Ik ben zelf ook allang geen 16 meer, en heb na jaren alleen maar motoren toch weer een span Hondaatjes.
Tien kilo zwaarder dan toen heeft de brommer ook wat meer moeite met mijn persoon..
Een beetje spelen met tandwielen heeft wel degelijk zin; een of twee tandjes kleiner voor doet al veel.
SS 50 geen fut in vierde versnelling.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28 mar 2020 13:38
- Bezit: Honda ss50 groen bj 1979
Re: SS 50 geen fut in vierde versnelling.
Ja dat kan maar zo als Paul hier al zij, komt er op neer dat het wel een brommer moet blijven. Vind ik ook wel als je leest wat anderen uitspoken dan kan je weer beter een motor kopen. Gr Ron.iclaudius schreef: ↑29 mar 2020 09:17 De 50cc kakken bij originele set up best wel in. (zeker met de wind van laatste weken)
Ben zelf ook al lang geen 16 meer, en dacht dat vroeger alles beter was..
Nu heb ik een 70cc onder de ori kop gedaan, en alles gelaten zoals het was,(enkel een sproeier 80 in de carb) inkakken doet ie nog steeds, maar je komt tóch lekker vooruit, en als ik wind mee heb, gaat het gas weer lekker terug, om niet teveel op te vallen. Denk er maar eens over; 70cc voor meer fut in de 4e versnelling.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28 mar 2020 13:38
- Bezit: Honda ss50 groen bj 1979
Re: SS 50 geen fut in vierde versnelling.
Oke we gaan het mee maken, ik begin met een emmer vol tandwielen in het blok en er buiten alles komt goed. Als je altijd maar serieus blijft.Lacsap schreef: ↑29 mar 2020 09:28 Ik ben zelf ook allang geen 16 meer, en heb na jaren alleen maar motoren toch weer een span Hondaatjes.
Tien kilo zwaarder dan toen heeft de brommer ook wat meer moeite met mijn persoon..
Een beetje spelen met tandwielen heeft wel degelijk zin; een of twee tandjes kleiner voor doet al veel.
Re: SS 50 geen fut in vierde versnelling.
Mijn C310 loopt nèt even wat beter nu ik een motortandwiel heb gemonteerd met een tand minder dan wat er zat.
Voorheen had hij last van een beetje tegenwind, viel meteen terug in snelheid en toeren, maar nu kan hij beide beter vasthouden.
Voorheen had hij last van een beetje tegenwind, viel meteen terug in snelheid en toeren, maar nu kan hij beide beter vasthouden.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4004
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: SS 50 geen fut in vierde versnelling.
12-42 is al een standaard verhouding toch.
Zou je naar 11 of 45 moeten.
Ik zou persoonlijk toch eens een 11 proberen.
Gr. Wim.
Zou je naar 11 of 45 moeten.
Ik zou persoonlijk toch eens een 11 proberen.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28 mar 2020 13:38
- Bezit: Honda ss50 groen bj 1979
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4004
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: SS 50 geen fut in vierde versnelling.
Nou, één tandje voor doet een hoop.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 28 mar 2020 13:38
- Bezit: Honda ss50 groen bj 1979
Re: SS 50 geen fut in vierde versnelling.
Voor tandwiel vervangen voor een 11 tand, scheelt een stuk. En een maatje grotere sproeier ik vond na een flinke rit met nu hogere toeren de bougie toch wel wat wit. (wat arm)