Gear shift drum, neutraal probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
C/E
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 jan 2010 09:40
Bezit: SS50ZK3-H, SS50ZK1-AR,SS50ZK1-H SS50MK1-G=verkocht , SS50MK1-D, CL50=verkocht, CT70K3=verkocht, ST70E-G2=verkocht, Z50Z-K1, C90NT=verkocht, S90 = verkocht, CB50V=verkocht, TL125K3=verkocht, Z50G, XL600V=verkocht, XT500, XG250=verkocht, Z50J1,GB500=verkocht,XRV650, XTZ750
Locatie: sinncity

Gear shift drum, neutraal probleem

Bericht door C/E »

Moter lopende, CT70H 4 bak, is het erg moeilijk om de versnelling in neutral te krijgen. Gaat verder soepeL terug en vooruit door de andere versnellingen en rijdt goed.
Zet je het blokje uit, geen enkel problem om versnelling in neutral te krijgen.


quote-unquote
Still no proper solution is given. The solution is that there is another screw or bolt on the opposite side of this gear shift drum. You need to tight both sides of the shift drum against each other simultaneously. If you tight one side at a time the shift fork will jam to that side.
Also the shift lever that is below that detent arm and circular plate has differnet jaw for three speed and 4 speed. Also the adjustments have to be done in neutral

Heb inmiddels bovenstaande gedaan. Ietsie verbetering , maar problem nog steeds aanwezig.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Gear shift drum, neutraal probleem

Bericht door wim V8 »

Komt de koppeling helemaal perfect vrij?
De juiste olie in de motor?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Plaats reactie