C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Novio Jorg »

Klinkt als verstopte hoofdsproeier, tip de hele carburateur schoonmaken, ultrasoon badje doet wonderen.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Ben C50 »

Laat vooral even weten wat hij doet met de startvloeistof. Vonkte die bougie ook mooi?

Jippo_Potamus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 apr 2019 19:23
Bezit: Honda C50 ot

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Jippo_Potamus »

De bougie vonkte idd erg mooi, goede blauwe vonk. De carburateur heeft al wel een ultrasoon badje gehad.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door iclaudius »

Dan moet ie toch aanslaan!!?? Heb je een vervroegend vliegwiel? misschien blijft daar iets hangen? Het kan bijna niet dat het ineens rottig doet.
Ben erg benieuwd!

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Ben C50 »

Dan toch condensator?

Goede compressie?

Jippo_Potamus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 apr 2019 19:23
Bezit: Honda C50 ot

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Jippo_Potamus »

Toen ik de carburateur eraf haalde besloot ik om nog eens het vlotterniveau te checken. In de foto hieronder staat de hoeveelheid benzine die in de vlotterkamer zat. Ik vind t zelf aan de weinige kant, maar toen ik de carburateur voorzichtig op elkaar deed om te checken of de sproeiers in de benzine steken werden de sproeiers wel nat, dus mij lijkt t dat ze wel benzine kunnen krijgen. Afbeelding

Ik heb zojuist dan ook getest met de start-pilot maar hij gaf helemaal geen neiging tot starten, erg gek. Ik heb t zowel via t spruitstuk erin gespoten als met t spruitstuk eraf, wel krijg ik nu helemaal geen felle klappen meer uit de uitlaat. Ik checkte de bougie ook even op hoe nat die was geworden door de start-pilot, maar hij was nog steeds erg aan de droge kant. Hij rook ook niet naar de sterke geur van start-pilot. Is het probleem dan misschien iets met de inlaatklep van de motor?

Jippo_Potamus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 apr 2019 19:23
Bezit: Honda C50 ot

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Jippo_Potamus »

Ik heb geen idee of ik een vervroegend vliegwiel heb eerlijk gezegd, ik denk het niet, maar hoe is dat te zien? De compressie is trouwens altijd aan de mindere kant geweest, maar hij heeft t altijd goed gedaan met de compressie die hij nu heeft.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door iclaudius »

Dat beetje benzine in je vlotterkamer is misschien wel genoeg, de vlotter moet er ook nog bij!! Dus komt het niveau ook omhoog.
Als er 2 kale streepjes voor F erop staan is het een VVV (vervroegend vliegwiel) Zit dat vliegwiel wel over de spie in de krukas? enz enz
Ik zou graag effe bij je willen kijken!! Ik typ me het lazerus!

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Ben C50 »

Doe eens startpilot met carburateur er op. Nu spuit je het in een open gat, gelijk aan volgas of zelfs meer. Dat start niet lekker. Gewoon alles monteren en achterin de carb spuiten.
Vlotterniveau is zo niet te controleren. Maar dat zal niet zomaar verandert zijn.
Nogmaals. Startpilot -condensator. (Denk ik)

Jippo_Potamus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 apr 2019 19:23
Bezit: Honda C50 ot

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Jippo_Potamus »

Haha @iclaudius kom maar kijken, je bent hierbij uitgenodigd. Ik woon een stukje boven Den Bosch. In mijn herinnering heb ik geen 2 kale streepjes op het vliegwiel staan, maar daar zal ik vanavond naar kijken. Bedankt voor de tip om de startpilot in de carburateur spuiten, die ga ik vanavond ook testen!

Jippo_Potamus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 apr 2019 19:23
Bezit: Honda C50 ot

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Jippo_Potamus »

Ik heb zojuist gekeken naar het vliegwiel en er staan geen kale streepjes op. Ik heb ook de startpilot via de carburateur er in gespoten, maar hij gaf nog steeds geen kick. Is het dan toch de condensator?, of ligt het misschien aan de inlaatklep (want de bougie wordt dan niet echt nat). Mijn accu is wel zo goed als leeg, maar daar kan het volgends mij niet aan liggen. Wat zal ik nu als volgende stap proberen?

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door iclaudius »

Ik zou het nu eigenlijk niet meer weten, we zouden je brommer in het echt moeten zien!!

Jippo_Potamus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 apr 2019 19:23
Bezit: Honda C50 ot

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Jippo_Potamus »

Jaa, dat zou inderdaad veel efficienter zijn! Ik weet t namelijk nu ook niet goed meer.....

Jippo_Potamus
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 apr 2019 19:23
Bezit: Honda C50 ot

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Jippo_Potamus »

Is het misschien een idee om toch de cilinderkop eraf te halen en kijken of ik meer compressie op t blok kan krijgen? En dan ook gelijk goed naar de kleppen kijken of ze goed opengaan enzo.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: C50 - Wil niet starten / enorme knal uit uitlaat

Bericht door Novio Jorg »

Haal de bougie er eens uit en gooi wat benzine erin bougie erin en kijk of die dan wel start !

Plaats reactie