dax start niet meer

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: dax start niet meer

Bericht door Jurrien »

Ok. Misschien is het proberen van een andere cdi-unit een goede om mee te beginnen. Heb je een andere liggen toevallig, of heb je een andere brommer staan, of ken je iemand met een brommer of cdi-unit waarvan je er eentje kan lenen?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: dax start niet meer

Bericht door nala-melis »

De dax van mijn broer staat hier maar daar ga ik die niet van mogen gebruiken :idea:

Indien dit niet te duur in aankoop is en iemand mss met zekerheid kan zeggen welke ik kan bestellen dan is dit een optie.

Ik heb al aan het zoeken geweest maar ik vindt er zoveel verschillende en zoveel verschillende prijzen dat ik geen idee heb welke klopt.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: dax start niet meer

Bericht door Novio Jorg »

Je weet zeker dat de killswitch en de standaard goed staat zoals in de dit filmpje ? https://www.youtube.com/watch?v=GyOmGBz ... e=youtu.be

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: dax start niet meer

Bericht door nala-melis »

Poot moet omhoog om te starten ik heb namelijk geen 2e poot.
Met choak half open krijg ik ook geen reactie .

Eumh de killswitch ik heb niet direct zo iets aan mij stuur. Maar als dit is voor de lichten staan deze aan. :roll:

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: dax start niet meer

Bericht door ReezYard »

Je woont in Schoten, Belgie?
Dat ligt in de buurt van Antwerpen.
Is er nou niemand - van het Daxboard - in de buurt die jou kan helpen?
Of heb je het probleem nog niet op het Daxboard gemeld?

Intussen kun je misschien jouw bougie even testen op de Dax van je broer!
Laatst gewijzigd door ReezYard op 13 mei 2020 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: dax start niet meer

Bericht door Jurrien »

nala-melis schreef: 13 mei 2020 13:31 Met choak half open krijg ik ook geen reactie .
Nee natuurlijk niet, want je hebt geen vonk.
Je doet maar wat! Ik geef het op, dit is kansloos.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: dax start niet meer

Bericht door nala-melis »

Zoals al gezegd ik ga een nieuwe bougie halen die dan misschien wel een vonk geeft. Maar de ene zegt dit helpt niet de andere zegt van wel.

Ne neen ik ken dit niet ik zal het bij deze erop plaatsen

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: dax start niet meer

Bericht door Jurrien »

Nogmaals, als je geen vonk hebt aan de bougiekabel heeft het geen enkele zin om een nieuwe bougie te proberen.
Begrijp ook niet waarom ReezYard nu weer een test van de bougie voorstelt, dat is niet waar het nu in gezocht moet worden. Eerst überhaupt een vonk hebben, dan aan de bougie.
nala-melis schreef: 13 mei 2020 13:31 Poot moet omhoog om te starten ik heb namelijk geen 2e poot.
Met choak half open krijg ik ook geen reactie .

Eumh de killswitch ik heb niet direct zo iets aan mij stuur. Maar als dit is voor de lichten staan deze aan. :roll:
Google dan even op killswitch als je niet begrijpt wat er bedoeld wordt. Het is namelijk niet de knop van je lichten en wel degelijk van belang voor het starten van je brommer.

Dat van die 2e poot begrijp ik dan ook weer helemaal niet
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: dax start niet meer

Bericht door nala-melis »

Killswitch heb ik niet. Toch niet aan mijn stuur zoals op alle afbeeldingen te zien is.

En mijn poot staat zowiso omhoog anders start hij zowiso niet.

En stel je dan voor dat ik een nieuwe bougiekabel koop?

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: dax start niet meer

Bericht door Ben C50 »

Als je zeker weet dat je geen vonk krijgt vanaf je bougiekabel naar het blok, dan zal het niet aan je bougie liggen.
De bougie testen op de dax van je broer is echter een kleine moeite, en als je daar wel een vonk ziet, weet je zeker dat je op de juiste manier checkt.

Dan, als hij wel vonkt op de dax van je broer, en niet op die van jou, kun je een paar dingen checken. Visueel: draadjes beschadigd of stekkertje los? Ergens kortsluiting tegen het frame, is er iets nat geworden, enz.
Daarna kun je proberen onderdelen td vervangen. Misschien is je broer zo aardig zijn cdi voorzichtig los te maken en voor de test even aan die van jou hangen? Laat de anders adviseren door een goede viertaktwinkel over welke cdi zou moeten werken op jouw brommer. Hoeft niet heel duur te zijn. Soms stopt een cdi er zomaar mee. Niet vaak, maar het gebeurd. Makkelijk zelf te vervangen.

In de faq op dit forum staan vast nog meer tips om te onnderzoeken waarom je geen vonk hebt.

Succes. Ik ben benieuwd naar je vorderingen.

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: dax start niet meer

Bericht door nala-melis »

mijn broer heeft er een andere bougie insteken ( de nummer is anders). Ik wou dit ook eerst doen om te controleren maar vanaf dat ik zag dat het een andere bougie was durfde ik dit niet meer.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 407
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: dax start niet meer

Bericht door Novio Jorg »

Dat nummer maakt voor het testen niet uit, je broer kan toch ook zijn bougie er even uit halen en proberen ?

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: dax start niet meer

Bericht door nala-melis »

Novio Jorg schreef: 13 mei 2020 17:12 Dat nummer maakt voor het testen niet uit, je broer kan toch ook zijn bougie er even uit halen en proberen ?
dus ik kan gewoon een andere bougie gebruiken zonder dat er iets stuk gaat of dat de andere bougie stuk gaat?

in dit geval zal ik het dan proberen maar wil even zekerheid dat het niets zal doen aan een van de 2 daxen of de onderdelen want dan is het een pak duurder dan enkel een nieuwe bougie kopen ;)

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: dax start niet meer

Bericht door Ben C50 »

Een bougie met ander nummer kun je best proberen om te zien of hij vonkt. Gaat niets stuk van. Alleen om echt blijvend mee te gaan rijden moet je de juiste kopen.

Kun je nu zien wat er wel en niet vonkt?

nala-melis
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2020 14:43
Bezit: dax skyteam 50 cc

Re: dax start niet meer

Bericht door nala-melis »

ik zal dit morgen doen ik heb nu namelijk les dus dat is nogal moeilijk.
ik laat iets weten dan ;)

Plaats reactie