voorvork lekt / meer spuit olie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
fons .be
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 mar 2019 21:51
Bezit: Honda CB125s

voorvork lekt / meer spuit olie

Bericht door fons .be »

zoals al vermeld lekt mijn voorvork meer den normaal bijna spuiten zelfs .
iemand die toevallig nog rubbers heeft liggen en stofhoezen voor een cb125s 1976 ?
heb op cmsnl gekeken koste even 45 € voor 4 rubber vond dit wel genoeg dus effen hier horen :mrgreen:

ook nog enkele tips hoe je het beste deze vervangt ? heb al wat filmpjes bekeken maar hoor het graag
ook vermeld honda niet welke vork olie je moet gebruiken enkel 130-140 cc er in moet
dus w5/w10/w15/w20 ??
voorvork is 27 mm dik
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2543
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: voorvork lekt / meer spuit olie

Bericht door MrSinga »

De oliekkeering zou je nog bij een ander bedrijf kunnen bestellen. Stofkappen niet, zul je nieuw moeten kopen (nu die doen 0 voor olie hé).
Ik gebruik meestal 10W maar bv in m’n MSX heb ik 15W bij gekapt omdat die vork mij te zacht was (in m’n vorige zat 20W door m’n dealer tijdens garantie toen ik dezelfde opmerking gaf)

Vervangen. Onderaan de poot zit een imbus gedraaid bij de meeste. Die lossen en dan kan de vork in z’n geheel uiteen. Wat ik nog gezien heb bij de bondt is dat ze met een schroevendraaier de clips lossen op de dichting en dan met een haakje tussen poot/dichting gaan en hem er zo uit trekken (leek wat op een veertrekker)

fons .be
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 mar 2019 21:51
Bezit: Honda CB125s

Re: voorvork lekt / meer spuit olie

Bericht door fons .be »

MrSinga schreef: 07 apr 2020 05:31 De oliekkeering zou je nog bij een ander bedrijf kunnen bestellen. Stofkappen niet, zul je nieuw moeten kopen (nu die doen 0 voor olie hé).
Ik gebruik meestal 10W maar bv in m’n MSX heb ik 15W bij gekapt omdat die vork mij te zacht was (in m’n vorige zat 20W door m’n dealer tijdens garantie toen ik dezelfde opmerking gaf)

Vervangen. Onderaan de poot zit een imbus gedraaid bij de meeste. Die lossen en dan kan de vork in z’n geheel uiteen. Wat ik nog gezien heb bij de bondt is dat ze met een schroevendraaier de clips lossen op de dichting en dan met een haakje tussen poot/dichting gaan en hem er zo uit trekken (leek wat op een veertrekker)
top !
dan ga ik ook voor de w10 gaan
stukken heb ik maar toch bij cms besteld als ik deze van ebay moet laten komen moet ik nog een maand wachten :oops:

Plaats reactie