Dax valt uit het niets stil..

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Hosh_Tokolosh »

Hey iedereen,

Ik heb deze morgen een probleempje gehad met mijn dax maar weet niet goed wat het probleem is (aangezien ik er niet superveel van ken)..

Ik heb mijn dax vorige week nog op onderhoud gestuurd (want hij zat aan de 1500km) en sinds ik hem terug heb deed hij wat lastig met elektrisch starten.. Ik dacht dat dat misschien te maken had met het weer en die k**regen maar vanochtend vertrek ik naar mijn werk en alles leek prima te zijn tot ik terug vertrok (na een kwartier rijden) aan het licht en van 3e naar 4e wil gaan valt hij ineens stil..
Ik kreeg hem daarna niet meer gestart maar mijn lampje van mijn olie begon wel te branden?
Zou het misschien daaraan liggen? Alhoewel hij net op onderhoud is geweest en dit zou bijgevuld moeten zijn..

Zou iemand mij kunnen helpen a.u.b.?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door nielspbr »

Oliecontrole lampje, die zit er volgens mij net niet op. er is een brandstoflampje en, sinds de introductie van injectie, een engine check lampje.

Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Hosh_Tokolosh »

Oke nee inderdaad dat is een engine check lampje :oops:

Maar dat is wel hetgene dat begint te branden als ik hem wil starten..
Zou er iets zijn met mijn blokje?

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door lil »

injectie dax?... ik wist niet dat die bestonden.

enfin, ik heb een injectie c50 en voor zover ik kan nagaan brandt dat "engine check" lampje alleen maar tijdens het op druk brengen van het injectiesysteem door de brandstofpomp. er valt verder niks te checken, er zit geen olie sensor of wat ook.

zomaar ineens stilstaan heb ik in het begin ook meegemaakt met dat ding, het komt vooral voor na ingrepen, zo kwam het bij mij terug nadat ik het voortandwiel had veranderd. viel tijdens rijden zomaar ineens uit, en na 5 minuten met geen mogelijkheid meer willen starten deed ie het ineens weer alsof er nooit wat aan de hand was geweest. ik vermoed dat de boordcomputer merkt dat de belastingen door het grotere voortandwiel anders zijn geworden en de motorsettings heeft aangepast naar de nieuwe variabelen en reboot. daarna slaat ie dan ook niet meer af. ik wist niet dat het een zelflerende computer was, dat zit meestal alleen op duurdere klasse voertuigen. maargoed, ik zal niet klagen.

misschien is het dat. of start ie nog steeds niet?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door stoterstangen90 »

Draait je pomp wel?
Afbeelding

Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Hosh_Tokolosh »

Ik heb momenteel geen idee of hij start ja of nee want heb hem aan de kant moeten laten staan om dan de bus te nemen naar het werk.
Maar straks ga ik hem halen met de auto en thuis nog eens testen en inderdaad hopelijk start hij dan misschien wel weer!
En anders zal ik hem moeten binnendoen vrees ik.. :(

Ik hou jullie op de hoogte!

Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Hosh_Tokolosh »

stoterstangen90 schreef: 10 mar 2020 12:07 Draait je pomp wel?
Ja alles leek te draaien..

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door lil »

oh ja dat kan ook. als je het contact aan zet moet je hem even kunnen horen zoemen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Hosh_Tokolosh »

lil schreef: 10 mar 2020 12:12 oh ja dat kan ook. als je het contact aan zet moet je hem even kunnen horen zoemen.
Ja hij zoemt zoals anders dus ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn.. :roll:

Lucrafc
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2018 10:15
Bezit: Zenua 125cc dax imitatie

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Lucrafc »

Misschien eens proberen te kickstarten, als je batterij te plat is heb je te lage stroom om te starten.
Dat had mijn Kawa 600 ook als ik een paar weken niet gereden had.
Misschien is bij het onderhoud de batterij wat te ontladen geraakt.
Ik hang mijn 2 wieler nu steeds aan een druppel lader als ik hem niet dagelijks gebruik.

Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Hosh_Tokolosh »

Lucrafc schreef: 10 mar 2020 16:04 Misschien eens proberen te kickstarten, als je batterij te plat is heb je te lage stroom om te starten.
Dat had mijn Kawa 600 ook als ik een paar weken niet gereden had.
Misschien is bij het onderhoud de batterij wat te ontladen geraakt.
Ik hang mijn 2 wieler nu steeds aan een druppel lader als ik hem niet dagelijks gebruik.
Met het kickstarten merk ik inderdaad wel dat hij wil want dan ploft hij maar ik krijg geen resultaat..
En ja ik gebruik hem dagelijks dus dan denk ik dat een druppel lader niet echt nodig is of is dit dan ook handig?

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Novio Jorg »

" Ik heb mijn dax vorige week nog op onderhoud gestuurd " Zou je niet even terug gaan naar die monteur

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door SuzuhaTR1 »

Als hij wel lijkt te willen en wat ploft tijdens kicken is de bougiekabel wellicht toch aan het doorslaan met al dat vocht de laatste tijd. Maak de kabel helemaal droog en spuit hem ruim in met wd40 oid. En dan nog eens proberen.
Wat ook heel goed zou kunnen is dat de vlotterruimte vol water staat ipv benzine. Dit gebeurt als er geen rubber tussen de gasbuitenkabel en de carb zit. Zo is mijn zoon met zijn ss50k0 eens stil komen staan. Benzine uit carb in een glazen potje laten lopen en ja hoor...onderste 70-80% was water. Precies daar waar de sproeiers zitten.

Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Hosh_Tokolosh »

Novio Jorg schreef: 10 mar 2020 16:37 " Ik heb mijn dax vorige week nog op onderhoud gestuurd " Zou je niet even terug gaan naar die monteur
Ja best wel inderdaad maar ik ging er vandaag niet meer geraken en morgen vrij moeilijk dus daarom dat ik hier even de vraag stelde in de hoop dat iemand mij misschien kon helpen al :mrgreen:

Hosh_Tokolosh
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 dec 2019 14:46
Bezit: Skyteam brown lowrider dax - Over RS-R

Re: Dax valt uit het niets stil..

Bericht door Hosh_Tokolosh »

SuzuhaTR1 schreef: 10 mar 2020 16:44 Als hij wel lijkt te willen en wat ploft tijdens kicken is de bougiekabel wellicht toch aan het doorslaan met al dat vocht de laatste tijd. Maak de kabel helemaal droog en spuit hem ruim in met wd40 oid. En dan nog eens proberen.
Wat ook heel goed zou kunnen is dat de vlotterruimte vol water staat ipv benzine. Dit gebeurt als er geen rubber tussen de gasbuitenkabel en de carb zit. Zo is mijn zoon met zijn ss50k0 eens stil komen staan. Benzine uit carb in een glazen potje laten lopen en ja hoor...onderste 70-80% was water. Precies daar waar de sproeiers zitten.
Dit is iets dat ik zeker ga nakijken straks en proberen! Ik hoop echt dat het dat maar is en niet dat ik mijn blok misschien kan weggooien..
Dankje voor de tip!

Plaats reactie