Honda SS50 Motorproject | schijfrem | koppeling | revisie |
Geplaatst: 23 mar 2020 23:20
Dag heren,
Nadat mijn SS een jaar of drie/vier heeft stil gestaan ga ik de liefde voor de 4takt brommer weer oppakken de komende tijd. Gezien ik een tijdje uit het 4takt wereldje ben geweest is mijn parate kennis niet heel hoog meer en doe ik graag weer wat kennis op via jullie .
Ik heb een orig. SS50 K3 uit 1976 NL type. Back in the day heb ik de brommer flink getuned om eruit te halen wat erin zit met het originele blokje. Hij is inmiddels voorzien van een 70cc lange slag met vervroegend vliegwiel, snelle nokkenas en 17 of 19mm carburateur.. Het rijdt heerlijk, maar veel te hard voor een brommer natuurlijk.. Om zonder zorgen rond te kunnen rijden over de straten wil ik een aantal aanpassing doen.
1.) Brommer op motorkenteken zetten, niet nadenk over WOK status
2.) Schijfrem voor monteren, snel stil staan zou ook wel fijn zijn.
3.) Zwaardere koppeling monteren, glijdt nu wel erg snel door.
4.) Cilinderkop reviseren, fijn voor degene die achter me rijdt tijdens een rit.
Edit: 85cc cilinder monteren met 90 cilinderkop
5.) Carterhelften evt. vlakken, niet mega hoge prio.
Ik denk zelf dat wanneer ik punt 2, 3, 4 en 5 heb opgelost, de keuring ook geen probleem meer moet zijn. Iemand daar ervaring mee, een ss keuren als motor?
Daarnaast, vroeg ik mij af of iemand mij kan helpen met een schijfremset of een idee heeft waar ik kan beginnen met zoeken? Hetzelfde geldt voor de zwaardere koppeling. Vanuit het verleden weet ik nog dat een dubbelplaats uit een ct/cl 70 op een ss moet passen?
Ik ben iig op zoek naar origineel honda voor zowel de schijfremset als de koppeling.
Puntje 4, heeft iemand een 90kop (liefsts gevuld) liggen die ik kan overnemen? Ik woon in omgeving Noordwijkerhout/Amsterdam.
Alvast bedankt voor de moeite!
Nadat mijn SS een jaar of drie/vier heeft stil gestaan ga ik de liefde voor de 4takt brommer weer oppakken de komende tijd. Gezien ik een tijdje uit het 4takt wereldje ben geweest is mijn parate kennis niet heel hoog meer en doe ik graag weer wat kennis op via jullie .
Ik heb een orig. SS50 K3 uit 1976 NL type. Back in the day heb ik de brommer flink getuned om eruit te halen wat erin zit met het originele blokje. Hij is inmiddels voorzien van een 70cc lange slag met vervroegend vliegwiel, snelle nokkenas en 17 of 19mm carburateur.. Het rijdt heerlijk, maar veel te hard voor een brommer natuurlijk.. Om zonder zorgen rond te kunnen rijden over de straten wil ik een aantal aanpassing doen.
1.) Brommer op motorkenteken zetten, niet nadenk over WOK status
2.) Schijfrem voor monteren, snel stil staan zou ook wel fijn zijn.
3.) Zwaardere koppeling monteren, glijdt nu wel erg snel door.
4.) Cilinderkop reviseren, fijn voor degene die achter me rijdt tijdens een rit.
Edit: 85cc cilinder monteren met 90 cilinderkop
5.) Carterhelften evt. vlakken, niet mega hoge prio.
Ik denk zelf dat wanneer ik punt 2, 3, 4 en 5 heb opgelost, de keuring ook geen probleem meer moet zijn. Iemand daar ervaring mee, een ss keuren als motor?
Daarnaast, vroeg ik mij af of iemand mij kan helpen met een schijfremset of een idee heeft waar ik kan beginnen met zoeken? Hetzelfde geldt voor de zwaardere koppeling. Vanuit het verleden weet ik nog dat een dubbelplaats uit een ct/cl 70 op een ss moet passen?
Ik ben iig op zoek naar origineel honda voor zowel de schijfremset als de koppeling.
Puntje 4, heeft iemand een 90kop (liefsts gevuld) liggen die ik kan overnemen? Ik woon in omgeving Noordwijkerhout/Amsterdam.
Alvast bedankt voor de moeite!