Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Bericht door four_stroker »

Ik heb een Lifan 125cc blokje gekocht, wil deze onder een Chaly gaan knopen. Ik heb nog geen kabelboom, die kan ik dus bij het blok kopen. Nadeel van de nieuwere bomen is dat er veel grote stekkers aan zitten die weer niet overeen komen met oud 6V spul zoals koplampen en dat soort onderdelen. Ook is er geprutst met de bedrading uit het blok. Zie de bijgevoegde foto.. Met onderstaande info lijk ik een draad te missen?

Lifan

Geel = Licht Hiervan heb ik er 2?
Wit = Voeding Accu Ik denk dat de gele draad die gestript is dit is? Zat in de stekker met 2 groene draden..
Zwart/Groen = Massa Deze mis ik? Of is dat groen/wit?
Zwart/Rood = Voeding CDI Check!
Blauw/Wit = Puls CDI Check!
Groen = Neutraal Dat zal de groen/witte zijn? Of is dat de massa en mis ik deze?

Afbeelding

https://4taktwinkel.nl/Draadboom-Skytea ... ge-stekker
Zal ik zoiets bestellen en dan wat stekkertjes erbij om om te bouwen naar 6V onderdelen, of zal ik een 6V boom bestellen en een extra boompje om 12V op aan te sluiten? Zag ook een MB draadboom, die heeft een CDI aansluiting en verder weinig grote stekkers. Dat is misschien ook wel wat? Ik heb verder alleen verlichting op de Chaly, geen knippers of andere prullen..

four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Re: Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Bericht door four_stroker »

http://fullgas4strokesquad.be/techpage.html

Ik zag dat er in de FAQ aardig wat kapotte plaatjes staan helaas, op bovenstaande site nog wat handige dingetjes gevonden.. Helaas nog niet de bedrading vanuit mijn blok thuis kunnen brengen..

four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Re: Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Bericht door four_stroker »

Afbeelding

Update:
Op bovenstaande foto hoe het aangesloten zat op een 12V Cub.. Lijkt erop dat 1 van de gele draden gesplitst is naar wit en geel in de stekker vanuit de draadboom? Ik kan alleen niet zien waar de andere gele draad dan heen gaat..

four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Re: Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Bericht door four_stroker »

Ik geef het op, kan iemand mij het verlossende antwoord geven? Ik denk dat de gele draad juist gesplitst is als ik alle FAQ's erop na lees, maar ik blijf dan met een vraagteken zitten bij de andere gele draad. De ene gele draad wordt gesplitst naar een spanningsregelaar toe, want wit komt niet uit het blok voor zover ik kan zien.. Heb nog niet IN de ontsteking gekeken..

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Bericht door NIX »

Jeuzes. 1 ochtend en 4 posts achter elkaar? Doe even rustig aan, zeg.

Hier is al meerdere malen, ook in de FAQ uitgelegd dat zwevende laadspoelen niet geaard zijn en 2 gele draden hebben. 1 sluit je aan op de massa en de andere splits je voor de witte en gele op de kabelboom zodat je licht kan branden en de accu geladen wordt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Re: Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Bericht door four_stroker »

NIX schreef: 17 jun 2020 14:25 Jeuzes. 1 ochtend en 4 posts achter elkaar? Doe even rustig aan, zeg.

Hier is al meerdere malen, ook in de FAQ uitgelegd dat zwevende laadspoelen niet geaard zijn en 2 gele draden hebben. 1 sluit je aan op de massa en de andere splits je voor de witte en gele op de kabelboom zodat je licht kan branden en de accu geladen wordt.
Ik was hardop in mezelf aan het babbelen, sorry HJ. Zwevende laadspoelen dus. Daar kom ik vast weer wat verder mee! Heb nog een vroeg type JC kabelboom gevonden die ik nu aan het ontleden en ontdoen van overbodige rommel ben. Gaat vast goed komen! Thanks!

four_stroker
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:45
Locatie: alphen a/d rijn

Re: Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Bericht door four_stroker »

NIX schreef: 17 jun 2020 14:25 Jeuzes. 1 ochtend en 4 posts achter elkaar? Doe even rustig aan, zeg.

Hier is al meerdere malen, ook in de FAQ uitgelegd dat zwevende laadspoelen niet geaard zijn en 2 gele draden hebben. 1 sluit je aan op de massa en de andere splits je voor de witte en gele op de kabelboom zodat je licht kan branden en de accu geladen wordt.
Maakt het eigenlijk uit welke van de 2 gele draden ik splits? Als ik in de schema's kijk lijkt het niet veel uit te maken?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16198
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Lifan 125 bedrading (FAQ gelezen!)

Bericht door nielspbr »

four_stroker schreef: 27 jun 2020 16:33
NIX schreef: 17 jun 2020 14:25 Jeuzes. 1 ochtend en 4 posts achter elkaar? Doe even rustig aan, zeg.

Hier is al meerdere malen, ook in de FAQ uitgelegd dat zwevende laadspoelen niet geaard zijn en 2 gele draden hebben. 1 sluit je aan op de massa en de andere splits je voor de witte en gele op de kabelboom zodat je licht kan branden en de accu geladen wordt.
Maakt het eigenlijk uit welke van de 2 gele draden ik splits? Als ik in de schema's kijk lijkt het niet veel uit te maken?
Aangezien de ene gele aan de ene kant van de spoel vastzit en de andere gele aan de andere kant van de spoel, is het antwoord nee.

Plaats reactie