Valt uit bij stationair
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jan 2019 17:29
- Bezit: Honda Ape 50
Valt uit bij stationair
Hoi ik heb een nieuwe cilinder en zuiger gemonteerd op mijn ape maar nu loopt die niet meer lekker stationair, hij valt na een tijdje stil. Ik heb gecheckt op valse lucht en de kleppen staan goed. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? gaat om een injectie ape!
Re: Valt uit bij stationair
Hoe loopt de brommer als je vol gas rijdt?
Waarschijnlijk moet je gewoon de carb afstellen. Op deze site staat daar wel een goede uitleg hoe dat moet.
Waarschijnlijk moet je gewoon de carb afstellen. Op deze site staat daar wel een goede uitleg hoe dat moet.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
- Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen - Locatie: Het Gooi
Re: Valt uit bij stationair
Geen ervaring met injectie, maar klinkt toch als een typische valse lucht gerelateerde klacht
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jan 2019 17:29
- Bezit: Honda Ape 50
Re: Valt uit bij stationair
als ik gas geef en dan los laat valt ie daarna meteen uit
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jan 2019 17:29
- Bezit: Honda Ape 50
Re: Valt uit bij stationair
heb net nog de kleppen iets wijder gezet en nogmaals op valse lucht gecheckt met remrijniger, zonder succes.
Zou het kunnen dat er iets met het injectie systeem aan de hand is? Dat die niet goed meet en daardoor te weinig benzine levert ofzo
Zou het kunnen dat er iets met het injectie systeem aan de hand is? Dat die niet goed meet en daardoor te weinig benzine levert ofzo
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Valt uit bij stationair
Waarschijnlijk niet, hij was daarvoor toch gewoon goed.
Bougie goed schoon? doe eens een grote electrode afstand 1mm.
Hoe wordt bij dit systeem het stationair toerental geregeld? Met een luchtomloopkanaaltje met bijbehorende afstelschroef?
Kijk daar eens na.
Of ook al elektronisch?
Is er een gaskleppositiesensor?
Is die los geweest?
Slaat hij af bij koude én warme motor? ivm met de eventueel(indien aanwezig) koudloopregeling/sensor defect/massa.
Als er nog weinig (inrijden nieuwe cilinder) mee is gereden, wacht het nog even af.
Sommige systemen gaan zich zelf nog inregelen.
Accu een tijd los geweest?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jan 2019 17:29
- Bezit: Honda Ape 50
Re: Valt uit bij stationair
volgens de stuklijsten is dit een idle air control actuator, die is niet los geweest.
Er zit hier ook een stelschroefje waar de gaskabel uitkomt maar het lijkt me niet dat die invloed heeft op stabiel stationair lopen
volgens mij zit die aan de achterkant van de throttle body en die is niet los geweest
Ik heb er net een nieuwe zuiger en cilinder in zitten, accu is vervangen en daarvoor minstens 2 weken los geweest.
Sorry voor mijn ontwetenheid, dit is voor mij de eerste keer dat ik de brommer zo onder de loep heb genomen. Wat raad je aan? Eerst even inrijden en dan verder zien?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Valt uit bij stationair
Lijkt de bedrading vanaf de stationair actuator nou geknakt onderin de foto.
Check dat eens.
Gr. Wim.
Check dat eens.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Valt uit bij stationair
Oké, als je maar zeker weet dat er geen weerstand is.
Koper doormidden! Inwendig.
En haal die actuator er eens uit en spuit die luchtomloopkanalen eens door, ook vanaf de luchtinlaatkant, zijn die zwart/vet? (Door carterventilatie aan de luchtfilterbox) dan ook met remmenreiniger doorspuiten.
Gr. Wim.
Koper doormidden! Inwendig.
En haal die actuator er eens uit en spuit die luchtomloopkanalen eens door, ook vanaf de luchtinlaatkant, zijn die zwart/vet? (Door carterventilatie aan de luchtfilterbox) dan ook met remmenreiniger doorspuiten.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09 okt 2018 10:15
- Bezit: Zenua 125cc dax imitatie
Re: Valt uit bij stationair
Dat ziet er wel wat roestig uit, heb je die stekker er al eens af gehad?
Eén slecht contact is voldoende om een foute lezing te geven.
Eén slecht contact is voldoende om een foute lezing te geven.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jan 2019 17:29
- Bezit: Honda Ape 50
Re: Valt uit bij stationair
Ik heb de stationairschroef iets aangedraaid en nu loopt ie prima stationair wanneer ik hem start, verder rijdt die ook prima zonder rare geluiden etc.
Het enige probleem is dat ie na het rijden vanzelf uitvalt, zou dit niet gewoon met de nieuwe cilinder en zuiger te maken kunnen hebben? Dat die even tijd nodig hebben en na een tijdje alles beter gaat werken? Ik heb alles nagekeken en het ziet er allemaal goed uit.
Het enige probleem is dat ie na het rijden vanzelf uitvalt, zou dit niet gewoon met de nieuwe cilinder en zuiger te maken kunnen hebben? Dat die even tijd nodig hebben en na een tijdje alles beter gaat werken? Ik heb alles nagekeken en het ziet er allemaal goed uit.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4000
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Valt uit bij stationair
Je leest ook echt alle antwoorden, begrijpt deze ook, controleert alle adviezen die je krijgt aan de brommer, maar daar lezen we niets van??
Dus geen idee hoe ver we nu zijn?
Gr. Wim.
Dus geen idee hoe ver we nu zijn?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 15 jan 2019 17:29
- Bezit: Honda Ape 50
Re: Valt uit bij stationair
Ja ik snap je punt. Eerlijk is eerlijk, ik snap niet alles wat jullie hier zeggen.
Hoe check ik of de bedrading geknakt is?
De actuator krijg ik er niet uit omdat daarvoor een Torx schroevendraaier nodig heb met zo'n gaatje erin en die heb ik niet zo bij de hand.
Wat bedoel je precies met luchtomloop kanalen?
Ik heb de luchtinlaat van het throttle body gehaald en daar leek alles schoon (heb ook de throttle body ingekeken en daar was niks smerigs opgebouwd).
Nu ik de stationairschroef iets hebt aangedraaid draait ie bij een warme motor veels te hoge toeren wanneer ik stil sta maar bij een koude motor heeft ie moeite met starten en aan blijven. Ik zat ook te denken dat het misschien een fout kan zijn met de o2-sensor maar hoe ik dat kan diagnosticeren weet ik niet.
Hoe check ik of de bedrading geknakt is?
De actuator krijg ik er niet uit omdat daarvoor een Torx schroevendraaier nodig heb met zo'n gaatje erin en die heb ik niet zo bij de hand.
Wat bedoel je precies met luchtomloop kanalen?
Ik heb de luchtinlaat van het throttle body gehaald en daar leek alles schoon (heb ook de throttle body ingekeken en daar was niks smerigs opgebouwd).
Nu ik de stationairschroef iets hebt aangedraaid draait ie bij een warme motor veels te hoge toeren wanneer ik stil sta maar bij een koude motor heeft ie moeite met starten en aan blijven. Ik zat ook te denken dat het misschien een fout kan zijn met de o2-sensor maar hoe ik dat kan diagnosticeren weet ik niet.