C50 gas handvat speling

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

C50 gas handvat speling

Bericht door Paul.wildoer »

Op mijn tt c50 zit een kwartslag speling voordat de gaskabel word opgepakt door het handvat. Kan het zijn dat er geen juist handvat op zit, of zijn die dingen allemaal hetzelfde?

Hij loopt ( eindelijk!) goed met de immi carb , daar ben ik dan wel weer blij mee.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: C50 gas handvat speling

Bericht door SuzuhaTR1 »

Normaal gesproken zit er onder je rubber bij de carb een stelmoer waarmee je de speling kan afstellen, zullen imi-carbs wellicht niet hebben? Anders de dop met afstelspul van een oricarb erop? Weet niet of dat past...

Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

Re: C50 gas handvat speling

Bericht door Paul.wildoer »

SuzuhaTR1 schreef: 13 apr 2020 21:36 Normaal gesproken zit er onder je rubber bij de carb een stelmoer waarmee je de speling kan afstellen, zullen imi-carbs wellicht niet hebben? Anders de dop met afstelspul van een oricarb erop? Weet niet of dat past...
die zit er niet op inderdaad. maar ik ben ook niet zeker of dat het probleem is. het schuifje dat in het stuur zit om de kabel mee te nemen zit tegen de kabelhouder aan (heb ik met een tonnetje gedaan, want met een gewone gaskabel zat er wel een halve slag speling op :) )

ik heb het idee dat het handvat de schuif laat "meeneemt " met draaien.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: C50 gas handvat speling

Bericht door ceedee »

TT heeft een "vaste" kabel, met twee vaste uiteinden, zit op jouw kabel bovenaan wel een boogje?

Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

Re: C50 gas handvat speling

Bericht door Paul.wildoer »

ceedee schreef: 14 apr 2020 10:38 TT heeft een "vaste" kabel, met twee vaste uiteinden, zit op jouw kabel bovenaan wel een boogje?
nee, het kabeluiteinde zit in een stukje plastic zonder verstelmogelijkheden. En de schuif zit helemaal aan het begin van de sleuf waar hij in hoort. die kan je met verstelmogelijkheden (als ik die al had :) ) zoizo niet "korter" maken.

Gebruikersavatar
Lacsap
4T-MSB regular
Berichten: 344
Lid geworden op: 03 nov 2017 21:03
Bezit: PC50A
C310S

Re: C50 gas handvat speling

Bericht door Lacsap »

Je hebt van die losse stelbouten die je gebruiken kunt; gaskabel even loshaken uit de gasschuif, eerst door stelbout dan door deksel carb en uiteindelijk in de gasschuif haken.
Dan kun je de vrije slag afstellen.
Kan natuurlijk ook aan stuurzijde van de kabel

daxdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 mar 2013 08:11
Bezit: cb 125j 1976
c90 1978 streetcub
c 50 ot 1974
cb 750 1980 (verkocht)
cb 750 1992
Locatie: hilversum

Re: C50 gas handvat speling

Bericht door daxdaan »

bij een c50 gaat dat niet aan de stuurzijde...
if nothing goes right, go left...

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: C50 gas handvat speling

Bericht door Oscar »

Toevallig vandaag tegen het zelfde probleem aangelopen. Ik wilde een ori maar nieuwere versie carb op mijn Monkey monteren. De oude versie carb had een stelmogelijkheid in het gebogen buisje op de carb, de nieuwe niet. Op de gashendel zit ook een vast tonnetje op de kabel dus geen stelmogelijkheid. Ook bij het handvat geen verder stelmogelijkheid. Opgelost met een messing buisje, buitendiameter net groot als de gaskabel en lengte zo lang als het te veel aan speling. Deze in het gebogen rubbertje op de carb gedrukt en daarna de gaskabel. werkt perfect.

Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

Re: C50 gas handvat speling

Bericht door Paul.wildoer »

Oscar schreef: 19 apr 2020 20:20 Toevallig vandaag tegen het zelfde probleem aangelopen. Ik wilde een ori maar nieuwere versie carb op mijn Monkey monteren. De oude versie carb had een stelmogelijkheid in het gebogen buisje op de carb, de nieuwe niet. Op de gashendel zit ook een vast tonnetje op de kabel dus geen stelmogelijkheid. Ook bij het handvat geen verder stelmogelijkheid. Opgelost met een messing buisje, buitendiameter net groot als de gaskabel en lengte zo lang als het te veel aan speling. Deze in het gebogen rubbertje op de carb gedrukt en daarna de gaskabel. werkt perfect.
dank! ga ik eens proberen ook!

Plaats reactie