K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Het vliegwiel is eraf. Vliegwiel trekker hielp niet, stoken hielp niet, kruipolie ook niet... Dus vergeef me, ik heb de kruktap uit het vliegwiel geboord. Maar goed, het Kymco blok werd toch een donor en de krukas was al versleten.
Afijn, alles gemonteerd op het lifan blok en het past allemaal, binnenkort ff testen. Morgen eerst afrijden voor de motor . Het vliegwiel deksel zit nog een puist alu op voor de startmotor ketting, die moet ik eraf slijpen en een plaatje voor lassen. Dat wordt wel even een stukje werk, maar komt goed.
Afijn, alles gemonteerd op het lifan blok en het past allemaal, binnenkort ff testen. Morgen eerst afrijden voor de motor . Het vliegwiel deksel zit nog een puist alu op voor de startmotor ketting, die moet ik eraf slijpen en een plaatje voor lassen. Dat wordt wel even een stukje werk, maar komt goed.
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Het werkt! Ik heb alleen stiekem niet zo'n zin om de e-start pukkel van mijn deksel af te zagen... Is er geen normaal carterdeksel voor spoelenkrans in het deksel, zonder e-start? Ik kan in ieder geval niks vinden.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Volgens mij bestaat die binnenstebuiten ontsteking omwille van de electrostart, dus nee...
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
onjuist, binnenstebuiten deksels zonder estartpuist bestaan wel, zitten onder meer op injectie presscubjes.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2531
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Maar dan zit je met het probleem dat die deksels niet afsluiten. Juist door die e-start erop zat, er loopt een ketting van starter naar vliegwiel en dat blijft open). Nice is bv ook omgekeerd en dat deksel past ook niet (net zoals een gewoon vliegwieldeksel niet perfect afsluit op nice)
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1914
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
das waar, maar dat blijf je natuurlijk ook houden als je de estartpuist afzaagt van een deksel. ik gaf alleen maar aan dat die deksels wel degelijk bestonden omdat gedacht werd dat dat niet zo was.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16197
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Alu plaatje op maat maken en inlijmen, als je het netjes doet is dat gat dicht voor het water qat vanaf het voorwiel komt.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Ik vraag me af of het chinese “alu” een beetje te lassen is...
zat de startmotor boven of onder?
zat de startmotor boven of onder?
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Dank voor de antwoorden...
Ik heb mijn tig-4 diploma een paar maandjes terug behaald, alu bakken is voor mij geen probleem
Lijmen hoef je bij mij niet mee aan te komen, ookal is het soms stiekem wel een goeie oplossing .
Het is meer dat het dan erg veel werk wordt, dus het liefst heb ik een kant en klare oplossing. Het Kymco deksel past nu ook niet superfijn, het kettingkapje kan ook maar met 1 boutje vast...
Ik vind de 3 Fase ontsteking voor normale montage toch een errug meuie oplossing, maar wel prijzig. Is er geen goedkoper alternatief?
Ik heb mijn tig-4 diploma een paar maandjes terug behaald, alu bakken is voor mij geen probleem
Lijmen hoef je bij mij niet mee aan te komen, ookal is het soms stiekem wel een goeie oplossing .
Het is meer dat het dan erg veel werk wordt, dus het liefst heb ik een kant en klare oplossing. Het Kymco deksel past nu ook niet superfijn, het kettingkapje kan ook maar met 1 boutje vast...
Ik vind de 3 Fase ontsteking voor normale montage toch een errug meuie oplossing, maar wel prijzig. Is er geen goedkoper alternatief?
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
PS starter zit boven bij K pipe
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2531
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Als het bovenaan is, dan kun je gewoon dicht lassen. Tiger motoren hadden dat ook, e-start werd eraf geslepen en dicht gelast (en dan verkocht voor onder dax ed)
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Ik ben er uit gekomen. Ik heb gewoon een normale ontsteking en vliegwiel gekocht bij Brink motoren, CDI'tje van Aliexpress. Aansluiten zonder productbeschrijving is wat onduidelijk, dit schema hielp mij gigantisch. Verder is het aansluiten allemaal heel makkelijk, heb het contact, licht en acculader al werkend, contact was hetzelfde als normaal. Eerste ritje ging goed, 70cc met trage kop en 19mm nep Mikuni heeft toch erg goede power, trok hem met gemak op het achterwiel en toch zeker wel een top van 70.
Enige wat nog rest is een smaller stuur (Derbi stuur is net ff te breed), het zadel opnieuw schuimen in een andere vorm en de uitlaat stiller krijgen. Verder wat optische dingetjes en thats it. Als die af is volgen er foto's, vind het wel een leuk ding worden zo onderhand.
Enige wat nog rest is een smaller stuur (Derbi stuur is net ff te breed), het zadel opnieuw schuimen in een andere vorm en de uitlaat stiller krijgen. Verder wat optische dingetjes en thats it. Als die af is volgen er foto's, vind het wel een leuk ding worden zo onderhand.
Re: K Pipe met Lifan: Ontsteking probleem
Van het eerste bericht, mooie koplamp, waar heeft u die vandaan??
Groetjes!
Groetjes!