paar vragen:
ben bezig met een c50 die wel loopt, maar electra is een beetje een vraagteken. eerst: ik ben vrij zeker dat het een gewone ontsteking is, geen CDI, maar ik krijg wel 12 V (ergens tussen 7-8 en 13 afhankelijk van toerental) op de gele draad. ik dacht dat die dingen altijd 6V waren?
en ook: wat is die sneaky afgeknipte draad daar rechtsboven die achter het vliegwiel vandaan komt?
dan de kleuren: ik kan ze niet rijmen met wat in de diverse forum onderwerpen staat. iemand een idee?
vervolgens kan ik ook niet helemaal vinden wat dit
ik kan verder geen gelijk richter vinden, dus wellicht is dat hem? (het groene geval)
alvast dank!
ontsteking tussentype C50 vragen
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
- Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: ontsteking tussentype C50 vragen
Die sneaky draad hoort aan dat koperkleurige dingetje rechts daarvan. Het is je neutraalschakelaartje.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: ontsteking tussentype C50 vragen
Dat groene ding is een weerstand, zit op sommige modellen en is iets met Parkeerlicht, heb dat nog nooit werkend meegemaakt.
Het kleine blokje links daarvan is de gelijkrichter, die zijn er in meerdere vormen. Als hij maar in de rood-witte en wit-gele draad gaat.
De groen-rode afgeknipte hoort idd op de neutraalschakelaar
Het kleine blokje links daarvan is de gelijkrichter, die zijn er in meerdere vormen. Als hij maar in de rood-witte en wit-gele draad gaat.
De groen-rode afgeknipte hoort idd op de neutraalschakelaar
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: ontsteking tussentype C50 vragen
De draden vanuit je ontsteking zijn correct aangesloten
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
- Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
- Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)
Re: ontsteking tussentype C50 vragen
Thanks. Ik zal nog eens verder spitten over hoe dat evt werkend te krijgen. Weet je waarom de spoel 12 v geeft ipv 6 wat normaal is voor een punten ontsteking?SuzuhaTR1 schreef: ↑29 mar 2020 00:04 Dat groene ding is een weerstand, zit op sommige modellen en is iets met Parkeerlicht, heb dat nog nooit werkend meegemaakt.
Het kleine blokje links daarvan is de gelijkrichter, die zijn er in meerdere vormen. Als hij maar in de rood-witte en wit-gele draad gaat.
De groen-rode afgeknipte hoort idd op de neutraalschakelaar
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: ontsteking tussentype C50 vragen
Dat je 12V meet komt omdat je de spoel onbelast meet. Soms loopt het zomaar tot over de 40V op. Sluit de accu aan en je lampjes blijven heel omdat de accu de pieken afvlakt. (Dus NIET omdat je verlichting op de accu zit, daar zitten alleen knippers, neutraal remlicht en toeter op.) De weerstand heeft weinig met parkeerlicht te maken. Soms kan met alleen stadslicht (waarom je dat echter zou willen...) aan gereden worden en een weerstand gebruikt worden (tegen het ploffen van de lampjes), maar waarschijnlijker is dat deze de laadstroom beperkt als er met licht uit gereden wordt. Ik gok een roze draad die uit de lichtschakelaar komt. Zoek in de draadschema's het juiste schema erbij.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
- Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)
Re: ontsteking tussentype C50 vragen
okido. dat klinkt logisch. ik wilde het even zeker weten. ik heb nog een 6V accu liggen, maar zie die niet graag "overkoken" in den pony door te hoge spanning. ik ga weer lekker verder dan. thanks!NIX schreef: ↑29 mar 2020 13:07 Dat je 12V meet komt omdat je de spoel onbelast meet. Soms loopt het zomaar tot over de 40V op. Sluit de accu aan en je lampjes blijven heel omdat de accu de pieken afvlakt. (Dus NIET omdat je verlichting op de accu zit, daar zitten alleen knippers, neutraal remlicht en toeter op.) De weerstand heeft weinig met parkeerlicht te maken. Soms kan met alleen stadslicht (waarom je dat echter zou willen...) aan gereden worden en een weerstand gebruikt worden (tegen het ploffen van de lampjes), maar waarschijnlijker is dat deze de laadstroom beperkt als er met licht uit gereden wordt. Ik gok een roze draad die uit de lichtschakelaar komt. Zoek in de draadschema's het juiste schema erbij.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
- Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)
Re: ontsteking tussentype C50 vragen
de draadschema FAQ laat allemaal broken links zien. is er een ander topic waar de juiste staan (voor een C50)Paul.wildoer schreef: ↑29 mar 2020 08:25Thanks. Ik zal nog eens verder spitten over hoe dat evt werkend te krijgen. Weet je waarom de spoel 12 v geeft ipv 6 wat normaal is voor een punten ontsteking?SuzuhaTR1 schreef: ↑29 mar 2020 00:04 Dat groene ding is een weerstand, zit op sommige modellen en is iets met Parkeerlicht, heb dat nog nooit werkend meegemaakt.
Het kleine blokje links daarvan is de gelijkrichter, die zijn er in meerdere vormen. Als hij maar in de rood-witte en wit-gele draad gaat.
De groen-rode afgeknipte hoort idd op de neutraalschakelaar
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: ontsteking tussentype C50 vragen
ik heb ook zo'n 6 volt cdi overgangstype, uit 1981, dat gaat wel gewoon een 12 volt ding worden.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.