Mijn C (ot, 70 onder 50 kop) wil niet altijd stationair blijven draaien.
Als ie koud is loopt alles perfect, maar zodra er zo'n 10KM gereden is, en je komt voor b.v. een stoplicht te staan, lijkt het of het vliegwiel even vastgehouden wordt, en slaat dan af, en al helemaal met het licht aan, moet ie hoger afgeregeld worden, maar dan is het weer moeilijk schakelen van vrij naar één ! Ik dacht dat het wel gave carbjes zijn (ori Keihin, en alles kraakhelder)maar vind het langzaam aan een drama worden.
Dit doet ie ook met andere vlotters, heb er een waar je het niveau hoger kan stellen, nieuwe ori sproeier met O ring, nieuwe pakking tussen boven en onderkant.
Kleppen gesteld, timing distrie is goed, O ring en pasvlakken ook goed, vastgezet vliegwiel met puntjes perfect op F (strobo) schone 98 benzine, reageerd op luchtschoefje, eerst anderhalf open, 10 km rijden en dan naar het hoogste toerental,(altijd verder open) dat werkt. Maar geeft tóch die problemen, heb ook alle bougie's gebruikt die ik heb.
Soms denk ik; hé volgens mij is het nu goed, maar toch weer plub..pub en weer opnieuw in vrij, en kicken. moedeloos wordt ik ervan.
Zie ik weer iets over het hoofd?
Stationair valstroom...Drama.
Re: Stationair valstroom...Drama.
Condensator? of eens een andere bobine er aan hangen.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Stationair valstroom...Drama.
Heb je ook de voet vd carb gevlakt?
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Stationair valstroom...Drama.
Klinkt alsof hij stationair te rijk staat. Of de vlotternaald dicht niet af, of het stationairmengsel moet gewoon bij warme motor goed afgesteld.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Stationair valstroom...Drama.
De condensator (electronica zowiezo)houdt niet zo van warmte (voorzichtig solderen van de draadjes)en als het blok goed heet is, begint het gelazer. (puntjes geven géén vonken!!)
Beter knoop ik de draadjes achter het vliegwiel aan elkaar, en doe de (nieuwe) condensator aan de zwarte draad ergens in het frame, net als bij de PC50.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
- Bezit: Mezelf
- Locatie: Tussen de Scheldes
Re: Stationair valstroom...Drama.
Vandaag een nieuwe vlotternaald én het ding wat boven in de vlotterkamer zit (gaatje waar de benzine doorstroomt) vervangen, en alles is weer in orde. De oude vlotternaald "haakte"zelfs in de oude doorvoer, dus dat zal het wel geweest zijn...weer wat geleerd!!
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
- Bezit: Novio
Re: Stationair valstroom...Drama.
fijne scheurkerst