De zonder-naar-je-bougie-kijk-manier:
Vervang je bougie voor een nieuwe en laat hem verder lekker zitten!
Stap 1: gasnaald op de middelste stand en stationairschroef op 1,25 volle draaien open vanaf de gesloten positie.
Stap 2: een sproeier er in die ietsje groot lijkt.
Stap 3: ga rijden. Als hij sputtert op vol gas is de sproeier te groot. Probeer een sproeier 1 stap kleiner.
Als hij sputtert en dan uit valt is de sproeier veel te groot. In dat geval even de bougie er uit en droog maken. Probeer een sproeier 2 stappen kleiner.
Stap 4: Herhaal stap 3 totdat hij niet meer sputtert op vol gas.
Je hebt nu de juiste hoofdsproeier.
Stap 5: Gasaald op zijn hoogste stand (dus het clipje in de onderste groef).
Stap 6: Ga rijden op HALF GAS. Als hij sputtert en in houdt op half gas staat hij te rijk op half gas. Hang de gasnaald 1 standje lager.
Stap 7: Herhaal stap 6 totdat hij niet meer sputtert op half gas.
Je hebt nu de gasnaald op de juiste stand staan.
Stap 8: Draai de stationairschroef ietsjes in waardoor het stationaire toerental omhoog gaat. Dit is de schroef die loodrecht op de gasschuif gericht staat.
Draai de luchtschroef (de andere schroef dus) een halve slag naar binnen en draai hem langzaam weer naar buiten totdat je het exacte punt hebt gevonden waar op hij stopt met reageren op de luchtschroef. Hij gaat steeds ietsjes hoger stationair lopen naarmate je die schroef verder naar buiten draait. Tot op een bepaald punt, dan gaat het toerental niet verder meer omhoog. Dat punt moet je dus hebben.
Draai de stationairschroef weer terug totdat het blok rustig doch stabiel stationair draait.
Klaar, niet meer aan zitten.
Owja, controleer voordat je begint met de carb af te stellen of je genoeg vrije slag op je gaskabel hebt.
Bron: ivo215
1
Edit or delete this
Like
· Reply · 2h · Edited
110cc pitbike
Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
- Bezit: Novio
Terug naar “Techniek en sleutelen”
Ga naar
- HVN prikbord
- ↳ Nieuws & mededelingen
- Forum zaken
- ↳ Forum opmerkingen
- ↳ Huishoudelijke regels.
- Honda Markt
- ↳ Sponsors
- ↳ Daxdodo
- ↳ Coos Matser
- ↳ Loef Bromfietsen
- ↳ De Viertaktschuur
- ↳ Staxter
- ↳ JS 4Takt Specials
- ↳ Aangeboden
- ↳ Gezocht
- Honda Gebabbel
- ↳ Algemeen
- ↳ Techniek en sleutelen
- ↳ Tuning
- ↳ Plofpony hunters
- ↳ Gestolen
- ↳ Stoterstangen walhalla
- FAQ's
- ↳ Algemene FAQ
- ↳ Technische FAQ
- ↳ Elektrisch systeem
- ↳ Motorisch of aandrijving gerelateerd
- ↳ Keuren en kentekens
- Ritten
- ↳ Ritten agenda
- ↳ Ritten gebabbel
- ↳ 26 juni : HONDADAG 2011
- ↳ HONDADAG 2012
- ↳ HONDADAG 2013
- ↳ HONDADAG 2014 WAGENINGEN
- ↳ HONDADAG 2015 DEN BOSCH WSC
- ↳ Ritten foto's
- ↳ 2020
- ↳ 2019
- ↳ 2018
- ↳ 2017
- ↳ 2016
- ↳ 2015
- ↳ 2014
- ↳ 2013
- ↳ 2012
- ↳ 2011
- ↳ 2010
- ↳ 2009
- ↳ 2008
- ↳ 2007
- ↳ 2006
- ↳ 2005
- ↳ 2004
- ↳ 2003
- ↳ 2002
- ↳ 2001
- ↳ 2000
- ↳ 1995
- ↳ 1991
- ↳ 1990
- ↳ 1989
- ↳ 1988
- ↳ 1986
- ↳ 1985
- ↳ 1984
- ↳ 1983
- ↳ 1982
- ↳ Op vakantie op de Honda
- Galerij
- ↳ Plofpony's
- ↳ Smoelenboek
- De speelplaats
- ↳ Relax room