- Bezit: Honda CB50 J 1977
Re: Afstellen lukt niet
1. Vlotter is niet lek
2. Vlotter pennetje dicht goed af, geen zichtbare beschadigingen en een werkend uitstekend pinnetje
3. Alles schoongemaakt met Dasty en doorgeprikt.
Geen resultaat helaas weer.
2 vragen wat me opviel, de sproeier houder kon niet helemaal in worden gedraaid, er was wat schroefdraad te zien aan de kant van de sproeier. Is dit normaal? Kan dit nergens vinden, kan ook niet vinden wat hier de maat voor zou moeten zijn.
De vlotter is 21.5mm gemeten tot het uitstekende randje wat erop zit, is dit juist? Of moet er tot de vlotter zelf gemeten worden?
Bij voorbaat dank
2. Vlotter pennetje dicht goed af, geen zichtbare beschadigingen en een werkend uitstekend pinnetje
3. Alles schoongemaakt met Dasty en doorgeprikt.
Geen resultaat helaas weer.
2 vragen wat me opviel, de sproeier houder kon niet helemaal in worden gedraaid, er was wat schroefdraad te zien aan de kant van de sproeier. Is dit normaal? Kan dit nergens vinden, kan ook niet vinden wat hier de maat voor zou moeten zijn.
De vlotter is 21.5mm gemeten tot het uitstekende randje wat erop zit, is dit juist? Of moet er tot de vlotter zelf gemeten worden?
Bij voorbaat dank
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Afstellen lukt niet
De sproeier houder hoeft inderdaad niet helemaal in worden gedraaid (kan meestal niet), wél aangedraaid (beetje vast).
Maar als je de houder los hebt, zie je dan die kleine gaatjes? die moeten open zijn. (zal wel gedaan zijn)
Ik weet het écht niet meer (zucht)
Maar als je de houder los hebt, zie je dan die kleine gaatjes? die moeten open zijn. (zal wel gedaan zijn)
Ik weet het écht niet meer (zucht)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 10 mei 2019 16:35
- Bezit: Honda CB50 J 1977
Re: Afstellen lukt niet
Gaatjes inderdaad gezien, schoongemaakt en doorgeprikt..
Geen duidelijke foto gemaakt van de hoogte van de sproeier, als je heeeel goed kijkt op deze foto zie je aan de linkerkant de sproeier zitten, dit klopt wel?
Geen duidelijke foto gemaakt van de hoogte van de sproeier, als je heeeel goed kijkt op deze foto zie je aan de linkerkant de sproeier zitten, dit klopt wel?
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Afstellen lukt niet
Eeeh, is je vlotter lek? Of te zwaar door teveel tin?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Afstellen lukt niet
Dat uitertse stukje messing links is je hoofdsproeierhouder (die lijkt me goed) die andere is je stationairsproeier, heb je die al eens los gehad, en een aakelig dun draadje erdoor gehad?
Maar wat C50 al zegt, het lijkt op een loodgieter werkje op je vlotter. Je ziet ook geen "aanslag" streep op je vlotter. Ik bedoel waar het benzine niveau op te zien is. Na jarenlang gebruik.
Maar wat C50 al zegt, het lijkt op een loodgieter werkje op je vlotter. Je ziet ook geen "aanslag" streep op je vlotter. Ik bedoel waar het benzine niveau op te zien is. Na jarenlang gebruik.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 10 mei 2019 16:35
- Bezit: Honda CB50 J 1977
Re: Afstellen lukt niet
Ook los gehad, alles doorgehaald met een akelig dun draadje haha.
Vlotter is niet lek, blijft wel drijven op water.
Kan ik deze simpelweg vervangen door die uit de Chinese carb te halen en hierin te plaatsen?
Vlotter is niet lek, blijft wel drijven op water.
Kan ik deze simpelweg vervangen door die uit de Chinese carb te halen en hierin te plaatsen?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Afstellen lukt niet
Ja dat zou wel kunnen, maar is denk ik niet nodig (zo'n vlotter heeft nogal flink drijfvermogen, mits er geen sap in zit)
Ik denk dat je nu wel recordhouder, op dit forum) bent met de berichten, dat ik eigenlijk niet meer je preciese klachten zijn.
Alles is toch in orde?
Ik denk dat je nu wel recordhouder, op dit forum) bent met de berichten, dat ik eigenlijk niet meer je preciese klachten zijn.
Alles is toch in orde?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 10 mei 2019 16:35
- Bezit: Honda CB50 J 1977
Re: Afstellen lukt niet
Ja het is geen pretje allemaal..
Ik zou even een samenvatting geven in een paar punten:
1. Compressie is getest en is goed
2. Punten staan goed gesteld
3. Geen vonken tussen punten
4. Kleppen zijn goed gesteld
5. Bougie is 6hsa, originele bobine gemonteerd. Bougie dop is niet ontstoord, ook nieuw
Vonkt dus met een mooie blauwe vonk, dus zoeken bij de carburateur kant denk ik dan.
Tweedehands Keihin pc13a gekocht, werkte niet naar behoren. Schoongemaakt en gaatjes doorgeprikt met klein draadje. Enige wat ik niet los kreeg was de choke.
Wel ook de gasnaald houder eruit gehaald en alles schoongemaakt met een badje Dasty. (ziet er wel weer mooi uit).
Gemonteerd maar geeft geen plofje niks, wilt ook niet heeeel even aan gaan.
Luchtfilter is vervangen, ook gedompeld in olie, uitgeknepen en even laten liggen, vervolgens gemonteerd.
Bougie wordt wel nat, maar misschien te nat? Choke doet in ieder geval niks.
Benzinetoevoer is goed, loopt mooi door, ook geen vacuum in de tank.
Ik geloof dat dit alles was :')
Ik zou even een samenvatting geven in een paar punten:
1. Compressie is getest en is goed
2. Punten staan goed gesteld
3. Geen vonken tussen punten
4. Kleppen zijn goed gesteld
5. Bougie is 6hsa, originele bobine gemonteerd. Bougie dop is niet ontstoord, ook nieuw
Vonkt dus met een mooie blauwe vonk, dus zoeken bij de carburateur kant denk ik dan.
Tweedehands Keihin pc13a gekocht, werkte niet naar behoren. Schoongemaakt en gaatjes doorgeprikt met klein draadje. Enige wat ik niet los kreeg was de choke.
Wel ook de gasnaald houder eruit gehaald en alles schoongemaakt met een badje Dasty. (ziet er wel weer mooi uit).
Gemonteerd maar geeft geen plofje niks, wilt ook niet heeeel even aan gaan.
Luchtfilter is vervangen, ook gedompeld in olie, uitgeknepen en even laten liggen, vervolgens gemonteerd.
Bougie wordt wel nat, maar misschien te nat? Choke doet in ieder geval niks.
Benzinetoevoer is goed, loopt mooi door, ook geen vacuum in de tank.
Ik geloof dat dit alles was :')
- HondaXL
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 26 aug 2019 08:04
- Bezit: Honda XL 50 CDI 12V
Kreidler OrangeRMC "77 - Locatie: Aalsmeer
Re: Afstellen lukt niet
Dus eigenlijk is het zo, van in z’n vier slecht rijden tot niet rijden..... pfffff
Groeten Elmer
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Afstellen lukt niet
Is je papieren luchtfilter nu doordrenkt met olie?
Wat doet hij als je met benzinekraan dicht en zonder luchtfilter, probeert te starten terwijl je wat remreiniger achter in de carb spuit?
Wat doet hij als je met benzinekraan dicht en zonder luchtfilter, probeert te starten terwijl je wat remreiniger achter in de carb spuit?