Geen compressie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Geen compressie

Bericht door Vroom »

Hallo,

Ik ben bezig met een project maar hij wil niet starten. De bougie vonkt wel maar deze wordt niet nat dus geen benzine.
Er zit wel benzine in de vlotterbak en heb de carburateur als eens nagekeken en is trouwens ook nieuw. De cdi werkt ook heb ik getest in mijn andere werkende dax. En de kleppen heb ik ook gesteld, toch is er weinig compressie en zuigt hij dus weinig of geen benzine aan. Ligt dit dan aan de segmenten of zuiger veren die vervangen moeten worden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Geen compressie

Bericht door Ben C50 »

Kan van alles zijn. Hoe oud/ nieuw is het? Wat heb je met dit blok gedaan, en liep hij daarvoor wel?

Kleptiming? Waarom denk je dat hij niet genoeg compressie heeft? Sluiten je kleppen goed af? Al getest met wat remreiniger in de carburateur?

Vroom
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 feb 2019 19:15
Bezit: Dax

Re: Geen compressie

Bericht door Vroom »

Ben C50 schreef: 26 mar 2020 14:43 Kan van alles zijn. Hoe oud/ nieuw is het? Wat heb je met dit blok gedaan, en liep hij daarvoor wel?

Kleptiming? Waarom denk je dat hij niet genoeg compressie heeft? Sluiten je kleppen goed af? Al getest met wat remreiniger in de carburateur?
Het blok is 2e hands gekocht, wat bedoel je met remreiniger in de craburateur?

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Geen compressie

Bericht door Ben C50 »

Spuit er wat achterin. Dan kan je zien of hij daarop wel een paar seconden kan lopen. Dan kun je al een en ander uitsluiten.

Plaats reactie