CT70 frame stralen of niet?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
carel_m
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 mei 2020 12:31
Bezit: Honda CT70 - Dax
Honda XRV 650 -Africa Twin (RD03)
Locatie: 's-Hertogenbosch, NL

CT70 frame stralen of niet?

Bericht door carel_m »

Hoi allemaal,

ik heb sinds vorig jaar een Honda CT70 met een zwart gepoedercoat frame, velgen, achterbrug en voorvork. Ik wil alles graag in een andere (originele candy) kleur. Nu lees ik dat poedercoat niet per sé verwijderd hoeft te worden als je 2K lak er overheen wilt maar het voelt voor mij toch een beetje als een toverbal als ik dit doe :D . Wie heeft hier ervaring mee? Als de coating eraf moet dan zie ik dat er ook meerdere manieren zijn; warmte, chemisch en handenarbeid met schuurpapier. Ook hier de vraag wie hier meer ervaring mee heeft?

Groet!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2531
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: CT70 frame stralen of niet?

Bericht door MrSinga »

Poederlak afschuren? Loooool. Dat kan er enkel nog chemisch af. Warmen gaat ook niet, wordt een soort rekker maar eens afgekoeld hangt het er weer aan.

Ik zou zeggen. Laten zitten als geondverf. Nadeel ligt sowieso dikker dan enkel natte lak

carel_m
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 mei 2020 12:31
Bezit: Honda CT70 - Dax
Honda XRV 650 -Africa Twin (RD03)
Locatie: 's-Hertogenbosch, NL

Re: CT70 frame stralen of niet?

Bericht door carel_m »

Thanks, ga eens kijken wat de opties zijn. Als ik het als grondlaag gebruik dan moet het wel opgeschuurd worden neem ik aan?

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: CT70 frame stralen of niet?

Bericht door Jurrien »

Hoe dik is het? Ik heb mijn chalyframe juist op aanraden van de spuiter laten poedercoaten in een grondlaag.

Zo ging het naar de poedercoater:
Afbeelding

Zo ging het naar de spuiter (op het moment van de foto had hij al flink geschuurd en geplamuurd)

Afbeelding

En gespoten was het zo:

Afbeelding
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

carel_m
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 mei 2020 12:31
Bezit: Honda CT70 - Dax
Honda XRV 650 -Africa Twin (RD03)
Locatie: 's-Hertogenbosch, NL

Re: CT70 frame stralen of niet?

Bericht door carel_m »

Mooi resultaat hoor! De laag bij mij is vrij dik. Op de naven zit wel n halve millimeter volgens mij. Waar heb je het spuitwerk laten doen? En wat was je ongeveer kwijt?

Plaats reactie