Goedenavond,
Ik wilde vandaag een pakking (5) vervangen, maar kreeg de moeren (17) niet van de pinnen (10).
De pinnen draaien namelijk mee met de bouten waardoor deze uit het blok komen.
Heeft iemand tips om de moeren los te krijgen?
Groet,
Igor
Moer vast cilinderkop
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Moer vast cilinderkop
Als je dat deksel er perse af wil hebben, doordraaien tot je de hele nummer 10 los heb en eruit kan trekken. Daarna moer losdraaien en nummer 10 met de hand weer terugdraaien in het blok.
Als je alle 4 kopbouten op die manier van hun moer hebt ontdaan kan het deksel eraf. Dan heb je als het goed is ook gelijk voldoende ruimte om met twee moeren op elkaar nummer 10 in het onderblok vast te draaien. vast is vast.
Nu kun je je nieuwe pakking plaatsen en de kop weer vastzetten. Let op de plek van de gele sluitring(13) en de open moer(11).
Als je alle 4 kopbouten op die manier van hun moer hebt ontdaan kan het deksel eraf. Dan heb je als het goed is ook gelijk voldoende ruimte om met twee moeren op elkaar nummer 10 in het onderblok vast te draaien. vast is vast.
Nu kun je je nieuwe pakking plaatsen en de kop weer vastzetten. Let op de plek van de gele sluitring(13) en de open moer(11).
-
- chaly addict
- Berichten: 18832
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Moer vast cilinderkop
Doe er wat kopervet op als je de boel weer terug monteert.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Moer vast cilinderkop
Ge kunt ze normaal niet allemaal uit draaien! Hangt afvan de busjes heb ik al gemerkt.nielspbr schreef: ↑04 mei 2020 20:23 Als je dat deksel er perse af wil hebben, doordraaien tot je de hele nummer 10 los heb en eruit kan trekken. Daarna moer losdraaien en nummer 10 met de hand weer terugdraaien in het blok.
Als je alle 4 kopbouten op die manier van hun moer hebt ontdaan kan het deksel eraf. Dan heb je als het goed is ook gelijk voldoende ruimte om met twee moeren op elkaar nummer 10 in het onderblok vast te draaien. vast is vast.
Nu kun je je nieuwe pakking plaatsen en de kop weer vastzetten. Let op de plek van de gele sluitring(13) en de open moer(11).
Wel genoeg om bv een vise-grip (zo’n tang dat zichzelf klemt, geen idee hoe jullie dat in NL noemen) te zetten en zo de moer hopelijk eraf te krijgen. Anders wat warmen met een bunzenbrander helpt, en 1ste draai doen alsof je wilt aanspannen. 9/10 komt ze dan los.
Re: Moer vast cilinderkop
Bedankt voor de reactieMrSinga schreef: ↑05 mei 2020 05:44Ge kunt ze normaal niet allemaal uit draaien! Hangt afvan de busjes heb ik al gemerkt.nielspbr schreef: ↑04 mei 2020 20:23 Als je dat deksel er perse af wil hebben, doordraaien tot je de hele nummer 10 los heb en eruit kan trekken. Daarna moer losdraaien en nummer 10 met de hand weer terugdraaien in het blok.
Als je alle 4 kopbouten op die manier van hun moer hebt ontdaan kan het deksel eraf. Dan heb je als het goed is ook gelijk voldoende ruimte om met twee moeren op elkaar nummer 10 in het onderblok vast te draaien. vast is vast.
Nu kun je je nieuwe pakking plaatsen en de kop weer vastzetten. Let op de plek van de gele sluitring(13) en de open moer(11).
Wel genoeg om bv een vise-grip (zo’n tang dat zichzelf klemt, geen idee hoe jullie dat in NL noemen) te zetten en zo de moer hopelijk eraf te krijgen. Anders wat warmen met een bunzenbrander helpt, en 1ste draai doen alsof je wilt aanspannen. 9/10 komt ze dan los.